Lego Technic Chiron Lights on Raspberry Pi Zero

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijndierckx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:01
Hi

Ik zou mijn LEGO Technic Chiron willen aankleden met LEDs.
Er bestaan wel LED kits, maar die zijn redelijk basic alles-aan-of-alles-uit. En best prijzig voor wat het is. :O

Dus ik dacht ... ik doe het zelf.
Ik koop mezelf wat kleine LEDs en stuur die dan aan via een Raspberry Pi met PWM. Controlled over Homekit & RF433.

Die raspberry pi geprogrammeerd krijgen, dat lukt me wel. 8)
Maar hardwarematig ben ik niet zo thuis in heel het verhaal. 8)7

Mijn vragen:
  • Geraak ik er met onderstaande shopping lijst?
  • De rpi draait op 5V, de LEDs op 8-12V ... hoe krijg ik die dingen gevoed? Liefst met een zo compact mogelijke voeding. Op 18650/AA/9V batterijen? of op 230V?
  • Gaan die LEDs gedimd kunnen worden met de PWM controller? Of gaat enkel aan/uit werken?
Alvast bedankt voor de hints!

Shopping list:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 11:56
Ik weet er zelf ook niet al te veel vanaf. Maar ik meen me te herinneren dat de arduino een aantal timers heeft die voor het PWM signaal gebruikt worden. Volgens mij kan je dus een aantal verschillende duty cycles sturen .

Dit kan een probleem zijn afhankelijk van hoe je de leds aansluit. Je zal dus niet iedere led apart kunnen dimmen, maar misschien wel een groep zoals de koplampen. Volgens mij zijn er 3 timers. Ik weet alleen niet hoe je deze aanroept en of die ook nog verbonden zijn aan specifieke pinnen op de arduino.

Misschien dat iemand met meer verstand ervan dat kan aanvullen, maar wou het in ieder geval benoemen voor het geval het van belang kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:53
Aangezien je de leds vaak achter een gekleurd steentje zet kun je ook deze gebruiken:

https://nl.aliexpress.com...4f1e-84fa-a9d70e69e7d8-14

Die passen meteen op een output van de pi

Xiaomi 13T Pro