GPU niet sterk genoeg voor video op 2e display?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan2110
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
Hey Tweakers,

Kort vraagje.
Zou het zo kunnen zijn dat mijn RX 480 8gb niet krachtig genoeg is om tijdens het gamen op mijn 2e display ytube af te spelen? Momenteel loopt het geluid gewoon netjes door maar hapert het beeld.

Hier onder wat stats van mijn andere componenten.

Moeder: Asus Z170 Pro gaming
CPU: I7-6700k
Ram: 16 GB DDR4

Mocht er nog meer info nodig zijn hoor ik het graag.

Bryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:40
De videokaart is sterk genoeg voor 2 schermen tegelijk. Maar gamen kan veel van de GPU vragen (een simpel 2D game vraagt een stuk minder maar je meld niet wat je doet gamen).
Echter hoeveel GPU kracht laat jij nog over als jij lekker aan het gamen bent voor het andere scherm? Kijk eens in je taakbeheer als je aan het gamen bent.

Let hierbij op de CPU kan ook een belemmering vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:37

D4NG3R

kiwi

:)

Op de gok genomen ben je (exclusive) fullscreen aan het spelen, alle andere bronnen welke de GPU aan proberen te spreken gaan op dat moment dan ook op een lager pitje.

Test je games eens in (fullscreen) windowed mode.

Chrome (En op de gok genomen Edge/FF net zo) heeft ook de optie om hardwareacceleratie uit te zetten, op dat moment neemt je CPU het rekenwerk over van je GPU. Dat is een stuk minder efficient, maar zou het probleem kunnen verhelpen (aangenomen dat je daar geen merkbare stutters van in je games krijgt).

Gebruik je daarnaast FreeSync? Ik merk met m'n eigen 470 dat alles wat de GPU probeert aan te spreken op m'n 2e scherm stuttert wanneer FreeSync actief is in het gespeelde spel.

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 30-04-2019 21:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Sluit je 2e monitor aan op het moederbord en enable intergrated graphics in het bios. Zodoende kan je alle kracht en geheugen van de videokaart in de game stoppen en de 2e monitor heeft zijn eigen gpu.

[ Voor 10% gewijzigd door Uszka op 30-04-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryan2110
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-07-2023
Bedankt voor de snelle reacties.

Momenteel speel ik veel Division 2(windowed full screen) of Total war Warhammer 2.

@Cave_Boy kijkend naar taskmanager zegt hij het volgende bij spelen van Division 2 en een Ytube filmpje.

CPU: 64%
Mem: 68%
GPU: 99%/100%

@D4NG3R Heb inderdaad beide geprobeerd maar lijkt niet veel verschil te geven.
Ook de Hardwareacceleratie maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik weet in ieder geval wel dat het bij mij ook niet lekker liep met een R9 290X en 2600k, maar wel na mijn recente upgrade naar een 9900k met dezelfde gpu. Zelfde verhaal met netflix en andere streaming diensten.

Je hebt wel een stuk moderne cpu dan de 2600k, maar mijn vermoeden is nog altijd eerder dat het een cpu-bottleneck dan gpu-bottleneck is.

Misschien ook een ram / swapping issue? Windows swapt volgens mij constant, ook als er pas 68% bezet is. Swapfile op SSD? (liefst M.2)
Pagina: 1