Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 17:13
Hallo allemaal,
Alvast bedankt voor de tijd die je neemt om dit te lezen!
Klein introductie.
Leeftijd - 32
Woonplaats - Ede
Ervaring - Ervaren met Support op verschillende manieren

Situatieschets.
Op het moment zit ik in dubio en kan heel slecht in het kort verwoorden waarom dat zo is.
Momenteel werk ik als allround IT medewerker wat bij dit bedrijf inhoudt dat ik zowel de telefoon mag beantwoorden, de mailbox in de gaten mag houden, 3 verschillende ticketing systemen mag bijhouden en rond moet lopen om de vergaderruimtes en zalen netjes en technisch werkend te houden. Dit doe ik voor mijn locatie (Utrecht) alleen. Toen ik hier net begon had ik het redelijk druk en voldoende uitdaging. Nu anderhalf jaar verder heb ik een aantal zaken 'verbeterd' waardoor er veel minder hulp word gevraagd/ nodig is. Daarnaast heb ik de standaard werkzaamheden redelijk goed onder de knie en zijn ze redelijk snel af te tikken. Er zijn een hele hoop gaten op een dag waarbij ik echt niks te doen heb en helaas worden die momenten alleen maar meer en langer.
Na het vragen om meer werk bij collega's op andere vestigingen en mijn manager kwamen wij tot de conclusie dat dit het wel een beetje is en de komende jaren niet heel veel meer of anders zal gaan worden. Hier begint dan ook mijn twijfel om toch verder te gaan zoeken.
Waarom ik weg zou willen is vanwege het ontbreken van uitdaging, werkgelegenheid en redelijk uitzichtloze toekomst. Waarom ik zou willen blijven is vooral omdat de collega’s en klanten waar ik mee te maken heb ontzetten aardig en gezellig zijn EN ik ben gewoon heel goed in wat ik nu doe.
Er zullen vast een hoop mensen denken: Weinig werk, geen stress, goed betaald. Wat doe je moeilijk? Ik heb daar geen goed antwoord op. Ik kom gewoon graag moe thuis na een dag zinvol gewerkt te hebben in plaats van moe uit verveling en frustratie.
De keus om wel of niet verder te gaan zoeken is volledig aan mezelf dat realiseer ik me ook! Waar ik vooral hulp bij nodig heb is, waar zoek ik naar? En dan vooral welke functietitels zijn er voor de vorm van support zoals ik bij een aantal bedrijven tot nu toe gedaan heb. Er zijn ZOVEEL verschillende titels met vaak toch redelijk dezelfde functie omschrijving.
Waar ik naar zoek ben is een functie waarbij ik niet de hele dag met een headset achter een PC moet zitten. Het liefst ben ik bezig met hardware / software ondersteuning, mobiele apparatuur, werkplekbeheer, contact met de (interne)klant het gezicht van IT (waar men gewoon naar toe kan lopen)
Titels waar ik nu zoek zijn onder andere: Support Engineer, Werkplek beheer, Allround IT medewerker, Skilled support, deskside support, Senior Servicedesk medewerker, Incident coördinator.
Zijn er nog andere titels waar ik op kan zoeken die ik nu over het hoofd zie?

mocht dit verhaal niet duidelijk zijn of je mist wat informatie om mij misschien wat op weg te helpen laat het me weten. Hou het constructief a.u.b.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Dreflar schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:28:
Er zullen vast een hoop mensen denken: Weinig werk, geen stress, goed betaald. Wat doe je moeilijk?
Nee hoor. Integendeel. Ik word ook snel onrustig als ik weinig te doen heb. Ik herken je verhaal goed.

IMHO, als je de slimste persoonlijk in de kamer bent, zit je in de verkeerde kamer. Ik ben zelf altijd op zoek naar een omgeving waar ik uitgedaagd wordt en hopelijk kan leren van andere mensen.

M'n eerste idee was toen ik begon met lezen is je manager om meer / leuker werk vragen maar dat heb je al gedaan. Dus nu blijft er m.i. weinig anders over dan om je heen gaan kijken naar iets leukers.

Kwa titels kan ik je niet helpen vrees ik, niet mijn vakgebied.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12
Wat voor opleiding / certificaten heb jij, daarnaast, niet geheel onbelangrijk, waar wil je heen groeien? of wil je wat je nu doet blijven doen tot je 70ste?

