Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machinimush
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-08 11:49
Iemand enig idee of het mogelijk is om automatisch nieuwe foto's vanaf een iPhone naar een lokaal stukje storage te krijgen? Ik heb al een goede poging gewaagd via een Synology en Moments / DS Photo, maar ik merk dat die apps helaas alleen nieuwe foto's uploaden op het moment dat de app in kwestie actief is. Ik ben op zoek naar iets soortgelijks, maar dan automatisch, zodat je er geen omkijken naar hebt.

Via iCloud is geen optie, de gebruiker in kwestie wil de foto's niet 'in de cloud' hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Machinimush schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:54:
Iemand enig idee of het mogelijk is om automatisch nieuwe foto's vanaf een iPhone naar een lokaal stukje storage te krijgen? Ik heb al een goede poging gewaagd via een Synology en Moments / DS Photo, maar ik merk dat die apps helaas alleen nieuwe foto's uploaden op het moment dat de app in kwestie actief is. Ik ben op zoek naar iets soortgelijks, maar dan automatisch, zodat je er geen omkijken naar hebt.

Via iCloud is geen optie, de gebruiker in kwestie wil de foto's niet 'in de cloud' hebben. ;)
Via iCloud is het inderdaad heel erg makkelijk maar helaas. Ik twijfel of een NAS aan het internet hangen veiliger is maar goed :X

Voor zover ik weet moet op iOS de app ook blijven draaien en zijn er geen apps die automatisch synchroniseren.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 14:23

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Machinimush je vraag even in eigen topic gezet 👍

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machinimush
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-08 11:49
@Daan_ Bedankt! Ik dacht dat ik in het hoofdtopic goed zat. Zal 't in de gaten houden voortaan ;)

@Ventieldopje Yeah, Apple kennende verwacht ik niet dat een third-party app continu bij de fotorol mag, ook als deze niet aan zou staan. Veiligheid van eigen NAS ten opzichte van Apple ben ik het helemaal mee eens, helaas is de gebruiker in kwestie zeer stellig tegen de cloud :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Op je iOS device moet je de DS Photo app via instellingen -> algemeen -> ververs op achtergrond aanzetten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"