Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 22:19
Mijn schoonvader heeft momenteel de volgende PV installatie.
- Opstelling oost-west op plat dak
- In totaal 16 panelen (8 oost en 8 west) van het merk Qcel Qpeak duo 320wp (33,80V & 9,47A)
- Goodwe GW-8000DT (3 fase omvormer) https://nl.goodwe.com/Pub...roducts/NL_GoodWe_SDT.pdf
- Beide trackers zijn in gebruik. 1 voor de oost string en 1 voor de west string

Hij heeft nu 8 extra Qcel Qpeak duo 325wp (33,65V & 9,66A) aangeschaft en die wilde hij morgen gaan installeren (frames zitten al op het dak). Deze panelen komen op zuid.
Het idee was om de oost-west panelen op 1 tracker aan te sluiten. Dus de huidige oost string koppelen aan de west string via een t-splitter.
Op de andere tracker worden dan de 8 zuid panelen aangesloten.

Maar nu hoorde hij van de leverancier van de panelen dat de oost west panelen op 1 tracker aansluiten niet zou kunnen met 2 strings en dat de Ampere veel te hoog gaat worden (en de omvormer wordt opgeblazen). Hij adviseerde het aanschaffen van een extra omvormer.
Uiteraard gaan we dat niet doen, omdat we ook alle 16 oost-west panelen op 1 string kunnen aansluiten en dan heb ik geen ampere probleem. Ik ben alleen benieuwd of dit slim is en of er nog andere alternatieven zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door VivaAtloni op 30-04-2019 19:59 ]

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb het even ingevoerd in https://www.sunnydesignweb.com/sdweb/ (kies nieuw project)

De Goodwe doet max 11 A en met een kortsluitstroom van 13,8 A
Ik vrees dat hij gelijk heeft. (met die Goodwe omvormer)
Maar de stroom zal nooit tegelijk max lopen op oost/west? @reneeke1970 ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2JWnU4DjYK5bcZk3DA6G4Wsj/thumb.jpg

Edit: de 320 Wp genomen, maar zal niet veel uitmaken

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-04-2019 20:29 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:40
De oost én weststring samenvoegen tot 1 string? Ik dacht dat het altijd beter was om alleen panelen op dezelfde richting/hellingshoek op 1 string te doen?

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:28
[b]VivaAtloni in "Hoe mijn extra zonnepanelen aansluiten"
Uiteraard gaan we dat niet doen, omdat we ook alle 16 oost-west panelen op 1 string kunnen aansluiten
hoe had je dat in gedachten? je bent bekend met hoe een seriële schakeling werkt? haal voor 150 euro een gebruikt omvormertje op MP. Ga je toch niet voor zitten kloten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
No Hands schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:35:
[...]

hoe had je dat in gedachten? je bent bekend met hoe een seriële schakeling werkt? haal voor 150 euro een gebruikt omvormertje op MP. Ga je toch niet voor zitten kloten.
Ik snap je niet. Ik kan toch wel 16 panelen in 1 string aansluiten. Ik kom dan op een piekspanning van 33,80 maal 16 = ~540V. De goodwe kan per mppt 200-800V aan.
Of denk ik verkeerd? Wat kan er fout gaan?

Zie hier 2 artikelen over oost-west op 1 tracker:
https://cdn.thehuddle.nl/...t-west-on-one-tracker.pdf
https://cdn.thehuddle.nl/...east-west-solar-paper.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:00
AUijtdehaag schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:23:
Ik heb het even ingevoerd in https://www.sunnydesignweb.com/sdweb/ (kies nieuw project)

De Goodwe doet max 11 A en met een kortsluitstroom van 13,8 A
Ik vrees dat hij gelijk heeft. (met die Goodwe omvormer)
Maar de stroom zal nooit tegelijk max lopen op oost/west? @reneeke1970 ?

