Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mijn vraag
Ik heb een Acer Aspire E5-771-51HT gekocht op marktplaats. Er zat geen HDD in, omdat deze defect zou zijn. Ik heb dus pricewatch: Kingston A400 2,5" 240GB geplaatst en heb toen windows 10 geïnstalleerd.

Nadat windows 10 geïnstalleerd was, probeerde ik de diverse drivers en updates te installeren/bij te werken. Op een gegeven ogenblik kreeg ik een BSOD (niet gekeken welke). Toen ik opnieuw opstartte, kwam ik in recovery-modus. Nadat ik windows 10 opnieuw geïnstalleerd had, kon windows weer normaal opstarten. Toen ik de intel HD 5500 driver installeerde kreeg ik opnieuw een BSOD. Ik ben bij de laatste stap als het beeldscherm opeens begint te knipperen, waarna het zwart wordt. Je ziet het beeldscherm wel feller of donkerder worden soms. Na verloop van tijd wordt er een BSOD getoond. Vanaf dit punt kan ik alleen nog via veilige modus in windows komen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Acer Aspire E5-771-51HT
pricewatch: Kingston A400 2,5" 240GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Windows 8 geïnstalleerd, zelfde probleem.
-nieuwste driver van intel, zelfde probleem
-driver via apparaatbeheer laten zoeken, zelfde probleem
-driver via windows update laten zoeken, zelfde probleem
-laatste driver van Acer zelf gedownload
-herstelpunt terugzetten. Totdat ik de intel driver installeer, werkt alles weer prima.
-sfc scannow
- Ben nu memtest aan het uitvoeren, toen ik van huis ging had hij volgens mij 3 passes gedaan zonder foutmeldingen. Dus aan RAM-geheugen/RAM zal het denk ik niet liggen?

Windows 10 is helemaal schoon geïnstalleerd op een nieuwe SSD. Ik ga straks nog controleren wat er gebeurt als ik een oude HDD gebruik en wat er gebeurt als ik de SATA-poort van de DVD-speler gebruik. Ik zou eventueel ook nog een andere RAM-reepje kunnen gebruiken, maar ik heb alleen DDR3L SODIMM geheugen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
In principe heeft een laptop model herstelschijven. Dat zijn een aantal schijfjes waarmee je de laptop in oorsprokelijke staat kunt herstellen. Je kunt wel drivers enz installeren maar dan zul je altijd een paar dingen niet hebben die oorspronkelijk bij het model zat, daarvoor heb je herstelschijven.

Daarnaast is het een Windows 8.1 laptop. Als de fabrikant geen Windows 10 drivers enz beschikbaar stelt dan zal dat bij een Windows 10 upgrade problemen opleveren. Misschien dat ie het op het oog goed doet als je zelf van alles erop zet maar hij kan ook zomaar uitvallen.

Dus in ideaal geval heb je de herstelschijven en bij Windows 10 upgrade door de fabrikant beschikbaar gestelde drivers enz...

In het ergste geval heb je een laptop gekocht waaraan iets mankeerde. Sowieso als je niet zelf een reparateur bent dan zou ik geen laptop op Marktplaats kopen waar iets kapot aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
8mile13 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:56:
In principe heeft een laptop model herstelschijven. Dat zijn een aantal schijfjes waarmee je de laptop in oorsprokelijke staat kunt herstellen. Je kunt wel drivers enz installeren maar dan zul je altijd een paar dingen niet hebben die oorspronkelijk bij het model zat, daarvoor heb je herstelschijven.

Daarnaast is het een Windows 8.1 laptop. Als de fabrikant geen Windows 10 drivers enz beschikbaar stelt dan zal dat bij een Windows 10 upgrade problemen opleveren. Misschien dat ie het op het oog goed doet als je zelf van alles erop zet maar hij kan ook zomaar uitvallen.

Dus in ideaal geval heb je de herstelschijven en bij Windows 10 upgrade door de fabrikant beschikbaar gestelde drivers enz...

