[T-Mobile] VPN van Thuis naar Mobiel opzetten gaat niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
tl;dr; Wordt het opzetten van een vpn verbinding vanuit het T-Mobile mobiele netwerk naar T-Mobile thuis 'geblokkeerd1' vanuit T-Mobile?

context;
Een beetje in dubio waar dit te plaatsen, in het mobiel topic of thuis, maar omdat ik denk dat 't vanuit mobiel 'geblokkeerd1' wordt vraag ik 't hier.

Ik heb T-Mobile thuis en het modem als vpn-server draaien voor een vriend van mij in Canada. Nu kon hij gisteren geen verbinding maken dus ik eens uitzoeken waar het mis gaat, zelf kreeg ik het ook niet voor elkaar om te verbinden. Instellingen langslopen, ik kon niets vreemds vinden, blijkt hij na 't opnieuw opstarten van 't modem wel te kunnen verbinden. Zelf kon ik dat op dat moment nog altijd niet. En nee, ik zat niet lokaal op Wi-Fi ;)). Daarna heb ik er zelf verder maar geen aandacht meer aan geschonken, zelf heb ik 't immers niet nodig.
Nu zit ik op m'n werk en bedacht ik opeens een mogelijke oorzaak: zou er in het T-Mobile wat vreemd geroutet worden waardoor het niet werkt? Dus ik met m'n mobiel het Wi-Fi van m'n werk op en op m'n telefoon een vpn-verbinding opgezet: 't werkt onmiddellijk! Van Wi-Fi af: 't werkt weer niet!

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit echt 't geval is, maar ik kan ook geen andere oorzaak bedenken. Ik heb alle menu's op het modem gisteren wel 3 keer doorgebladerd, geen ip(ranges) geblokkeerd volgens mij:
Ben ik blind, wordt het opzetten van een vpn verbinding vanuit het T-Mobile mobiele netwerk naar T-Mobile thuis geblokkeerd vanuit T-Mobile of heeft er iemand een andere suggestie?

ps. Ik heb gezocht met termen als 'vpn mobiel thuis t-mobile' en varianten, maar kan, ook op 't T-Mobile forum, geen relevante resultaten vinden.

1) Geblokkeerd is misschien verkeerde woord, ongelukkige samenloop van omstandigheden in het netwerk dekt de lading misschien beter.

Beste antwoord (via Arie- op 01-05-2019 14:53)

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:32
@Arie-, bekijk dit topic eens op het T-Mobile forum: https://community.t-mobil...aar-t-mobile-thuis-309348

En dan met name het antwoord dat ik in dat topic heb gegeven.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeffrey87 op 01-05-2019 14:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hier via T-Mobile naar T-Mobile thuis werkt prima.
Wel een USG ipv de Draytek van T-Mobile.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-06 00:08
Zijn er meer mensen hier die vanaf t-mobile mobiel geen verbinding kunnen krijgen met de t-mobile thuis glasvezel verbinding? Heb het al op 3 verschillende mobiele aparaten geprobeerd om mijn VPN aan de praat te krijgen maar dat lukt niet. Pak ik een apparaat met een andere provider (Vodafone/kpn etc..) dan werkt het perfect en heb ik gelijk verbinding...

Had het issue ook al met een FTP die ik tijdelijk nodig had maar gelukkig kon de andere persoon er toen wel bij.

Ik heb zelf het vermoeden dat dit kan komen door de (soort van?) dubbele nat die t-mobile toepast. Als ik namelijk een traceroute naar google.com plaats is mijn 1e hop de USG, de 2e hop glasoperator.nl en 3e hop is een 10.*.*.* adres...

Heb het bij t-mobile aangekaart en het is doorgezet naar de technische mensen in het backoffice. Even afwachten wat daaruit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Muerte.Diablo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:07:
Zijn er meer mensen hier die vanaf t-mobile mobiel geen verbinding kunnen krijgen met de t-mobile thuis glasvezel verbinding? Heb het al op 3 verschillende mobiele aparaten geprobeerd om mijn VPN aan de praat te krijgen maar dat lukt niet. Pak ik een apparaat met een andere provider (Vodafone/kpn etc..) dan werkt het perfect en heb ik gelijk verbinding...

Had het issue ook al met een FTP die ik tijdelijk nodig had maar gelukkig kon de andere persoon er toen wel bij.

