Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijpstra1990
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-08-2020
Mijn vraag

Mijn PC bevriest, Waar kan dit aan liggen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

MSI z370-a pro Moederbord
Core i5 9400f
16gb DDR4 Kingston HyperX (1 stick)
Crucial mx 500 GB SSD
Kingspec 1TB SSD
600 watt voeding
Gigabyte Vega 56 Gaming OC 8GB (met nieuwe bios)

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb het geheugen getest via Windows Memory Diagnostic.
Ik heb de videokaart in een andere slot geprobeerd.
Ik heb de temperatuur in de gaten gehouden en was normaal
Ik heb een nieuwe versie van windows gedownload. (originele versie met key)
ik heb de pc volledig laten updaten.
Ik heb de pc getest met Ubuntu 18 en daar heb ik geen freezes geconstateerd.

Elke keer na dat mijn pc vast is gelopen krijg ik het bericht dat de settings restored zijn van mijn videokaart.

Kan iemand me hier mee helpen?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05 18:48
Wanneer heb je de freezes? Tijdens gamen, browsen, willekeurig?
Merk van je voeding?
Welk merk geheugen en staat die op de QVL? (https://www.msi.com/Mothe.../Z370-A-PRO#support-mem-3)
Wat zeggen de Event Logs ten tijde van de freezes?
Alle drivers bijgewerkt? (Chipset, LAN, video, geluid etc https://www.msi.com/Mothe...RO#down-driver&Win10%2064).

Wat versta je onder een Freeze? Bevriest het beeld alleen, alleen het geluid, beide?

Verder adviseer ik je om je 16GB stick om te wisselen voor 2x 8GB om Dual Channel te activeren wat ten goede komt aan de stabiliteit en de snelheid.

Zelf had ik ook last van crashed namelijk doordat mijn MSI bord (B150i) een enkele stick van 16GB had.

[ Voor 8% gewijzigd door Wylana op 01-05-2019 10:47 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijpstra1990
Wylana schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:45:
Wanneer heb je de freezes? Tijdens gamen, browsen, willekeurig?
Merk van je voeding?
Welk merk geheugen en staat die op de QVL? (https://www.msi.com/Mothe.../Z370-A-PRO#support-mem-3)
Wat zeggen de Event Logs ten tijde van de freezes?
Alle drivers bijgewerkt? (Chipset, LAN, video, geluid etc https://www.msi.com/Mothe...RO#down-driver&Win10%2064).

Wat versta je onder een Freeze? Bevriest het beeld alleen, alleen het geluid, beide?

Verder adviseer ik je om je 16GB stick om te wisselen voor 2x 8GB om Dual Channel te activeren wat ten goede komt aan de stabiliteit en de snelheid.

Zelf had ik ook last van crashed namelijk doordat mijn MSI bord (B150i) een enkele stick van 16GB had.
Mijn voeding is een 600 watt Corsair CX600, Ik heb tijdens het gamen browsen en andere dingen freezes, eigenlijk alles,
Het scherm bevriest en mijn geluid stopt er mee.

Welke events zouden het kunnen zijn?, ik heb er nogal veel te staan.

Ik heb 1 stick van Kingston Hyper X Fury 16gb die niet listed is, de frequentie van die ram is ook 3700mhz terwijl mijn processor 2400mhz max aan kan, Zou het misschien daar aan liggen?(ik heb deze tweedehands gekocht)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/4lpsn4.png
http://tinypic.com/r/4lpsn4/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netmeester
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 13:59
Een geheugenmodule schakelt zelf terug in snelheid als een moederbord de snelheid niet aankan.
Verder ben ik het wel eens met @Wylana voor de dual channel - maar jouw ene module zou normaal gesproken geen probleem moeten opleveren.

Je hardware bestaat uit A-merken op je SSD na. Dat is Chinese @#$%*@ voor zover ik weet.
Schakel je Windows pagefile/Linux swap eens uit om te testen.
Nog beter: probeer eens met een andere SSD als je de mogelijkheid hebt.

