Beeldscherm op ASUS Zenbook aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmee023
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-12-2022
Dag allemaal,

Ik heb onlangs een tweedehands beeldscherm gekocht met de volgende aansluitingen: https://postimg.cc/gallery/1dwklzkbo/.

Nu komt mijn simpele vraag: hoe sluit ik deze aan op mijn ASUS Zenbook UX430UA? Die heeft behalve USB-C poort alleen USB 3.1 Gen 1 en een Micro HDMI.

De optie die ik zie is DVI-D naar micro HDMI - of is er nog een alternatief? En aangezien DVI alleen videosignaal doorstuurt vraag ik me af of audio dan gewoon uit mijn laptop zal komen?

Alvast dank voor antwoorden :)

Groet,

Esmee

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:37
Ik zou inderdaad van Micro HDMI naar DVI-D gaan (micro-hdmi -> hdmi en dan hdmi -> dvi). Is de meest easy optie, het meest flexibel en waarschijnlijk het goedkoopste.

Je kan ook van USB-C naar HDMI (en dan van hdmi naar dvi), maar dan moet je even goed opletten welke adapter je daar precies voor kan gebruiken icm jouw laptop. Daarom zou ik voor micro-HDMI kiezen, dan weet je zeker dat je goed zit en bovendien hou je je USB-C poort dan vrij voor andere hardware.

De audio komt dan gewoon uit je laptop, dat is geen probleem :)
Er bestaan ook kabeltjes van HDMI naar DVI + tulp-audio als je externe speakers wil toevoegen, eventueel. In Windows kan je het audio-output apparaat aanpassen in dat geval (of laptop, of externe audio).

[ Voor 16% gewijzigd door Richh op 01-05-2019 13:45 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmee023
Dank voor dit fijne antwoord!

Ik had zelf deze Micro-HDMI DVI-D in gedachte.

Maar dat is dus geen tweestaps zoals jij suggereert (micro-hdmi -> hdmi en dan hdmi -> dvi) - is er nog een goede reden voor die dubbele stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:37
Esmee023 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:00:
Dank voor dit fijne antwoord!

Ik had zelf deze Micro-HDMI DVI-D in gedachte.

Maar dat is dus geen tweestaps zoals jij suggereert (micro-hdmi -> hdmi en dan hdmi -> dvi) - is er nog een goede reden voor die dubbele stap?
Ow, dat werkt natuurlijk ook gelijk :)

De reden dat ik 2 stappen zei is omdat je dan wat meer 'vrijheid' hebt. Oftewel: als je ooit een andere monitor of TV wil aansluiten, dan heb je gelijk een HDMI kabel :P

Een blokje mini-hdmi naar hdmi, een hdmi kabel en een blokje hdmi - dvi zijn allemaal erg goedkoop. Vaak worden ze ook meegeleverd bij producten dus mogelijk heb je er al eentje daarvan.

Maar als je gewoon 1 kabel voor de job zoekt is die kabel die je daar hebt perfect.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmee023
Oja, ik snap wat je bedoelt. Voor nu ga ik deze doen en wellicht wordt het later nog eentje met tulp-audio.

Veel dank voor het mee-denken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Volgens mij zitten er geen speakers in je beeldscherm. DVI (of HDMI) maakt dus geen verschil.
Pagina: 1