Thuiswerken via cloud; persoonlijke harde schijven zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigilans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 15:38
Beste medetweakers,

Onlangs kwam ik tot de ontdekking dat wanneer ik op mijn prive-pc inlog op de cloud van mijn werkgever (een overheidsinstantie) ik via de Windows verkenner IN deze cloudomgeving mijn eigen persoonlijke HDD's kon zien én kon benaderen.

Nu ben ik enigszins een leek op dit gebied, en ik vroeg mij af of dit normaal is? Ik kan niet anders redeneren namelijk dan dat mijn werkgever dan inzicht heeft in ál mijn privegegevens. Van foto's tot browsergeschiedenis tot opgeslagen wachtwoorden.

Iemand tips, ideeën of kan wellicht mijn achterdocht onderuit halen? Dan lees ik het zeer graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dit is bedoeld om bestanden over te zetten van je lokale computer naar de cloudomgeving. Is vrij normaal en daardoor heeft de werkgever geen inzicht in je bestanden.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je werkt op een Windows-server via RDP? Ja, dat is een standaardfeature. De schijven zijn alleen in jouw sessie beschikbaar en alleen als je verbonden bent. Binnen de sessie kan alle software er wel bij, maar het is niet gebruikelijk om daar automatisch wat mee te doen. Maar als je het niet vertrouwt, zul je het moeten uitschakelen.

Je kunt de feature uitschakelen in het RDP-bestand, als je daar toegang toe hebt, bij de 'Lokale bronnen'. Klik op 'Meer...'. Daar staat een vinkje voor 'Schijven'. Als je die uitvinkt, worden ze niet meer gekoppeld.
Hier een handleiding: https://www.pixelbyte.nl/...-en-mijn-lokale-computer/

Anders moet je je beheerder even vragen.

[ Voor 54% gewijzigd door Room42 op 01-05-2019 12:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vigilans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 15:38
Dank jullie wel voor de snelle reacties ;)