Zelf vind ik dit ook al vergezocht hoor, maar je hebt al heel wat uitgesloten zo te zien vandaar dat ik dit nog als suggestie aandraag.

Edit: zo te zien heb je je videokaart nog niet 'warm gestookt'.
Met MSI Combustor kun je je videokaart maximaal belasten en tegelijkertijd de temperatuur controleren.
Deze test moet je systeem gewoon overleven. Doet 'ie dat niet, zijn in eerste instantie je videokaart en je voeding verdacht. Let wel: als dit fout gaat verwacht ik een crash of uitschakelen van je systeem, geen 'freeze'.

[ Voor 24% gewijzigd door netmeester op 01-05-2019 14:45 ]

Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijpstra1990
Bij msi combuster krijg ik thread stuck in device driver, Dus ik ga even met DDU de oude er af halen en een nieuwe er op zetten. In elk geval bedankt voor de tips! Ik heb na aanschaf van deze tweedehands onderdelen weinig van mijn budget over. Ik hoop niet dat de videokaart en l/of ram kapot is dan kan ik dus niks meer... K*tzooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijpstra1990
Update:

Ik heb de drivers er opnieuw opgezet, Ik kreeg geen BSOD meer bij de tweede keer testen,het beeld bleef alleen na ongeveer anderhalf uur gamen weer stilstaan, Ik was Shellshock Live aan het spelen (een game gebaseerd op flash dus niet echt heel zwaar voor de pc) De framerates waren perfect (tussen 500 en 600 fps)
Dus ik gok dat de ram stick defect is of dat mijn moederbord en de ram niet goed samenwerken. Ik hoop dat dit het is anders ben ik ten einde raad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:40

D4NG3R

kiwi

:)

Grijpstra1990 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:22:
De framerates waren perfect (tussen 500 en 600 fps)
Euh, extreem hoge framerates kunnen voor problemen zorgen. (Om nog niet te beginnen over de onnodige last op de GPU, zeker in SSL waar die framerate gewoon niks toevoegt)

Gebeurt dit ook wanneer je op V-Sync speelt of je frames limiteert tot een wat redelijker niveau?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijpstra1990
D4NG3R schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:24:
[...]

Euh, extreem hoge framerates kunnen voor problemen zorgen. (Om nog niet te beginnen over de onnodige last op de GPU, zeker in SSL waar die framerate gewoon niks toevoegt)

Gebeurt dit ook wanneer je op V-Sync speelt of je frames limiteert tot een wat redelijker niveau?
De framerate voegt wel degelijk iets toe, je kan beter inschatten waar de pakketjes zijn in de lucht (vliegen van boven naar beneden) en richten gaat veel sneller en met minder vertraging, maar om antwoord te geven op je vraag: met v-sync aan ondervind ik dezelfde problemen dan als deze uit is. Trouwens heb ik ook freezes bij byv The division 2 waar ik v-sync soms juist aan heb en bij Youtube in Google Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roloxkit
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-03 10:39
Kan je tijdelijk aan een andere ram stick komen? Kan je het heel simpel testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijpstra1990
Ben inderdaad nu aan het kijken of dit op een goedkope manier kan, Ik zit al over mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijpstra1990
Dit is wat ik wel heb gevonden

https://community.amd.com/thread/236319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steiner
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-03 18:30
Ik heb ook een periode van Bsod's meegemaakt , z370 en i8400 waren net uit , had Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 16gb kit

Heb me suf gezocht , had al een 2e i8400 gekocht en toen ineens dacht ik " mijn voeding ????" , nieuwe Corsair RM550x gold gekocht en alle problemen waren over.

Jouw Corsair is nog een bronze versie en denk dat je die al een tijd hebt, misschien een voeding lenen van iemand ?
Pagina: 1