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Je kan ook gericht bij een groot bedrijf zoeken en kijken welke titels je allemaal tegenkomt.
Bijvoorbeeld rijksoverheid en dan enkel het filter op ICT zetten.
https://www.werkenbijdeoverheid.nl/vacatures?CVG.08

Daar kan je mogelijk nog wat extra titels vandaan halen, of kijk je misschien naar een hoek waar je eerst niet aan dacht. Zo staat er een vacature "Forensisch IT-er" bij de belastingdienst, misschien wel heel interessant maar iets waar je totaal niet aan hebt gedacht. Ik noem maar een voorbeeld, zie dat de functie in Amsterdam is en jij in Ede woont, maar het gaat om het idee.
Er zullen vast een hoop mensen denken: Weinig werk, geen stress, goed betaald. Wat doe je moeilijk? Ik heb daar geen goed antwoord op. Ik kom gewoon graag moe thuis na een dag zinvol gewerkt te hebben in plaats van moe uit verveling en frustratie.
Er bestaat ook een bore-out, dus vreemd is het helemaal niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik zie weinig ICT in je takenpakket:
allround IT medewerker wat bij dit bedrijf inhoudt dat ik zowel de telefoon mag beantwoorden, de mailbox in de gaten mag houden, 3 verschillende ticketing systemen mag bijhouden en rond moet lopen om de vergaderruimtes en zalen netjes en technisch werkend te houden
ben je niet meer een facility support medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hydra schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:52:
[...]

Nee hoor. Integendeel. Ik word ook snel onrustig als ik weinig te doen heb. Ik herken je verhaal goed.

IMHO, als je de slimste persoonlijk in de kamer bent, zit je in de verkeerde kamer. Ik ben zelf altijd op zoek naar een omgeving waar ik uitgedaagd wordt en hopelijk kan leren van andere mensen.

M'n eerste idee was toen ik begon met lezen is je manager om meer / leuker werk vragen maar dat heb je al gedaan. Dus nu blijft er m.i. weinig anders over dan om je heen gaan kijken naar iets leukers.

Kwa titels kan ik je niet helpen vrees ik, niet mijn vakgebied.
Dit, er zijn inderdaad mensen die vinden het prima en mensen die vinden dat niet, die worden er juist gek van. Juist van het voortkabbelende en al helemaal als er niemand is van wie ik wat leer krijg ik stess, ik voel dan dat ik mijn tijd verdoe.

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 01-05-2019 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 19:39
Wellicht kan je bij je huidige manager vragen of het mogelijk is om onder werktijd een opleiding of training te volgen. Dan vul je je loze uren beter in, krijg je een nieuw papiertje en kan je gewoon blijven werken op een plek waar je het blijkbaar goed naar je zin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 17:13
Danny_H schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:07:
Wat voor opleiding / certificaten heb jij, daarnaast, niet geheel onbelangrijk, waar wil je heen groeien? of wil je wat je nu doet blijven doen tot je 70ste?
Dit is zo'n beladen vraag waar ik tot op heden geen goed antwoord op heb. Waar wil ik uiteindelijk heen?
Wat voor mij vooral belangrijk is, is het gevoel dat ik nuttig bezig ben (wat en waar maakt me minder uit) En dat ik plezier heb ik wat ik doe. Of dat over 10 jaar nog net zo belangrijk voor me is, geen idee.
Voorbeeldje hiervan is 10 jaar geleden wilde ik veilig achter mijn bureau met een headset op blijven zitten, ver weg van het persoonlijke contact. Nu is dat volledig omgedraaid. Stilzitten met een headset trekt me totaal niet. Contact met mensen ben ik blijkbaar heel goed in en bevalt me ook veel beter dan ik had verwacht.
Dus samengevat, ik weet niet wat ik in de toekomst wil. Op dit moment word ik gelukkig van het stuk werkplekbeheer, contact met de mens, luisteren naar de wens en proberen dit om te zetten naar een soft of hardware matige oplossing.
Barrycade schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:17:
Ik zie weinig ICT in je takenpakket:
ben je niet meer een facility support medewerker?
Ik heb mijn verhaal aardig ingekort (en dan nog is het veel tekst) Ik ben wel degelijk een IT medewerker. Ik werk dagelijks met AD - Exchange - Powershell - Topdesk - Windows en Apple systemen (troubleshooten)
Beheer van de multifunctionals, onderhoudt van videoconferencing en collaboration tools. Mobiele devices en telefonie beheer. Daarnaast ook het uitleveren, innemen en aanschaffen van werkplekken. En zo af en toe als ik iemand van Facilitair kan helpen door een lampje te vervangen doe ik dat ook. Een beetje van alles dus. Heerlijk :)
Haydenen schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:33:
Wellicht kan je bij je huidige manager vragen of het mogelijk is om onder werktijd een opleiding of training te volgen. Dan vul je je loze uren beter in, krijg je een nieuw papiertje en kan je gewoon blijven werken op een plek waar je het blijkbaar goed naar je zin hebt.
Helaas helaas, wel geprbeerd hoor. Het antwoord wat ik terug krijg is in tweevoud. Eerste is dat er eigenlijk geen opleidingsbudget is voor medewerkers van IT hier. Tweede is dat, al zou het er wel zijn, het bedrijf er niet veel beter van word als ik door zou studeren gezien de inhoud van mijn werk al 'onder de knie' is.

