Wie of Waar kan ik mijn nieuwe case paneel bij laten modden?

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalLight
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb rond gegoogled maar kan helaas niks vinden.
Ik durf het zelf ook niet aan omdat ik niet de tools en de skills er helaas voor heb.

Deze week ga ik een Phanteks Evolv Shift case bestellen & ik zag een mod ervan op youtube dat mij enorm veel aansprak.

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/04/30/P1100626.th.jpg

De voorpaneel zoals hier op de foto heeft een honeycomb design uitgesneden.
En deze persoon heeft ook een soort van gaas erachter gedaan wat minder belangerijk is maar leuk.

Dit zorgt natuurlijk voor meer airflow maar ook die visuele oomph wat mij aanspreekt :9

Wie o wie kan dit doen? of wie weet waar ik het kan laten doen?
Ben benieuwd hoeveel zoiets mij gaat kosten ook.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:27

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als het metaal is bij een platen snijder met CNC frees of lasersnijder (Beetje googlen welke metalen bewerkers bij je in de buurt zitten en vragen of ze het kunnen), zit zal je wel wat geld kosten setupkosten/arbeid ik gok tussen de 75/150 euro. (afhankelijk materiaal dikte en omdat je zelf het materiaal aanlevert)

Frezen is af te raden, frontplate moet beste gefixeerd worden komt aardig wat kracht op en laser geeft het beste resultaat. (Mijn opinie)

Of je moet zelf met een boor en vijl aan de gang. kolomboor paar honderd gaten maken en daarna flink vijlen.

[ Voor 14% gewijzigd door 42dpi op 01-05-2019 04:01 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 22:07
Dit is sowieso met een laser gedaan. Anders krijg je nooit zulke scherpen hoeken in dit design. (Ja, natuurlijk kun je hele kleine freesbitjes gebruiken, maar dan moet je ook weer je 'tools' gaan veranderen en wordt het een complexer proces). Denk dat de meeste mensen zo'n design gewoon met een laser zullen doen.

Er zijn enkele fablabs die een fiberlaser hebben. (bijv: https://fablab013.nl/metaal-fiber-laser-kristel/). Dit is denk ik je goedkoopste optie, maar aangezien je zelf geen ervaring ermee hebt zul je nog steeds 1 van de vrijwilligers moeten inhuren en een ontwerp laten maken. Op die 150 euro zit je dus al snel.

Ga je het echter bij een bedrijf laten doen, dan zullen de kosten nog veel meer oplopen. Tenminste, als het metaal is. Als het plastic is, heb je veel meer keuze uit lasersnijders en kan het ook met relatief goedkope apparatuur. Bedrijven doen (logischerwijs) liever grotere opdrachten en rekenen tegenwoordig dus aardig start-up kosten waardoor one off dingen vaak niet de moeite waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 16:53
Watersnijden zou een optie kunnen zijn. http://www.wettersnijer.nl kan dat bijv. Heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalLight
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Oh wow heel erg bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om een reactie te plaatsen.
Ik had eerlijk gezegd niet zo'n hoog bedrag ervoor verwacht, voor 1 enkel plaat.

Ik zal even kijken of er in de buurt een bedrijf is die zoiets doet en zal een offerte ervoor vragen.
Kost wel wat maar dan heb ook wel wat haha :P

Iedereen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:59

SA007

Moderator Tweaking
Dit was meer een vraag voor V&A, als je nog eens iemand zoekt, ga daar vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.