Een willekeurig modem op een lopend internet abonnement

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Mijn vraag:

Ik kan geen internet abonnement afsluiten op mijn huidige adres omdat een vorige bewoner/instantie hier nog een abonnement heeft lopen. Ik kan niet achterhalen wie dit is, wel weet ik dat dit abonnement loopt bij Tele2.

Zou het werken als ik een modem koop en deze aansluit op de telefoon kabel?

Zo ja, welk (wat voor) modem moet ik dan aanschaffen?

Vriendelijk bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, dat zou kunnen werken, mits je de juiste gegevens boven water krijgt. En welk type is ook wel redelijk te Googlen toch? :? Want je lijkt vergeten in te vullen wat je zelf al geprobeerd hebt. Die vraag stond er niet voor niets. ;)

Probeer eens te zoeken bij google naar 'type modem tele2'. ;)
En wat ook de nodige inspiratie kan geven is de ervaring van forumgenoten: eigen modem tele2

[ Voor 51% gewijzigd door Room42 op 01-05-2019 13:44 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:29:
Ja, dat zou moeten werken. En welk type is ook wel redelijk te Googlen toch? :? Want je lijkt vergeten in te vullen wat je zelf al geprobeerd hebt. Die vraag stond er niet voor niets. ;)

Probeer eens te zoeken bij google naar 'type modem tele2'. ;)
En wat ook de nodige inspiratie kan geven is de ervaring van forumgenoten: eigen modem tele2
Dankjewel! Dit heb ik gedaan en kom uit bij een ZTE modem. Enkel vind ik geen site waar ik deze kan aanschaffen. Iemand een idee?

Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:19

Croga

The Unreasonable Man

Da's een erg boude uitspraak....

Over het algemeen moet je je aanmelden op het netwerk. Bij ziggo gaat dit, bijvoorbeeld, op basis van MAC adres; modem met het verkeerde MAC adres zal geen signaal krijgen. Vroeger ging dit op ADSL met behulp van een gebruikersnaam/wachtwoord. Ook daar weer: Verkeerd invullen en je krijgt geen signaal.
Zomaar stellen "Dat zou moeten werken" is dus veel te kort door de bocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17

artificial_sun

Mazda Rx7

marktplaats, kringloop?

Die dingen worden meestal uitgeleverd en beheerd door de provider

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Croga schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:42:
[...]

Da's een erg boude uitspraak....
Akkoord, ik heb het aangepast. O-) Het is dus een kwestie van testen.

@Gerard321 Anders zou ik gewoon contact opnemen met de klantenservice. Enerzijds om het abonnement op te zeggen, anderzijds dat de verbinding niet werkt (als je het modem aangesloten hebt).

[ Voor 38% gewijzigd door Room42 op 01-05-2019 13:45 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Uittreksel bij gemeente halen waarop staat dat jij de enige bewoner bent en dat die andere partij dus niet meer daar woont. Brief naar Tele2 met vriendelijk verzoek abonnement op te zeggen.

Lijkt me een nettere oplossing met minder kans op gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wauw wat een snelle reacties allemaal!

Okey modem kopen is dus (niet echt) een optie, helaas.

De klanten service probeert mij wel te helpen maar die kunnen op het moment niet zoveel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als de vorige bewoner nog een abonnement op jouw adres heeft, dan zou ik proberen die zo snel mogelijk er af te krijgen. Zoals Zarathustra al aangeeft, naar de gemeente gaan en laten controleren of er nog meer mensen op jouw adres ingeschreven staan. Is dit het geval, daar bij de gemeente een onderzoek naar laten starten.
Heel simpel, je wilt niet hebben dat iemand anders op jouw adres ingeschreven staat. Dat kan nare gevolgen hebben als die persoon bijvoorbeeld betaalachterstanden heeft (van bijvoorbeeld Tele2 die ook nog op jouw adres staat) en er opeens een deurwaarder of andere instantie bij je aan de deur staat.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:50:
De klanten service probeert mij wel te helpen maar die kunnen op het moment niet zoveel.
Gelukkig maar, anders kan iedereen het internetabonnement van de buren opzeggen ;)

Bewijzen dat die persoon niet meer op jouw adres woont en zeggen dat jij dat abonnement niet op jouw adres wilt is de enige optie.

ADSL kan (of kon, lang geleden dat ik er mee bezig was) trouwens bij een aantal providers ook op een tweede aderpaar. Als het opzeggen te lang voor je duurt kun je nog kijken of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vervelend dat zoiets simpels jouw internet blokkeert. Absoluut bij de klantenservice vragen wat voldoende bewijs is dat jij de hoofdbewoner bent op het adres en dus dat abbonement kan laten deactiveren.

Bij KPN zou een eigen modem nog wel mogelijk zijn, die hebben geen autorisatie op VDSL zitten (het is voor hun blijkbaar makkelijker om alle configuratie op lijn-niveau te doen, snap ik ook wel).

Overigens is bij de KPN aankloppen ook nog wel een korte-termijn optie: Budgetproviders staan meestal niet te trappelen om je echt te helpen. Ze hebben ook de kennis niet echt in huis, als het om een niet-standaard probleem gaat. KPN is wat meer service-gericht.

Ik had na een verhuizing eens het probleem om DSL-verbinding te krijgen naar mijn appartement. Uiteindelijk mijn budget-provider gedag gezegd en KPN gebeld. Die stuurde een monteur die een halve dag bezig is geweest (van mijn appartement, naar de hoofdaansluiting, tot in de wijkkast!).

Kun je na een jaartje weer overstappen naar een budget-provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de hulp :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:27:
Hallo!

Mijn vraag:

Ik kan geen internet abonnement afsluiten op mijn huidige adres omdat een vorige bewoner/instantie hier nog een abonnement heeft lopen. Ik kan niet achterhalen wie dit is, wel weet ik dat dit abonnement loopt bij Tele2.

Zou het werken als ik een modem koop en deze aansluit op de telefoon kabel?

Zo ja, welk (wat voor) modem moet ik dan aanschaffen?

Vriendelijk bedankt!
Je kunt gewoon een abonnement aanvragen bij een willekeurige partij, de eigenaar krijgt dan een telco out brief, waarin je een x aantal weken krijgt om hier tegenin te gaan, vervolgens zal de nieuwe partij op hetzelfde aderpaar hun diensten leveren(als er geen ander aderpaar aanwezig is)

[ Voor 47% gewijzigd door mad-dog op 02-05-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 00:25
ik dacht precies het zelfde als wat mad-dog schrijft. Dan "kaapt" de nieuwe provider de lijn van de oude bewoner. Ook een voordeel voor de oude bewoner, eaarschijnlijk wordt zijn abbo voor dit adres opgezegd.

Het enige wat ik me voor kan stellen is dat tele2 standaard in beroep gaat en tegen de telco-out of dat het anders is als het DSLAM van tele2 zelf is.

[ Voor 7% gewijzigd door ewoutw op 02-05-2019 10:20 ]

Pagina: 1