In het ergste geval heb je een laptop gekocht waaraan iets mankeerde. Sowieso als je niet zelf een reparateur bent dan zou ik geen laptop op Marktplaats kopen waar iets kapot aan is.
De herstelschijven zijn niet meegeleverd. Misschien dat het een oplossing biedt in deze situatie, dat kan ik nog proberen. Windows 10 drivers zijn gewoon beschikbaar voor de laptop. Het is ook echt alleen de driver van de videokaart die problemen geeft. Dus zelfs als er geen drivers van Acer zouden zijn, kun je dat afvangen met drivers van Intel. Ik heb zelf wel aardig veel verstand er van. Maar nu zit ik eventjes met m'n handen in het haar. De voorgestelde oplossingen op internet kun je vaak ook niet uitvoeren. ik heb bijvoorbeeld geen Intel Graphics Center, dus dan wordt het erg moeilijk om de 3D-instellingen aan te passen.

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 30-04-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Goed dat je er een hoop over weet. Maar ja misschien zat die persoon maar wat te kletsen toen ie zei dat de harde schijf kapot was. Hoe weet ie dat dan?

Ik heb jaren geleden hestelschijven voor mijn VAIO gekocht. Dat waren 10 of zo schijven. En dat was maar 40 euro of zo* Ik weet niet of dat voor alle modellen beschikbaar is bij alle fabrikanten. Ik heb me wel voorgenomen dat wanneer ik een nieuwe/gebruikte laptop koop dat er herstelschijven beschikbaar voor moeten zijn. Zeker bij een gebruikte laptop. Mensen weten meestal niet wat ze doen en gooien dingen eraf wat dan allleen nog terug te halen is met de herstelschijven.

* ik moest wel een goede reden hebben want die herstelschijven geven ze je niet zomaar. Daar staat het Windows besturingsysteem op plus vanalles en nog wat. Bijvoorbeeld als je een Blu-ray drive hebt dan zit er ook software bij wat in de winkel vrij veel geld kost. Je kunt dat eindeloos gebruiken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
8mile13 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:53:
Goed dat je er een hoop over weet. Maar ja misschien zat die persoon maar wat te kletsen toen ie zei dat de harde schijf kapot was. Hoe weet ie dat dan?

Ik heb jaren geleden hestelschijven voor mijn VAIO gekocht. Dat waren 10 of zo schijven. En dat was maar 40 euro of zo* Ik weet niet of dat voor alle modellen beschikbaar is bij alle fabrikanten. Ik heb me wel voorgenomen dat wanneer ik een nieuwe/gebruikte laptop koop dat er herstelschijven beschikbaar voor moeten zijn. Zeker bij een gebruikte laptop. Mensen weten meestal niet wat ze doen en gooien dingen eraf wat dan allleen nog terug te halen is met de herstelschijven.

* ik moest wel een goede reden hebben want die herstelschijven geven ze je niet zomaar. Daar staat het Windows besturingsysteem op plus vanalles en nog wat. Bijvoorbeeld als je een Blu-ray drive hebt dan zit er ook software bij wat in de winkel vrij veel geld kost. Je kunt dat eindeloos gebruiken ook.
Nog nooit een herstelschijf gebruikt hoor... Alles is prima op internet te vinden met minder bloatware. Als ik er echt niet meer uit kom, ga ik inderdaad maar eens kijken of ik een herstelschijf kan krijgen. Misschien dat het wel werkt als alles al vooraf ingebakken zit. Zou een computerwinkel me niet kunnen helpen? Het idee is om de laptop met winst te verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 30-04-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er is een diagnostic tool voor de processor, daarmee zou je ook nog eens kunnen testen?

https://downloadcenter.in...nload/19792?product=85212

Je hebt niet het idee dat de CPU te warm wordt (stof in het apparaat, koelpasta aan vervanging toe, enz.).
Uitblaas opening is goed schoon en je voelt de luchtstroom?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
hardware-lover schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:35:
Er is een diagnostic tool voor de processor, daarmee zou je ook nog eens kunnen testen?

https://downloadcenter.in...nload/19792?product=85212

Je hebt niet het idee dat de CPU te warm wordt (stof in het apparaat, koelpasta aan vervanging toe, enz.).
Uitblaas opening is goed schoon en je voelt de luchtstroom?
Dankjewel voor de link! Daar kan ik ook de GPU mee testen? De temperatuur is denk ik goed. Ik ga het voor de zekerheid nog testen. De reden dat ik dit denk is, omdat Memtest aangeeft dat de core 48 graden is. Ik heb gisteren de fan en heatsink schoongeblazen en ik voel de lucht ook stromen. De luchtstroming is dus goed op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:59
Lijkt me persoonlijk een probleem met de gpu. In veilige modus kun je de gpu echter niet testen. Maar je hebt vrijwel zeker een defecte laptop gekocht.