[Afbeelding]

Edit: de 320 Wp genomen, maar zal niet veel uitmaken
Voor @VivaAtloni als ik oost west het aantal wp bij elkaar pak, daar 70 procent van neem wat het maximale gelijktijdige vermogen geeft, en deel door het voltage kom je aan 13.5 ampère dus dat geeft af toppen, kapot zal hij niet gaan hoor.
Nu ga ik je vertellen hoe ik het zou doen, eerst met een drie splitter stekker 3×8 parallel maken, en vervolgens weer met y splitter verdelen over de twee mpp van de omvormer, kun je hem volgen?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:06
Oostwest parallel zal het verlies minder dan 1% zijn maar dan is de kortsluitstroom te hoog. Raad ik niet aan, daarmee zou je de omvormer of een interne zekering op moeten blazen.
Oostwest in serie is het verlies veel groter omdat de stroom per paneel dan gelijk moet zijn. Tenzij de helling 10 graden is zou ik dat laten.

@reneeke1970 en de kortsluitstroom die een heel eind boven de spec is? Dat heb ik nog nooit iemand zien aandurven.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:28
VivaAtloni schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:09:
[...]

Ik snap je niet. Ik kan toch wel 16 panelen in 1 string aansluiten. Ik kom dan op een piekspanning van 33,80 maal 16 = ~540V. De goodwe kan per mppt 200-800V aan.
Of denk ik verkeerd? Wat kan er fout gaan?

Zie hier 2 artikelen over oost-west op 1 tracker:
https://cdn.thehuddle.nl/...t-west-on-one-tracker.pdf
https://cdn.thehuddle.nl/...east-west-solar-paper.pdf
als je oost en west in 1 string doet dan krijgen oost en west nooit tegelijk zon. ergo, oost beïnvloed west en west beïnvloed oost, de slechts opbrengende bepalen de opbrengst van de rest dus er zal nauwelijks opbrengst van die string komen. samen op 1 mept kan ook niet, je moet namelijk zelfde karakteristiek in beide strings hebben. dat heb j niet, want oost en west, en daar komt bij dat het je is afgeraden door de leverancier.
Laat de set die je hebt zoals het is, die is nu goed. Geef nog 150 euro uit voor een klein gebruikt omvormertje en weet zeker dat alles werkt. Je koopt zonnepanelen voor de opbrengst dus installeer het ook zo dat je de maximale opbrengst eruit haalt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
busscherski schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:15:
Oostwest parallel zal het verlies minder dan 1% zijn maar dan is de kortsluitstroom te hoog. Raad ik niet aan, daarmee zou je de omvormer of een interne zekering op moeten blazen.
Oostwest in serie is het verlies veel groter omdat de stroom per paneel dan gelijk moet zijn. Tenzij de helling 10 graden is zou ik dat laten.

@reneeke1970 en de kortsluitstroom die een heel eind boven de spec is? Dat heb ik nog nooit iemand zien aandurven.
Moet je bij mij komen kijken, die kort sluit stroom hoe zou die moeten ontstaan?
Ik heb zelfs al meerdere mpp met teveel ampère belast, kunnen allemaal iets meer aan dan dat folder zegt, en ze doen ook allemaal netjes in één vlakke streep begrenzen op stroom.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
@VivaAtloni hoe kom je er eigenlijk bij om slechts 8 panelen op drie fase omvormer te hangen? Dat geeft dus deze problemen.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Voor de zekerheid een paar zekeringetjes?
1 per (parallelle) string van 8 panelen https://www.ebay.de/itm/3...b44a68:g:CfIAAOSwT2NaqQ1b

@reneeke1970
Jouw methode had ik niet kunnen verzinnen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-04-2019 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
AUijtdehaag schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:23:
Voor de zekerheid een paar zekeringetjes?
1 per string https://www.ebay.de/itm/3...b44a68:g:CfIAAOSwT2NaqQ1b

@reneeke1970
Jouw methode had ik niet kunnen verzinnen ;)
Goed hè, 23 ampère verdelen over twee mp p,je moet roeien met de riemen die je hebt.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
reneeke1970 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:13:
[...]

