Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lichte 13 inch onder €1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Sony Vaio Pro 13 notebook. Ik hield erg van deze laptop omwille van z'n lage gewicht en goede scherm.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een Windows laptop voor licht web development werk, surfen, mailen en films kijken. De laptop gaat regelmatig mee op reis (trein of vliegtuig). Een redelijke autonomie en goede bouwkwaliteit zijn dus aangeraden.

Wat is je budget?
€1000

Specs
- 13 of 14 inch
- i5 processor
- 8 GB geheugen
- 256 GB opslag
- max 1.5 kg
- azerty
- Windows 10

Ik ben bovendien aangetrokken tot schermen met een 3:2 beeldverhouding. Concreet overweeg ik nu een van deze twee:
Windows Surface Laptop 2. Deze kan ik momenteel vinden voor €985.
Huawei MateBook 13. Deze kan ik momenteel vinden voor €958.

De specs zijn nagenoeg identiek. Ik vind de Surface Laptop mooier, maar stel me vragen bij de stoffen bekleding: blijft dat mooi onder herhaaldelijk gebruik? De usb-c poorten van de Huawei zouden dan schijnbaar weer meer future proof zijn, en een dongle is meegeleverd.

Iemand die overtuigende argumenten voor of tegen een van deze twee laptops heeft?

Alle reacties

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-11 13:27
deze komt wel iets boven je bedrag te zitten, maar dit zou wel een echte topper zijn: pricewatch: HP ENVY 13-ad134nd

het scherm is 4k, er zit een dedicated video kaart in zodat je een grote/heavy project makkelijk kan runnen voor de rest is het zover ik kan zien gewoon een lekkere future proof laptop.

[ Voor 31% gewijzigd door maubaan op 30-04-2019 14:38 . Reden: kijken of de link goed werkte ]

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• Jamesz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-11 21:52
Ikzelf heb sinds een week een Matebook 13.
Geweldig apparaat al is het volgens collega's een rip-off macbook qua uiterlijk. Dit kan je mijn inziens ook als compliment zien.

Voor zover relevant binnen je vraagstuk;

Hij is voorzien van twee USB-C aansluitingen, één aan iedere zijde.
ECHTER.....
  • Linker USB-C aansluiting kan gebruikt worden voor het opladen en aansluiten van randapparatuur maar ondersteunt geen video out.
  • Rechter USB-C aansluiting kan gebruikt worden voor het aansluiten van randapparatuur en video-out maar kan niet gebruikt worden om de laptop op te laden.
In mijn geval gebruik ik de laptop thuis met een DELL USB-C en externe monitor. Gezien de beperkingen van de USB-C poorten betekend dit dus dat, indien het dock is aangesloten op de rechter USB-C poort, de laptop niet oplaad, terwijl wanneer het dock aangesloten is op de linker USB-C poort, het externe scherm niet aangestuurd kan worden.

Ohja... en het bijgeleverde dongle ondersteunt geen hogere resolutie als Full-HD (1920x1080).

Mijn inziens een ongelofelijke misser van Huawei en in de praktijk eigenlijk best een breekpunt.

[ Voor 6% gewijzigd door Jamesz op 27-05-2019 12:17 ]