[ Voor 22% gewijzigd door NotSoSteady op 30-04-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Test in eerste instantie eens met de driver die standaard geïnstalleerd wordt tijdens installatie van W10.

De Intel driver updates worden ook meegenomen met de W10 updates, dus mogelijk kun je het updaten overlaten aan hetgeen Microsoft meeneemt tijdens zo'n update? Je kunt na een probleemloze test van de standaard driver, er ook via apparaat beheer naar laten zoeken. Dus even niet het Intel-update pakket gebruiken wat te vinden is, hoewel ik daar zelf eigenlijk zelden problemen door ondervind.

Klopt je foutmelding eigenlijk wel, ik kom vooral >> igdkmd64.sys << tegen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
hardware-lover schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:47:
Test in eerste instantie eens met de driver die standaard geïnstalleerd wordt tijdens installatie van W10.

De Intel driver updates worden ook meegenomen met de W10 updates, dus mogelijk kun je het updaten overlaten aan hetgeen Microsoft meeneemt tijdens zo'n update? Je kunt na een probleemloze test van de standaard driver, er ook via apparaat beheer naar laten zoeken. Dus even niet het Intel-update pakket gebruiken wat te vinden is, hoewel ik daar zelf eigenlijk zelden problemen door ondervind.

Klopt je foutmelding eigenlijk wel, ik kom vooral >> igdkmd64.sys << tegen?
igdkmd64.sys bedoel ik inderdaad... Ik heb al via apparaatbeheer naar de driver laten zoeken. Deze driver geeft ook een BSOD. Als deze namelijk bijna is geïnstalleerd, krijg ik een zwart scherm, hoor ik het geluid dat er iets ingeplugd en uitgeplugd wordt en wordt het scherm soms iets lichter zwart en soms iets donker zwart. Uiteindelijk krijg ik een BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
hoi1234 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:53:
[...]

igdkmd64.sys bedoel ik inderdaad... Ik heb al via apparaatbeheer naar de driver laten zoeken. Deze driver geeft ook een BSOD. Als deze namelijk bijna is geïnstalleerd, krijg ik een zwart scherm, hoor ik het geluid dat er iets ingeplugd en uitgeplugd wordt en wordt het scherm soms iets lichter zwart en soms iets donker zwart. Uiteindelijk krijg ik een BSOD.
Misschien kun je contact opnemen met de verkoper om nog wat van je geld weer te zien. De defecte harde schijf is vermoedelijk een defecte gpu.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 30-04-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hoi1234 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:53:
[...]
Eerst testen met de standaard geïnstalleerde driver, indien deze goed zou gaan (waar ik inmiddels een hard hoofd in begin te krijgen), dan zou je eventueel een update uit kunnen voeren. Dus niet meteen beginnen met updaten. Het updaten hoeft vanzelfsprekend niet werkelijk indien je geen probleem zou hebben met de standaard driver.

Je hebt wel de overtuiging dat de SSD wel 100% in orde is en niet dat deze downloads corrupt maakt met alle gevolgen van dien? Ook al geprobeerd om de driver_update via een andere PC/Laptop binnen te halen en dan te installeren vanaf USB stick, ik roep maar eens wat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
hardware-lover schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:38:
[...]

Eerst testen met de standaard geïnstalleerde driver, indien deze goed zou gaan (waar ik inmiddels een hard hoofd in begin te krijgen), dan zou je eventueel een update uit kunnen voeren. Dus niet meteen beginnen met updaten. Het updaten hoeft vanzelfsprekend niet werkelijk indien je geen probleem zou hebben met de standaard driver.