Word gewoon rustig om mij heen kijken en misschien wat ook genoemd is gewoon eens rondneuzen bij de grote jongens wat voor een vacatures en titels daar worden aangeboden.
Nogmaals dank tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Bij mijn vorige werkgever (gemeente) vielen de genoemde taken onder de groep IT servicedesk. Als je meer uitdaging zoekt kun je wellicht eens polsen of je bijvoorbeeld meer richting systeembeheer/netwerkbeheer kunt groeien (indien techniek je aantrekt) of applicatiebeheer (als je affiniteit met processen en eindklant hebt).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik heb mijn verhaal aardig ingekort (en dan nog is het veel tekst) Ik ben wel degelijk een IT medewerker. Ik werk dagelijks met AD - Exchange - Powershell - Topdesk - Windows en Apple systemen (troubleshooten)
Beheer van de multifunctionals, onderhoudt van videoconferencing en collaboration tools. Mobiele devices en telefonie beheer. Daarnaast ook het uitleveren, innemen en aanschaffen van werkplekken. En zo af en toe als ik iemand van Facilitair kan helpen door een lampje te vervangen doe ik dat ook. Een beetje van alles dus. Heerlijk :)
Sorry maar meeste van die dingen doet facility hier, dus zeg maar het fysieke deel van IT, de rest wordt door een IT Helpdesk gedaan. Maar ik denk dat als je zo'n brede functie ergens anders wil gaan vinden je met een lampje moet gaan zoeken naar een MKB bedrijf(je) waar ze niet zo groot zijn dat ze dit soort zaken opsplitsen in verschillende functies.

En dit soort duizendpoot functies groeien meestal zo en zijn erg persoonsafhankelijk dus als zo'n iemand weg gaat bij het bedrijf wordt er toch meestal naar splitsing van de functies gekeken dan wel een aantal taken geoutsourced.

Dus aan jou om de bedenken waar je de meeste energie uit haalt nu en of je je daarin kan ontwikkelen. Want je hebt nu een winkel van sinkel functie die je niet ergens anders snel zal vinden en zeker niet dmv een job-titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
De keus om wel of niet verder te gaan zoeken is volledig aan mezelf dat realiseer ik me ook! Waar ik vooral hulp bij nodig heb is, waar zoek ik naar? En dan vooral welke functietitels zijn er voor de vorm van support zoals ik bij een aantal bedrijven tot nu toe gedaan heb. Er zijn ZOVEEL verschillende titels met vaak toch redelijk dezelfde functie omschrijving.
Ik heb het idee dat functietitels ook niet zoveel meer zeggen de laatste tijd. Je ziet een soort fluïditeit tussen rollen en functies. Bijvoorbeeld, waar ik werk heb je projectmanagers die deels architectuur doen, en deels scrum master zijn. Ze doen niet de hele dag projecten managen, maar hebben afwisseling tussen die verschillende rollen. Dat de functie dan officieel projectmanager heet, sja. Ik denk dat je meer naar de inhoud moet kijken. Maar dat is lastig, omdat dat niet altijd even goed omschreven wordt.
Er zullen vast een hoop mensen denken: Weinig werk, geen stress, goed betaald. Wat doe je moeilijk?
Ik snap je struggle ergens wel. Iedereen heeft een bepaalde brandbreedte waar werk in moet vallen. Je wilt niet te simpel werk hebben, dat je geen uitdaging hebt - dat is de onderkant van de bandbreedte. Maar je wilt ook niet 55 uur per week werken, en elk weekend nodig hebben om bij te komen - dat is de bovenkant van de bandbreedte. Als ik het zo hoor, scoort deze baan onder jouw bandbreedte. En dat is niet erg, integendeel, ik denk dat het juist een sterk punt is als iemand weet wat ie wel en niet wilt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:56
Barrycade schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:23:
[...]

Sorry maar meeste van die dingen doet facility hier, dus zeg maar het fysieke deel van IT, de rest wordt door een IT Helpdesk gedaan. Maar ik denk dat als je zo'n brede functie ergens anders wil gaan vinden je met een lampje moet gaan zoeken naar een MKB bedrijf(je) waar ze niet zo groot zijn dat ze dit soort zaken opsplitsen in verschillende functies.

En dit soort duizendpoot functies groeien meestal zo en zijn erg persoonsafhankelijk dus als zo'n iemand weg gaat bij het bedrijf wordt er toch meestal naar splitsing van de functies gekeken dan wel een aantal taken geoutsourced.

Dus aan jou om de bedenken waar je de meeste energie uit haalt nu en of je je daarin kan ontwikkelen. Want je hebt nu een winkel van sinkel functie die je niet ergens anders snel zal vinden en zeker niet dmv een job-titel.
Facilitair is ook het eerste wat bij me opkwam, en ik denk dat er vanuit daar ook een goede groei mogelijk is qua carriere/verantwoordelijkheden. @Lethandrill kijk eens wat het "standaard" taken pakket van een facilitair medewerker is en of je denkt daar gelukkig van te worden.
Pagina: 1