Voor @VivaAtloni als ik oost west het aantal wp bij elkaar pak, daar 70 procent van neem wat het maximale gelijktijdige vermogen geeft, en deel door het voltage kom je aan 13.5 ampère dus dat geeft af toppen, kapot zal hij niet gaan hoor.
Nu ga ik je vertellen hoe ik het zou doen, eerst met een drie splitter stekker 3×8 parallel maken, en vervolgens weer met y splitter verdelen over de twee mpp van de omvormer, kun je hem volgen?
@reneeke1970 nee, ik kan het niet volgen. Dus ik maak 3 stringen van 8:
- 1 string op oost
- 1 string op west
- 1 string op zuid

Hoe ga ik deze dan weer verdelen over de 2 mppt's?
Dan krijg ik toch weer dezelfde problemen als @No Hands beschrijft. Dus dat de max opbrengst de slechts presterende string is.

[ Voor 7% gewijzigd door VivaAtloni op 30-04-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
reneeke1970 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:22:
@VivaAtloni hoe kom je er eigenlijk bij om slechts 8 panelen op drie fase omvormer te hangen? Dat geeft dus deze problemen.
@reneeke1970
Dit was altijd al het idee, maar er is gestart met de oost-west opstelling op het platte dak. De extra 8 panelen kunnen alleen op zuid geplaatst worden. Daarom is dus destijds de grotere omvormer aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
VivaAtloni schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:26:
[...]

@reneeke1970 nee, ik kan het niet volgen. Dus ik maak 3 stringen van 8:
- 1 string op oost
- 1 string op west
- 1 string op zuid

Hoe ga ik deze dan weer verdelen over de 2 mppt's?
Je hebt y kabeltjes, die voegen twee string samen. Maar je hebt ook stekkers met drie of vier of vijf splitsingen. Dus eerst met drie aansluitingen de 3×8 samen voegen en daarna weer splitsen met y kabel om te verdelen over twee mpp.
Alfons help, gooi eens paint in de strijd, jij kan da goed?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
reneeke1970 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:33:
[...]

Je hebt y kabeltjes, die voegen twee string samen. Maar je hebt ook stekkers met drie of vier of vijf splitsingen. Dus eerst met drie aansluitingen de 3×8 samen voegen en daarna weer splitsen met y kabel om te verdelen over twee mpp.
Alfons help, gooi eens paint in de strijd, jij kan da goed?
@reneeke1970 ik denk dat ik je begrijp. Alleen snap ik dan niet hoe de mppt tracker gaat werken, want oost, west en zuid panelen zitten dan toch door elkaar. De tracker kan dan toch niet meer weten wat waar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bbxeh9p3u8.jpg

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Dat hoeft ook niet want de panelen zijn gelijk, het is 3×8 dus altijd goed.
Of heb je schaduw want dan werkt het niet helemaal Jofel

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ik was bezig met powerpoint, maar het idee is duidelijk denk ik.

Wat @VivaAtloni zegt.
Bij schaduw (op zuid) is het misschien beter de oost/west bij elkaar te doen (met mc4 zekering) bijvoorbeeld
Heb je schaduw?

[ Voor 7% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-04-2019 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Weet alleen niet of je je omvormer anders moet instellen of dat hij het automatisch detecteerde zoals de meeste

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ach, als de omvormer opgeblazen wordt, koop je een SMA die het wel aankan. :+

[ Voor 40% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-04-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
AUijtdehaag schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:43:
Zo is dat, 11 ampère is ook wel weinig inderdaad voor een 8 kW

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Wat zijn de hellingen?

@reneeke1970
Met oost-west parallel op 1 tracker zal het aftoppen wel meevallen zolang de oostwest hellingen 30 graden of meer zijn. Ook 20 zal nog wel geen ramp zijn maar is na te rekenen.

Wat heb je precies aangesloten en durf je, voor science, op een koude zonnige dag eens je omvormer uit en aan te zetten?

