Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Kleinere (max. 14 cm, liefst nog kleiner) Android One smartphone

Wat is je budget?
±150,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor:
Bellen, sms'en, mailen, WhatsApp, Messenger, bankzaken, beetje zoeken op internet, Spotify, kiekjes maken. En heel misschien soms wat Ziggo kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Na onderzoek kwam ik uit op iets als de Nokia 5.1 (Plus) maar... die is me echt te groot. 15 cm is gewoon te lang: 14 is eigenlijk de max maar liever wil ik nog wat kleiners. Het formaat is aan het einde van mijn zoektocht eigenlijk het grootste probleem.

Overige opmerkingen
- ik wil een zo schoon mogelijke mobiel met zo min mogelijk bloatware: vandaar Android One
- ik wil geen Chinees
- het liefst heb ik een redelijk goede camera maar ja, in deze prijsklasse... als 'ie leuke kiekjes kan maken, is dat dus ook al prima
- Spotify en wellicht Ziggo zijn de zwaarste apps die ik gebruik: gamen doe ik niet
- multitasken is ook geen vereiste: ik sluit meestal al mijn apps: als ik goed kan switchen tussen de genoemde apps is het al goed genoeg
- nu ik toch bezig ben: hoe minder het toestel weegt, hoe beter

Ter info: ik heb momenteel een Samsung S6 maar die heeft zo ongeveer zijn levenseinde bereikt. Ik gebruik het ding te weinig en te simpel om opnieuw een (oud) vlaggenschip te kopen, vandaar dat ik naar iets goedkopers kijk.

Zoals gezegd leek na onderzoek de Nokia 5.1 de beste optie wat mogelijkheden betreft, alleen het formaat... da's me echt te groot.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2019 11:24 ]

Alle reacties

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07

Theo

moederbord

Is de Nokia 8110 geen optie? Sinds kort is er WA voor beschikbaar, en via de browser kun je ook bankzaken doen. Ziggo zal wellicht niet kunnen. Maar met 133 x 49 mm is de telefoon wel klein. Draait alleen wel op KaiOS ipv Android.

[Nokia 8110 4G] Ervaringen & Discussie

pricewatch: Nokia 8110 Zwart

7400 Wp op het dak

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-11 15:16

XanderDrake

Build the future!

Als je geen Chinees wilt, valt 90% af. Je kan je ook afvragen of Nokia Chinees is of niet.
Ik ben altijd wel een fan van de Sony Xperia Compact serie.
Daarnaast is de enige niet Chinese kleine telefoon de volgende : https://www.palm.com/product

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

Topicstarter
XanderDrake schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:33:
Als je geen Chinees wilt, valt 90% af. Je kan je ook afvragen of Nokia Chinees is of niet.
Ik ben altijd wel een fan van de Sony Xperia Compact serie.
Daarnaast is de enige niet Chinese kleine telefoon de volgende : https://www.palm.com/product
O, stom, verhip, da's waar ook... Nokia is tegenwoordig Chinees. :X

Die Compact serie en ook de Palm (grappig ding maar geen phone, als ik het goed begrijp) zitten wel boven mijn budget... Misschien moet ik de wens voor een schone Android maar laten varen dan en ook Samsung bekijken als mogelijke optie... Die heeft ook een hele lading goedkope phones (A-serie, J-serie...?). Maar die zijn natuurlijk weer groot... :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2019 11:56 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:51:
Misschien moet ik de wens voor een schone Android maar laten varen dan en ook Samsung bekijken als mogelijke optie... Die heeft ook een hele lading goedkope phones (A-serie, J-serie...?).
Ik zou eerder de lengte van het toestel wat oprekken. Er komen maar 3 toestellen uit de filters, wanneer je 140 mm aanzet. Alle drie de toestellen zijn zeer low-end en ga je echt geen plezier aan beleven.

Krik je de lengte wat op, maar 150 mm, komen daar al een stuk leukere toestellen uit. Bijvoorbeeld:
pricewatch: Xiaomi Mi A2 Lite (3GB intern, 32 GB opslag) Zwart, draait Android One.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-11 15:16

XanderDrake

Build the future!

