[Gmail] Toont geen nieuwe mails meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Beste mensen,

Ik krijg om bepaalde redenen al twee weken op een vreemde manier mijn mails binnen in Gmail. Als ik iets naar mijzelf stuur, zie ik het even staan en daarna is het weg. Als ik vervolgens de zoekfunctie gebruik, vind ik de mails wel terug. Nieuwsbrieven en dergelijke vind ik wel terug in bepaalde categorieën (standaard heb je een promotions-categorie in Gmail, maar andere zaken zoals bevestigingen van aankopen en mailtjes die ik naar mijzelf toe stuur en privé krijg van anderen zijn slechts via de zoekfunctie nog terug te vinden.

Als ik in de mailclient van mijn telefoon kijk (standaard Samsung mail app), zie ik alles wel zoals ik het wil. Maar Thunderbird toont hetzelfde als de webclient van Gmail. Wat kan ik hieraan doen? Ik dacht dat het te maken had met de instellingen van Gmail en dat de mail-app van Samsung bepaalde dingen niet ondersteunt en het dus niet sorteert onder een weergave die ik niet snap oid. Maar als ik de instellingen van Gmail inkijk, zou ik niet weten welke instellingen relevant zouden zijn voor mijn probleem.

De enige mails die blijven staan zijn de mails van twee weken geleden en terug. Dit is inclusief oude nieuwsbrieven en commerciële mail.

Ik heb geprobeerd om te kijken of als ik zou overschakelen naar Outlook en Thunderbird even niet zou gebruiken, of er dan wat zou veranderen. Misschien dat Thunderbird iets verandert wat in Gmail overgenomen wordt oid. Maar dit lijkt niet het geval te zijn. Dit heb ik dubbel getest door van een andere webmail naar Gmail te mailen en vervolgens weer naar Gmail te gaan. Wederom de mail verdwenen, terwijl het wel terug te vinden is met de zoekfunctie. Dus het lijkt echt aan Gmail te liggen.

Mails die het label 'important' hebben meegekregen zie ik overigens wel terug in het mapje 'important'. Ook nieuwe mails.

Gmail heeft in de troubleshooter een samenstelling van oplossingen voor ontbrekende mails: https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=nl Helaas waren geen van de suggesties een oplossing voor mij.

Edit: Als ik in Gmail zelf kijk zie ik bij 'All Mail' wèl al mijn mails.

[ Voor 8% gewijzigd door Kenju op 30-04-2019 20:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gebruik je soms een POP3-client?
Heb je misschien een filter ingesteld staan die het label 'Inbox' verwijdert?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
Room42 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:24:
Gebruik je soms een POP3-client?
Heb je misschien een filter ingesteld staan die het label 'Inbox' verwijdert?
Bedankt voor je reactie.
Nee, ik gebruik altijd IMAP als ik een mailclient gebruik. Ik heb ook nooit een filter ingesteld:

Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/ZV3ExI.jpg

[ Voor 145% gewijzigd door Kenju op 30-04-2019 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heb je dit in alle browsers? Heb je speciale plugins draaien? Want als de mail er op een mobiele cliënt nog wel staat, dan lijkt er iets mis te gaan in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat er in je activity log ook niks raars? Dus stel, je bent ingelogd op de webversie, stuurt een mail van school/werk naar jezelf, die komt dus niet in de Inbox, druk op F5 en dan je activity log openen.

Niet dat er een andere (mobiele) client ook tegelijk praat want dan neig ik idd naar "onbewuste" filters / rules of zelfs basic functionaliteit van een andere client zoals die (rotte focused) inbox van Outlook.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
MAX3400 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:28:
Staat er in je activity log ook niks raars? Dus stel, je bent ingelogd op de webversie, stuurt een mail van school/werk naar jezelf, die komt dus niet in de Inbox, druk op F5 en dan je activity log openen.

Niet dat er een andere (mobiele) client ook tegelijk praat want dan neig ik idd naar "onbewuste" filters / rules of zelfs basic functionaliteit van een andere client zoals die (rotte focused) inbox van Outlook.
Hoe moet ik de activity log (van de browser neem ik aan? Of heeft Gmail ook aan activity log?) inkijken? Het is sowieso een probleem in verschillende browsers, of het nu Edge, Opera, Chrome of Firefox is. In Edge en Chrome heb ik geen plugins geïnstalleerd.

Outlook gebruikte ik in principe niet. Ik heb nav dit probleem even gekeken of het een oplossing kon zijn, aangezien de Samsung mailclient op Android wel alles laat zien. Echter deed Outlook hetzelfde als Thunderbird.

Ik heb ook geprobeerd om even helemaal geen mailclient te gebruiken. Dus alle telefoons en tablets van het netwerk gehaald zodat ze niet konden syncen om zo uit te sluiten dat die clients iets veranderen. Vervolgens alleen even via de webclients gewerkt. Helaas met hetzelfde resultaat. Het is dus echt iets dat Gmail doet (geen idee waarom de Samsung mail-client wel alles laat zien).
Pagina: 1