Ik heb zelf het vermoeden dat dit kan komen door de (soort van?) dubbele nat die t-mobile toepast. Als ik namelijk een traceroute naar google.com plaats is mijn 1e hop de USG, de 2e hop glasoperator.nl en 3e hop is een 10.*.*.* adres...

Heb het bij t-mobile aangekaart en het is doorgezet naar de technische mensen in het backoffice. Even afwachten wat daaruit gaat komen.
Wow, ik ben dus niet de enige, check m'n twee posts in het mobiel topic, toevallig gisteren geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
Arie- schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:09:
[...]

Wow, ik ben dus niet de enige, check m'n twee posts in het mobiel topic, toevallig gisteren geplaatst.
Heel vreemd dat het daar wel werkt. Ik zelf krijg het bij mij met de USG niet voor elkaar. Telefoon van mijn vriendin werkt ook niet. En vriend die het probeerde lukte ook niet. Zelfs pingen of iets dergelijks komt er niet doorheen. Elke keer time-out.
Als ik iets hoor van T-mobile laat ik het weten. Kan 3 tot 5 werkdagen duren zeiden ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Zitten jullie in KPN WBA (max 500Mb) of T-Mobile gebied (max 750Mb)?
Ik zit in KPN WBA, mijn T-Mobile mobiel abonnement is sinds eergisteren actief, en ik heb een Ubiquiti USG draaien.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik weet niet zeker hoe ik dat kan controleren, maar als ik een glasvezelcheck doe dan.
Bij KPN zie ik:
Het adres dat je hebt ingevuld is helaas niet bekend bij ons. Controleer je postcode en huisnummer en pas het aan door te klikken op ‘Wijzig het adres’.
en
Op jouw adres is geen glasvezel beschikbaar. Je kunt tot 100 Mbit/s download- en 10 Mbit/s uploadsnelheid halen.
Bij T-Mobile zie ik:
Gefeliciteerd! Glasvezel Internet is beschikbaar op...
Maar als ik doorklik naar de pakketopties kan ik 'slechts' kiezen tot 500mbit/s up en down en zie ik 750 niet staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Arie- op 01-05-2019 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

573712

Dan zit je op WBA, denk ik. Wel vreemd dat KPN die melding geeft.

[ Voor 58% gewijzigd door 573712 op 01-05-2019 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
Quad schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:30:
Zitten jullie in KPN WBA (max 500Mb) of T-Mobile gebied (max 750Mb)?
Ik zit in KPN WBA, mijn T-Mobile mobiel abonnement is sinds eergisteren actief, en ik heb een Ubiquiti USG draaien.
Ik zit zelf in het KPN WBA gebied. Heb een 500/500 verbinding. De glas verbinding is actief sinds half februari. Mobiele zit ik sinds 2014 bij t-mobile. Heb nu het t-mobile unlimited abonnement wat sinds vorig jaar ~juli actief is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Arie- en @Muerte.Diablo Ik heb jullie posts (en reacties) verhuisd van het T-mobile Thuis en T-Mobile Mobiel topic, zodat het op één plek besproken kan worden.

Ik heb geen t-mobile, maar zit wel op het netwerk, via Simpel, en hier werkt het prima. Ik heb alleen wel dat de VPN verbinding binnen een paar minuten verbroken wordt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:32
@Arie-, bekijk dit topic eens op het T-Mobile forum: https://community.t-mobil...aar-t-mobile-thuis-309348

[ Voor 15% gewijzigd door Jeffrey87 op 01-05-2019 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
Jeffrey87 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:19:

Welp. Oneplus dus een foutje gemaakt.. Ik heb zelf een Oneplus 5 en alle mensen die voor mij getest hebben hebben ook een oneplus :P

Heb de instellingen aangepast en toen (just to be sure) telefoon herstart en daarna wou de VPN direct verbinding maken :)

Bedankt voor de link!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:19:

OP telefoon, 3 in dit geval, check!
APN aangepast check!
Kan verbinden: check!

Voor de volledigheid hier ook even 't verhaal: OnePlus heeft incompleet/foute APN instellingen voor T-Mobile. De completere/betere instellingen: maak een APN aan en gebruik deze om te internetten. Vrijwel alles kun je leeg/standaard laten, voor de rest:
  • APN: smartsites.t-mobile
  • MCC: 204
  • MNC: 16
  • Authentication: PAP
  • Type: default

[ Voor 6% gewijzigd door Arie- op 01-05-2019 15:08 ]

Pagina: 1