Een andere goede tool hiervoor is Kimovil:
https://www.kimovil.com/e...38,f_max_d+sizeWidthMm.70

Dit zijn allemaal kleine telefoons. Meeste zijn wel ouder.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Misschien toch maar iets als een XZ2 Compact nemen, voldoet volgens mij wel aardig aan de eisen, alleen wat duurder. Maar zoals al vaker naar voren komt in deze topics zijn kleine telefoons niet echt meer te vinden op de markt tegenwoordig.

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:58:
[...]

Ik zou eerder de lengte van het toestel wat oprekken. Er komen maar 3 toestellen uit de filters, wanneer je 140 mm aanzet. Alle drie de toestellen zijn zeer low-end en ga je echt geen plezier aan beleven.
Tsja, misschien moet dat maar... Wat is dat tegenwoordig toch met dat 'mijne is groter dus beter'...? 8)
Verona27 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:14:
Misschien toch maar iets als een XZ2 Compact nemen, voldoet volgens mij wel aardig aan de eisen, alleen wat duurder.
'Wat duurder': méér dan twee keer zoveel als mijn beoogde budget noem ik niet 'wat duurder'.

Enfin, ben zonet even de stad in geweest en langs wat winkels gelopen: daar zag ik de (schijnbaar nieuwe) Samsung A40 liggen. Was ik op internet nog niet echt tegengekomen tijdens mijn zoektocht. Geen Android One maar wel exáct dezelfde grootte als mijn S6. Maar ja, als ik dan naar de specs kijk en die vergelijk met mijn oude S6... maar goed, daar moet ik maar niet op letten. Hoe dan ook, die is ook een aardig eind boven mijn budget.

Blijf het apart vinden dat de goedkopere Samsung A# modellen ook zo groot zijn. Al met al valt me deze zoektocht wel tegen...! Je denkt dat met al die honderden modellen die tegenwoordig elke maand op de markt gemieterd worden (ik overdrijf een beetje) er wel eentje tussen zou zitten die aan mijn wensen zou voldoen. ;)

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:23:
Blijf het apart vinden dat de goedkopere Samsung A# modellen ook zo groot zijn.
Zoals je zelf ook aangeeft. 'Groter is beter', denken veel mensen, waardoor fabrikanten geneigd zijn om grotere toestellen uit te brengen.

Maar is de genoemde A2 Lite geen optie? Valt in tegenstelling tot alle andere toestellen wel binnen je budget.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 01-05-2019 13:27 ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:23:

'Wat duurder': méér dan twee keer zoveel als mijn beoogde budget noem ik niet 'wat duurder'.
Ja, kwam ik ook achter, is inderdaad vrij prijzig. Echter is het wel een moderne telefoon met weinig tot geen bloat die binnen de vereisten valt.Android is schoon, geen Chinees, goede camera, vrij licht ed. Maar goed inderdaad wel een stuk duurder. Ik heb de XZ2 en die kreeg ik dan wel bij contract voor 340, had niet verwacht dat de XZ2 Compact zoveel duurder zou zijn.

Die A40 is toch ook al een stuk duurder dan je budget?

[ Voor 4% gewijzigd door Verona27 op 01-05-2019 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:26:
[...]

Maar is de genoemde A2 Lite geen optie? Valt in tegenstelling tot alle andere toestellen wel binnen je budget.
Chinees... ;) Ja, ik maak het mezelf wel erg moeilijk. 8)

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:44:
Chinees... ;) Ja, ik maak het mezelf wel erg moeilijk. 8)
Ieder zo zijn ding natuurlijk, maar mag ik vragen waarom?

En Samsung komt uit Korea, is dat wel goed?

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 01-05-2019 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:46:
[...]

Ieder zo zijn ding natuurlijk, maar mag ik vragen waarom?

En Samsung komt uit Korea, is dat wel goed?
Yep. ;) Ik vertrouw China niet en Zuid-Korea wel. Liggen bij elkaar in de buurt maar het is een wereld van verschil. Die hele discussie rondom Huawei en G5 interesseert me dan ook zeer. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2019 14:51 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:50:
[...]

Yep. ;) Ik vertrouw China niet en Zuid-Korea wel. Liggen bij elkaar in de buurt maar het is een wereld van verschil. Die hele discussie rondom Huawei en G5 interesseert me dan ook zeer. ;)
Waar ben je bang voor dan?
Pagina: 1