PS4 controller "verliest connectie" steeds.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Mijn vraag:
Ik heb sinds afgelopen december (zo ongeveer) nu al 2x (nu net en het weekend van 22 maart) gehad dat beide PS4 controllers na enige tijd niet gebruikt te zijn hun connectie lijken te verliezen.
Beide keren is het opgelost door de PS4 uit te zetten (powerknop ingedrukt houden), de reset knop ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden en daarna de PS4 knop op de controller te gebruiken om het systeem op te starten.

Komt dit nu doordat ik soms manden achtereen het systeem niet gebruik?
Netflix gaat via de Telfort box (scheelt een hoop stroom tov een PS4 vermoed ik en een afstandsbediening is wat makkelijker dan een controller met loslopende katten en/of zwaarteknracht en gevoelige buttons.
Verder heb ik ook niet altijd tijd of zin om te gamen.
Wel is het mijn enige manier om dvd´s te kijken en te gamen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
PS4 build 6,50 (6.51 is blijkbaar al uit zie ik net).
Verder niks?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
gegoogled en bovenstaande oplossing werkt tot nog toe.

Het is verschrikkelijk irritant om iedere keer maar weer te moeten hopen dat het ding het doet en vond het nmou net zo fijn dat ik "gewoon even de console start" zonder te moeten kijken of dat steam weer werkt, inlog het al dan niet doet en of de PC het goed kan spelen. Daarnaast vind ik het fijner gamen in de kamer.

De PS4 is trouwens van Juli 2016 of 2017.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Welke kleur geeft je controllers aan wanneer dit gebeurd?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:37
beide PS4 controllers na enige tijd niet gebruikt te zijn hun connectie lijken te verliezen.
Beide keren is het opgelost door de PS4 uit te zetten (powerknop ingedrukt houden), de reset knop ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden en daarna de PS4 knop op de controller te gebruiken om het systeem op te starten.
Begrijp ik het goed dat je je PS4 moet restarten voordat je weer controllers kan koppelen?
de reset knop
Welke, die op de controller?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
@WeHoDo Beide controllers knipperen wit. Dit zou aangeven dat ze "zoeken naar verbinding".

@chriistiix Ik moet de PS4 uitzetten, dan de reset knop, op de controller, indrukken 10 sec en dan met diezelfde controller de PS4 starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Koos2009 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:03:
@WeHoDo Beide controllers knipperen wit. Dit zou aangeven dat ze "zoeken naar verbinding".

@chriistiix Ik moet de PS4 uitzetten, dan de reset knop, op de controller, indrukken 10 sec en dan met diezelfde controller de PS4 starten.
En als je de controller wilt verbinden zonder de PS4 te restarten?
Dus PS Knop drukken op je controller, dan blijft deze dus wit knipperen?

Wat gebeurd er als je de PS4 restart en de controller opnieuw wilt verbinden (Dus zonder reset op de controller)?
na enige tijd niet gebruikt te zijn hun connectie lijken te verliezen.
Hoe staan je settings qua automatisch controller uitschakelen?
Is dit te vergelijken met de 'enige tijd niet gebruikt' ?

Dit om uit te sluiten of de verbinding uit het niets verbroken word, of dat er bewust verbroken word en er wat mis is met het opnieuw verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Als het gebeurd, probeer eens een kabel tussen de PS4 en controller en kijken of hij dan wel aangaat.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
@chriistiix Deze blijft in beide gevallenn gewoonwit knipperen. Je moet de PS4 echt uit doen en de controller resetten.

De controller uitschakelen gebeurdt na 10 minuten, alleen voorheen had ik er geen last van. Echt pas sinds laatst.

@WeHoDo Uiteraard heb ik dat geprobeerd, en ook met een andere kabel.
Verbonden of niet, de controller doet gewoon niks behalve wit knipperen of indien aangesloten via kabel, oranje pulseren zolang ik geen PS4 knop indruk (dan knippert hij wit voor zo ongeveer een minuut alvorens weer te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Koos2009 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:58:
@chriistiix Deze blijft in beide gevallenn gewoonwit knipperen. Je moet de PS4 echt uit doen en de controller resetten.

De controller uitschakelen gebeurdt na 10 minuten, alleen voorheen had ik er geen last van. Echt pas sinds laatst.
Gebeurt dit dan ook pas na die 10 minuten interactivity? Of gebeurt het soms ook eerder?

Kortom stel je zou het op 1 uur zetten, zou ie dan pas uitvallen na 1 uur?

Uiteraard geen oplossing maar helpt mij om te bedenken wat het eventueel is.

Heb je een tweede controller? Kan je die dan wel verbinden als de eerste uitgevallen is?

Je zou eventueel je PS4 volledig kunnen resetten, wellicht helpt dat. Uiteraard eerst even updaten kijken of dat het verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
@chriistiix Ik zal straks de tweede controller proberen. Deze zal inmiddels wel vol zijn.
Ik heb deze, zover ik me bedenk, nog niet gereset terwijl de ps4 uit stond.
Heb met beide geprobeerd vanmiddag voor ik er eentje werkend kreeg en heb de (nog) niet werkende via een stekker aan de stroom gelegd in de veronderstelling dat de interne accu gewoon op was na 1-2 maanden niet gebuikt,

-------------------------
Zojuist druk ik op de PS4 button en schijnbaar heeft er bij het uitzetten van de PS4, het resetten van 1 van de controllers, ervoor gezorgd dat de PS4 een voorheen gedisconnecte controller opeens wel accepteerd.

Ik heb er echt maar 1 gereset terwijl de PS4 ook uit stond. Deze heb ik gereset met de PS4 aan en dat hielp toen niet.

Edit:

Zojuist de tweede controller geprobeerd en hoewel de PS4 wel geluid maakt krijg ik een rood licht en een "verbods circel" in beeld indien ik deze wil gebruiken.
Schijnbaar herkend hij wel "een signaal" , maar heerft de controller verder geen toegang.

[ Voor 14% gewijzigd door Koos2009 op 30-04-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 17:53
schopje naar Problemen & Vragen :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordziro
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-11-2024
Probeer eens je controller te verwijderen uit het systeem en deze opnieuw te laten synchroniseren.

Een andere mogelijkheid is evt. door de controller te resetten (knopje op de achterkant met een paperclip indrukken (5sec)).

Anders even kijken naar stoorzenders in de buurt, bijv. een externe HD welke op de PS is aangesloten, als dat zo is en tussen de controller en PS ligt, haal deze er dan eens tussenuit.
Pagina: 1