Die manier met alles samenvoegen en dan op 2 trackers snap ik nu pas. Daarmee kan dus elke string zijn eigen stroom hebben maar hebben ze wel altijd hetzelfde voltage?
Erg creatief inderdaad. Heb ik nog niet eerder voorbij zien komen en ik kan me voorstellen dat het verlies onder de 1% blijft.
AUijtdehaag schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:43:
Of een +/- 4 kW (afhankelijk van de helling) enkelfase dual mppt + een 2.5 kW. Net wat efficiënter denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door busscherski op 30-04-2019 21:52 ]

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
@VivaAtloni je kan toch nu al zien wanneer de zon tussen beide daken staat, wat de twee string bij elkaar aan totaal ampère hebben, de panelen liggen er al dus je hoeft niet te gissen

Ja @busscherski soms ben ik creatief .....maar dat is de gedachte erachter inderdaad

[ Voor 19% gewijzigd door reneeke1970 op 30-04-2019 21:52 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@busscherski
Ik heb hier nog wel een 3.6 en een 2.5 liggen. :o
Maar het zijn maar hele kleine procentjes verlies gok ik, die lagere spanning bij een 3-fase omvormert.

Ik kan niet echt iets afwijkends ontdekken tussen een 3.6 op 1-fase en een 6.0 op 3-fase met maar 4550 Wp op maar 400 Vmpp.
(helaas enkel met mooi weer, kan je vergelijken en de verschillen ontdekken)

[ Voor 11% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-04-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
reneeke1970 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:50:
@VivaAtloni je kan toch nu al zien wanneer de zon tussen beide daken staat, wat de twee string bij elkaar aan totaal ampère hebben, de panelen liggen er al dus je hoeft niet te gissen

Ja @busscherski soms ben ik creatief .....maar dat is de gedachte erachter inderdaad
De mpp stroom wordt gelogt, dus je kunt een heel goede inschatting maken van wat je aftopt.

Maar de kortsluitstroom wordt niet gelogt want die duurt maar heel kort. 2 parallel op 1 input durf ik niet aan te raden.
@AUijtdehaag
Mocht je die willen afzekeren met een MC4 zekering dan moet dat wel een heel snelle zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
@AUijtdehaag @reneeke1970 @busscherski
De panelen liggen op het flatfix fusion systeem https://www.esdec.com/flatfix-fusion/. Ik lees dat deze onder een hoek van 13 graden liggen. Ik had zelf verwacht dat dit meer was, maar dat blijft op dit moment even een gok.

De zuid panelen zouden nu pas rond 10.30 echt zon pakken en om 15.30 weer in de schaduw komen. Dus voor deze panelen is er zeker sprake van schaduw. Dus dit is waarschijnlijk een probleem.

Een andere optie die ik nog heb, is de oost west opstelling ombouwen naar een zuid opstelling. Deze kunnen dan op 1 mpp aangesloten worden en de andere zuid (met schaduw) aangesloten op de andere mpp.
Nadeel is dat ik waarschijnlijk op de oost-west 2 panelen minder kwijt kan, maar dat zou ik nog even moeten narekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Of je zoekt een kostal piko met 3 mpp, ook 3 fase en 5,5 of 6kW

:)

Deze kan misschien ook net.
https://www.ebay.de/itm/W...741351:g:EHAAAOSwxNBcaAjZ

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Rol-Co schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:12:
Of je zoekt een kostal piko met 3 mpp, ook 3 fase en 5,5 of 6kW

:)

Deze kan misschien ook net.
https://www.ebay.de/itm/W...741351:g:EHAAAOSwxNBcaAjZ
Als jij die van jou ooit durft te verkopen, dan is het wel aan mij hè

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
reneeke1970 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:50:
Kan nu even niet in de portal, maar net even gebeld met mijn schoonvader en vorige jaar was de max dagpiek rond de 4300W (dat was ergens in juni/juli). Op dit moment liggen er dus 2 strings van 8 op oost-west. Als ik dan uit ga van 270V, dan komt dit op 15.93A. Dat lijkt me teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
VivaAtloni schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:15:
[...]

