Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
M’n oude systeem van 2014 is er zo min of meer de brui aan het geven. Doel is om een nieuw systeem voor de komende 5 jaar samen te stellen. Gaat gebruikt worden voor:
- Gaming @ 1440p / 60 Hz
- Zeer beperkte videobewerking (huisvader stuff :-) geen grootschalige zaken dus)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de € 1500 en € 1700 eindigen (dit is inclusief nieuwe monitor – zie onderstaande Dell keuze)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel toetsenbord en muis verhuizen mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles; volledig nieuw systeem inclusief monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen
Ga je overklokken?
Neen
Eigen eerste aanzet:
Wat verwacht je van ons?
Ik heb getracht m’n huiswerk wat te maken op basis van bestaande topics en de nieuwe basissysteem thread. M’n vragen:
- Overleeft dit systeem het de komende 5 jaar voor 1440p gaming (weliswaar niet op max settings). Ik hoop op een zo vlot mogelijke Cyberpunk 2077 ervaring :-)
- Overbodige dingen in m’n huidige setup? (Mobo wat overkill? Extra koeler echt nodig?)
- Anderzijds zit er met bovenstaand systeem nog zo'n € 200 rek op het budget. Tips tot upgrades? Is er een alternatieve / licht betere Intel setup?
- Betere keuze qua monitor in deze prijscategorie (rond de € 300)?
Bedankt alvast voor jullie feedback!
M’n oude systeem van 2014 is er zo min of meer de brui aan het geven. Doel is om een nieuw systeem voor de komende 5 jaar samen te stellen. Gaat gebruikt worden voor:
- Gaming @ 1440p / 60 Hz
- Zeer beperkte videobewerking (huisvader stuff :-) geen grootschalige zaken dus)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de € 1500 en € 1700 eindigen (dit is inclusief nieuwe monitor – zie onderstaande Dell keuze)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel toetsenbord en muis verhuizen mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles; volledig nieuw systeem inclusief monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen
Ga je overklokken?
Neen
Eigen eerste aanzet:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 195,95 | € 195,95 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC | € 368,95 | € 368,95 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red (64MB cache), 2TB | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Monitoren | Dell UltraSharp U2518D Zwart | € 282,- | € 282,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB | € 125,01 | € 125,01 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 73,16 | € 73,16 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 69,66 | € 69,66 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.468,62 | ||
Wat verwacht je van ons?
Ik heb getracht m’n huiswerk wat te maken op basis van bestaande topics en de nieuwe basissysteem thread. M’n vragen:
- Overleeft dit systeem het de komende 5 jaar voor 1440p gaming (weliswaar niet op max settings). Ik hoop op een zo vlot mogelijke Cyberpunk 2077 ervaring :-)
- Overbodige dingen in m’n huidige setup? (Mobo wat overkill? Extra koeler echt nodig?)
- Anderzijds zit er met bovenstaand systeem nog zo'n € 200 rek op het budget. Tips tot upgrades? Is er een alternatieve / licht betere Intel setup?
- Betere keuze qua monitor in deze prijscategorie (rond de € 300)?
Bedankt alvast voor jullie feedback!