iPhone 5s verloren (geen 4g)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Mijn pa is zijn iPhone 5s verloren. Zit een prepaid kaart in van Vodafone, geen 4g.. Dus "Find my iPhone" is waardeloos...

Telefoon gaat over als je hem belt, is gisteren nog opgeladen...

Wat te doen;

1) Heeft iemand nog tips om hem terug te vinden?
2) Wat moet er gebeuren qua Apple/beveiliging? Moet je dat ding als vermist opgeven? En ik denk ook aangifte doen bij de politie?

Alle tips zijn welkom.

/EDIT
iPhone is terug gevonden in de garagebox waar hij gisterochtend ook nog FF geweest is. Lag achter een stapel dozen, waarschijnlijk van het nabijgelegen werkblad gegleden... 8)7 Oudere mensen en hun telefoon.. 8)7 En ook 24 uur later pas missen.. |:( Enfin, tijd voor een abbo met 4g. Dank voor de hulp mensen!

[ Voor 27% gewijzigd door FreakNL op 30-04-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:04
Tja zonder find my iPhone word het wat lastig, melding bij politie maken is slim. Gemeentes hebben ook een verloren/gevonden website meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Prepaid kan ook 3-4G zijn aan data.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ja eens. Ik snap ook niet dat hij geen data wilde.. Nu is het te laat...

Volgens mij stond data uit op zijn telefoon, ik heb net even bij MyVodafone gekeken en hij heeft wel data (10ct per MB). Maar het staat dus actief uit op zijn telefoon.. Tenminste, dat denk ik.. Hij weet het zelf niet. Maar da's de enige verklaring. Hij had altijd alleen data op WiFi (en dat weet ik wel zeker). En find my iphone werkte wel als hij thuis was, dus dat klopt dan ook...

Wat wel heel vreemd is:
iMessages komen wel aan BTW, maar wellicht dat die van een andere netwerk gebruik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou gewoon nog een paar keer bellen. Wellicht wacht er iemand op een telefoontje.

Volgens mij moet je of touch ID gebruiken of een wachtwoord invullen als je terug wilt kunnen bellen.

Kan dus best zijn dat de vinder nog gewoon niet op heeft kunnen nemen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ja mijn moeder belt elk uur 2 keer ofzo. Volgens mij kun je bij een gelockte iphone ook gewoon het nummer zien wat gebeld heeft...

Telefoon zal binnenkort ook wel leeg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zodra er verbinding wordt gemaakt via dit ID werkt ‘ zoek mijn iPhone’ indien dit niet uitstaat. Is niet aan je SIM gerelateerd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Dat weet ik wel, maar hij is alleen bekend op de WiFi bij mijn ouders thuis en bij mij... Dus dat schiet niet echt op..

Jammer dat er geen manier is om remote data aan te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:50
Je kan via Find my Iphone ook een boodschap sturen. Misschien dat dat helpt? Dan stuur je iets als: Dit is de iphone van Pa van FreakNL, Zou je contact op willen nemen via XXXXX . Bedankt alvast.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou 3 sms'jes sturen met: "GEVONDEN? BEL 06 xxxxxxxx", als die dan op het rockscreen staan kan je geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ja, dat is lost mode. Maar dat heb ik al aangezet. Dat wordt echter pas geactiveerd als er data is. Wel is er al diverse keren gebeld en zijn er SMS gestuurd, die kun je op een gelockte iphone (volgens mij) ook wel aflezen...

/edit
Phone gevonden, zie update in de TS

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 30-04-2019 18:54 ]

Pagina: 1