Toon posts:

Samba misterie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik draai dus slackware 8, samba is geinstalleerd. Overal lees ik da ik de smb.conf moet aanpassen. Maar staat niet op mijn systeem.
Ik het de dirs:
/etc/samba
/usr/share/samba
/var/lock/samba
/var/spool/samba

In de dir /etc/samba staat wel een dir private en een file smb.conf-sample.
Dus het lijkt me logisch dat ik een nieuwe smb.conf moet maken. Maar in welke dir moet ik deze plaatsen?

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

In de howto staat dit:

Note that make install will not install a smb.conf file. You need to create it yourself.

Make sure you put the smb.conf file in the same place you specified in theMakefile (the default is to look for it in /usr/local/samba/lib/).

Verwijderd

ik heb hem met slack8 in /etc/samba gezet en samba werkt toppie :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Deze moet in de /etc/samba dir komen.

Het eenvoudigste is de smb.conf-example te kopieren naar smb.conf en dan aanpassingen maken.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

kijk eens in /etc/samba/ daar staat een file samba.conf-sample. Dit is dus een voorbeeld maar je kunt het gebruiken als beginpunt voor je samba config.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
je configuratiefile voor SAMBA moet staan: /etc/samba.conf

als je dat helemaal niks vindt (je wil hem liever ergens anders hebben) dan is het mogelijk om door een regel in die configfile er voor te zorgen dat hij in het vervolg naar een andere locatie zoekt. Als je nog wilt weten hoe je het een en het ander moet configgen dan kan je het boek van mijn computer op de volgende locatie downen:

ftp://beumer.xs4all.nl/pub/bart/PDF-boeken/samba/ (8kb/s max ADSL-basic)

het kan zijn dat hij een paar dagen down is ( ik ga met vakantie en ben niet 100% zeker dat hij het houdt (kernelmodule laat mijn netwerk vastlopen). Maar als het normaal werkt zou er geen probleem moeten zijn)

Dit is een heel goed boek voor als je wilt weten hoe een windows filesharingnetwerk in elkaar zit. Staat zelfs in hoe je met roaming profiles moet werken e.d. echt een aanrader dus.

Verwijderd

Topicstarter
ftp://beumer.xs4all.nl/pub/bart/PDF-boeken/samba/ (8kb/s max ADSL-basic)

het kan zijn dat hij een paar dagen down is ( ik ga met vakantie en ben niet 100% zeker dat hij het houdt (kernelmodule laat mijn netwerk vastlopen). Maar als het normaal werkt zou er geen probleem moeten zijn)

Dit is een heel goed boek voor als je wilt weten hoe een windows filesharingnetwerk in elkaar zit. Staat zelfs in hoe je met roaming profiles moet werken e.d. echt een aanrader dus.
[/quote]
Bedankt , ik heb het gedownload. Morgen gaan ik mij er is deftig mee bezighouden.

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Op donderdag 26 juli 2001 13:12 schreef Turro het volgende:
Hallo,
Ik draai dus slackware 8, samba is geinstalleerd. Overal lees ik da ik de smb.conf moet aanpassen. Maar staat niet op mijn systeem.
Ik het de dirs:
/etc/samba
/usr/share/samba
/var/lock/samba
/var/spool/samba

In de dir /etc/samba staat wel een dir private en een file smb.conf-sample.
Dus het lijkt me logisch dat ik een nieuwe smb.conf moet maken. Maar in welke dir moet ik deze plaatsen?
Het is afhankelijk van de opties zoals de distro dat heeft gecompileerd, en bij Slack 7.x stond die file in de /etc

bij Slack 8 zijn se al dat soort dingen meer bij elkaar gaan zetten... /etc/apache voor apache config files, /etc/ssh voor secure shell config en key's, /etc/samba voor de samba configuratie.

algemene regel is dat als je neit weet waar ie hoort, de file over het algemeen op dezelfde plek moet staan als waar de sample file staat.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Pagina: 1