Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scareh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07 12:51
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 152,88€ 152,88
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1BehuizingenNZXT H500 Zwart/Blauw€ 72,90€ 72,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 73,16€ 73,16
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W€ 63,96€ 63,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 437,90

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
gamen op HD, beetje photoshop, beetje surfen/mailen.
Games: GTA, warframe, warhammer (dus all over the place beetje)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Hoe goedkoper hoe beter ;-)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

RX4800 MSI 8GB , 500GB SSD samsung met windows 10 erop

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
heb de NZXT gekozen omdat er stoffilters in zitten, als er betere zijn mag dit ook, de window is niet nodig.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

neen

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

- gewoon kijken of alles in elkaar past ;-) afmetingen rx480 zijn 241mm, case laat toe tot 244,(dus 3 mm speling) lukt dit?
- is 500W te veel/te weinig?
- als ik later die SSD zou vervangen door een M2 gaat dit? (zag een M2 slot dus ga ervan uit van wel)
- in de comments van de BBG van 2019 staat er dat de QLV van de ram met het moederbord niet goed is?

quote:
Ik zie de RAM voor het basisgamesysteem (G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB) niet in het QLV van de B450-Pro4. Is dit wel zo'n goede aanbeveling? Het is waarschijnlijk niet mogelijk of moeilijk om dat setje ram op 3000MHz te krijgen lopen...

- komen de gekozen stukken hierboven overeen met de url's hieronder op de alternate website?:
https://www.alternate.be/...ssor/html/product/1431737?

https://www.alternate.be/...bord/html/product/1471168?

https://www.alternate.be/...zing/html/product/1450342?

https://www.alternate.be/...ugen/html/product/1283393?

https://www.alternate.be/...ding/html/product/1492611?

men eerste topic hier, dus als er iets moet verbeterd worden qua layout, laat maar weten :-)
bedankt al voor de reacties!

[ Voor 30% gewijzigd door Scareh op 01-05-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-09 13:45
Deze build gaat lopen als een trein. Je loopt wel de kans dat je windows moet resetten vanwege de hardware swap. Vooral moederbord swaps heeft windows het niet zo op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Scareh Ik heb al een paar keer gelezen dat het RAM goed werkt op Asrock bordjes op 2933.
druk wel het ram in de grijze bankjes(2en4 vanaf cpu) en stel het in de bios hoger(staat allemaal in de handleiding) zie dat dit bord geen grijze bankje heeft :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 01-05-2019 14:28 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scareh
@youridv1 heb nog wel paar windows 10 licenties via het werk dus np :-)

@Hackus RAM is wel op 3k geklokt, is het dan niet zinvoller van lager geklockte ram te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Scareh schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:50:
@youridv1 heb nog wel paar windows 10 licenties via het werk dus np :-)

@Hackus RAM is wel op 3k geklokt, is het dan niet zinvoller van lager geklockte ram te kopen?
3000 v 2933 dat scheelt niets.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:12
Een mATX moederbord in een Tower is niet echt optimaal... Ziet er wat gek uit!

Is dat een bewuste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scareh
@Hackus ok thanks!

aangezien je karma expert ivm voedingen bent: is de 500W voeding voldoende/te veel?

@trixie24 niet echt, ik heb beetje gekeken in de BBG, daar het moederbord vandaan gehaald (van deze maand), en de case komt dacht ik van een vorige BBG.
Ik zoek gewoon een moederbord met 4 slots (voor uitbreiding ram in de toekomst misschien) en een case die beetje tegen stof kan.

nog mijn belangrijkste punt: is de 3mm space voor de GPu voldoende om deze in de case te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt ook de versie zonder M kiezen. ben je vastgebonden aan deze verkoper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scareh
niet echt aan deze verkoper, is het makkelijkste omdat deze in mijn buurt is.
En als ik moet gaan zagen ivm garantie is het makkelijker om dit allemaal in 1 winkel te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixie24
Kun je aangeven waar je die afmetingen vandaan haalt?

Ik kan me niet voorstellen dat er een RX480 is die maar 3mm speling heeft in een H500 behuizing...

pricewatch: NZXT H500 Zwart/Blauw

Check bovenste tabel: Grafische kaart maximum lengte: 381mm

[ Voor 37% gewijzigd door trixie24 op 01-05-2019 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scareh
ik zie net dat het de afmetingen zijn van het moederbord. 8)7

Afmetingen Breedte: 244 mm x Diepte/lengte: 305 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hier kom je dan op aan €95,- bij deze winkel: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1227913;1227581/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixie24
Scareh schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:12:
ik zie net dat het de afmetingen zijn van het moederbord. 8)7

Afmetingen Breedte: 244 mm x Diepte/lengte: 305 mm
Alles past makkelijk in die kast... Vind je het belangrijk dat het er naar verhouding goed uitziet:

NZXT H400 + Asrock B450m Pro4
of
NZXT H500 + Asrock B450 Pro4

De H400 is mooi compact en ook nog ruim genoeg voor je videokaart! Kijk er maar is naar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scareh
@Hackus
welke is dan de "betere"?
De asrock zonder M = ASRock B450 Pro4
of die MSI = MSI B450-A PRO?

de aansluitingen maken me niet zoveel uit ivm men GPU, de enige punten in + voor die msi zijn de hoeveelheid USB aansluitingen. Het MSI bordje mist een m2 aansluiting denk ik?

@trixie24 absoluut niet, de bak komt achter een kast te staan dus ga hem zelden/nooit zien. Enige belangrijke voor de case is het stofvrije gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixie24
Wellicht is een goedkopere case dan ook gewoon goed genoeg... Je betaald nu flink voor het uiterlijk en window!

Ik kan je helaas geen advies geven voor een goedkopere behuizing met goede stoffilters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Scareh Nee, even goed lezen. 'vooral de opmerkingen bij ASRock)

qua kast kan een Fractal Design Focus G ook, en is ook goedkoper. heb je verschillende kleuren in

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 01-05-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scareh
als het M2 slot in gebruik is worden 2 sata poorten uitgeschakeld bedoel je dan?

Wat op zich niet zo'n probleem is: als ik al een M2 inbouw zal het eentje van 1tb zijn, rest gaat op de NAS. En dan zou ik de SSD ook in de nas gooien/in de VM omgeving

de case die je voorstelt is ook niet slecht, maar hier zitten geen stoffilters in. Da's een beetje een must-have aangezien ik nu elke paar weken de huidige build vanachter een kast moet halen om het stof eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Scareh schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:28:
als het M2 slot in gebruik is worden 2 sata poorten uitgeschakeld bedoel je dan?

Wat op zich niet zo'n probleem is: als ik al een M2 inbouw zal het eentje van 1tb zijn, rest gaat op de NAS. En dan zou ik de SSD ook in de nas gooien/in de VM omgeving

de case die je voorstelt is ook niet slecht, maar hier zitten geen stoffilters in. Da's een beetje een must-have aangezien ik nu elke paar weken de huidige build vanachter een kast moet halen om het stof eruit te halen.
bij intake zit er wel een filter in

Afbeeldingslocatie: https://www.fractal-design.com/media/a0a518ac-9283-4e20-83b2-e79f7414dcfb

Pagina: 1