Noord en zuid op deze manier in 1 string heb ik nog niet eerder gezien.
Erg interessant.
Lijkt me best wel sub-optimaal en ik vind 600 kWh erg veel voor zo`n aansluiting. Wat zijn de hellingen?
Het idee van @
canonball leek me wel goed, dus ik heb het even nagerekend met een omvormer met 2 trackers. Jouw omvormer heeft maar 1 tracker, dus de plaatjes die ik schiet zijn wel relatief efficient.
Let wel op: de kortsluitstroom is bij deze hellingen zo`n 14.3 Ampere. Ik maak uit de manual op dat de limiet bij 12A ligt dus het zou de omvormer om zeep kunnen helpen.
Bijgevoegd een plaatje met 4 zuid om 6 noord en een plaatje met 4 zuid en 4 noord.
Sunnydesign lust namelijk geen 2 van deze panelen in een string, dat lijkt jouw omvormer wel te kunnen. (het zou overigens best kunnen dat je omvormer in de praktijk toch niet om kan gaan met een string van 2 panelen, dus dan wordt het plan van @
canonball niet wat)
Als helling heb ik even 35 graden aangenomen. In jouw geval is platter beter.

1682/2=841 kWh/jaar. (Dit is wat je ongeveer zou halen met micro omvormers)
Plan van @
canonball haalt 1422/2=711 kWh met een single mpp tracker parallel.
De opbrengsten die ik noem zijn overigens van een matig jaar, afgelopen jaar was geweldig. Dus als je daarvoor corrigeert had je eigenlijk zo`n 550 kWh geproduceert. Dus het plan van @
canonball levert je zo`n 30% opbrengst op zolang de omvormer nog regelijk werkt met een stringlengte van 2 en niet doorgebrand raakt.
Je hebt zeker geen mogelijkheid om alle panelen in dezelfde orientatie te zetten?
7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)