Kan nu even niet in de portal, maar net even gebeld met mijn schoonvader en vorige jaar was de max dagpiek rond de 4300W (dat was ergens in juni/juli). Op dit moment liggen er dus 2 strings van 8 op oost-west. Als ik dan uit ga van 270V, dan komt dit op 15.93A. Dat lijkt me teveel.
Ja dat is te gortig. Twee keer 11 ampère maal 270 volt zorgt dat die omvormer nooit 8000 watt zal gaan leveren. Ombouwen naar zuid is nog beste denk, string van 16 is ook beter

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

reneeke1970 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:14:
[...]

Als jij die van jou ooit durft te verkopen, dan is het wel aan mij hè
Als ze weg gaan ben je de eerste die het hoort. >:)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
Ik ben ook voor ombouwen maar zuid. Of een klein nieuw omvormertje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
vandaag hebben we toch even wat gedaan tbv science. We kunnen namelijk niet alle oost-west panelen kwijt als we ze op zuid leggen (dak te klein), want er moet 50cm tussen het paneel.
Dus nu alle oost west op 1 string en 1 mpp aangesloten en eens een tijdje aankijken hoe het resultaat is.
De nieuwe 8 panelen op zuid zitten op de andere mpp in 1 string.

Mocht het echt tegenvallen dan komt er een omvormer bij (of ruilen we deze in voor een andere die het wel aan kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
VivaAtloni schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:04:
vandaag hebben we toch even wat gedaan tbv science. We kunnen namelijk niet alle oost-west panelen kwijt als we ze op zuid leggen (dak te klein), want er moet 50cm tussen het paneel.
Dus nu alle oost west op 1 string en 1 mpp aangesloten en eens een tijdje aankijken hoe het resultaat is.
De nieuwe 8 panelen op zuid zitten op de andere mpp in 1 string.

Mocht het echt tegenvallen dan komt er een omvormer bij (of ruilen we deze in voor een andere die het wel aan kan).
En 16 op oost? Of alles west? En die 8 zuid kun je die ook niet oost west zetten zodat je 2×12 krijgt?
Heb je wat foto's toevallig?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
@reneeke1970
Bijgaand wat foto's die vanaf zuid zijn gemaakt. De eerste dagen zien er goed uit. Beter dan verwacht, maar meten is uiteraard alles.
Ik probeer vanuit mijn goodwe wat meetresultaten te posten, omdat voorheen oost op mpp1 zat en west op mpp2. Nu dus alles op één mpp en zuid op de andere. Ben feitelijk benieuwd hoeveel verlies er echt is, nu is het een gevoel.

Ik gebruik de semsportal van Goodwe, maar hier kan ik het verschil niet zien tussen mpp1 en mpp2. Als ik de data exporteer zie ik wel verschillende waarden, namelijk: vpv1(V), vpv2(V), ipv1(A), ipv2(A), vac1(V), vac2(V), vac3(V), iac1(A), iac2(A), iac3(A), fac1(HZ), fac2(HZ), fac3(HZ), pac(W) en daily generation(KWH). Deze data kan ik exporteren naar excel, maar welke waarden moet ik gebruiken voor de mooie grafieken, zoals ik die nu in Semsportal zie (maar dan met mpp1 en mpp2 gescheiden)?

dak1

dak2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Je gaat dat nooit uit je log halen wat je verliest. Je kunt hooguit met gelijke dagen zon de opbrengsten vergelijken als je wisselt maar zelfs dat is onzeker. Hieronder een plaatje uit mijn log, het ampère verschil tussen oost west 15 graden. Dit is 2.5 uur voordat zon tussen panelen in staat. Op dit moment zou er dus 2×30 volt is 60 watt verloren gaan.
Ik zou die achterste op zuid ook gewoon oost west zetten en hopen dat je mpp het red met 12 panelen om de schaduw van die daken op te vangen. Want daar ben ik wel beetje bang voor, jd drie fase omvormer is hiervoor niet geschikt.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/s56bze8.jpg

1 PVoutput . Dongen NB

Pagina: 1