Je hebt wel de overtuiging dat de SSD wel 100% in orde is en niet dat deze downloads corrupt maakt met alle gevolgen van dien? Ook al geprobeerd om de driver_update via een andere PC/Laptop binnen te halen en dan te installeren vanaf USB stick, ik roep maar eens wat.
Nee, ik heb niet de overtuiging dat de SSD 100% goed is. Het is een compleet nieuwe SSD. Maar dat zegt niks natuurlijk. Daarom wil ik ook met een HDD testen. Ik heb de downloads al op een andere laptop gedownload. Ga dadelijk de drivers ook op de Acer downloaden.

De memtest86 is volledig geslaagd. Ga dadelijk even een screenshot uploaden. Nu eerst de gpu test met de standaard MS basic driver. Daarna kan ik best nog eens testen met de Intel driver, maar ik houd m'n hart vast. Maar ik neem aan dat de laptop gewoon gebruikt kan worden met de basic driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"Maar ik neem aan dat de laptop gewoon gebruikt kan worden met de basic driver?"

Indien dat verder probleemloos gaat, waarom niet. Maar ik zou het vreemd vinden als dat het geval zal zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
hardware-lover schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:56:
"Maar ik neem aan dat de laptop gewoon gebruikt kan worden met de basic driver?"

Indien dat verder probleemloos gaat, waarom niet. Maar ik zou het vreemd vinden als dat het geval zal zijn.
Op het moment dat Windows update de kans ziet iets te downloaden, dan gaat het mis. Dus als ik dat kan uitzetten...

Overigens denk ik inderdaad dat de laptop kapot is. De gelinkte test passed op enkele onderdelen en op een gegeven moment zwart scherm, knipperen, de geluidjes en vervolgens BSOD.

Heeft het nog zin om naar een computerwinkel te gaan? Ik kan ook nog een andere HDD proberen of een andere sata-poort. Maar ja, het ziet er gewoon naar uit dat het nutteloos is. Het probleem zit denk ik dan in de cpu toch? Bedoel als de test al crashed?

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 30-04-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
hoi1234 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:05:
[...]

Op het moment dat Windows update de kans ziet iets te downloaden, dan gaat het mis. Dus als ik dat kan uitzetten...

Overigens denk ik inderdaad dat de laptop kapot is. De gelinkte test passed op enkele onderdelen en op een gegeven moment zwart scherm, knipperen, de geluidjes en vervolgens BSOD.

Heeft het nog zin om naar een computerwinkel te gaan? Het probleem zit denk ik dan in de cpu toch? Bedoel als de test al crashed?
Ik denk dat je een defecte gpu hebt. Daarom gaat het ook mis met het installeren van de driver. Repareren? Is vermoedelijk duurder dan wat de laptop nog waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hoi1234 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:05:
[...]
[knip]

Heeft het nog zin om naar een computerwinkel te gaan? Ik kan ook nog een andere HDD proberen of een andere sata-poort. Maar ja, het ziet er gewoon naar uit dat het nutteloos is. Het probleem zit denk ik dan in de cpu toch? Bedoel als de test al crashed?
Dat gaat je waarschijnlijk een klap geld kosten, mogelijk net zoveel als je nu voor de laptop op Marktplaats hebt betaald (zo niet meer). En dan nog is het twijfelachtig of het is op te lossen. Je had het over een tamelijk lage CPU temperatuur. Als deze nu heel hoog was geweest dan was er mogelijk nog wat te herstellen (koelpasta vervangen bijv.). Ik heb zelden gezien dat een Intel CPU het loodje legt (of de iGP/GPU), maar je weet niet wat er voor je aankoop allemaal gebeurd is met de laptop.

Ik zou beginnen met het benaderen van de vorige eigenaar, en hem je problemen voorleggen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
hardware-lover schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:12:
[...]

Dat gaat je waarschijnlijk een klap geld kosten, mogelijk net zoveel als je nu voor de laptop op Marktplaats hebt betaald (zo niet meer). En dan nog is het twijfelachtig of het is op te lossen. Je had het over een tamelijk lage CPU temperatuur. Als deze nu heel hoog was geweest dan was er mogelijk nog wat te herstellen (koelpasta vervangen bijv.). Ik heb zelden gezien dat een Intel CPU het loodje legt (of de iGP/GPU), maar je weet niet wat er voor je aankoop allemaal gebeurd is met de laptop.

Ik zou beginnen met het benaderen van de vorige eigenaar, en hem je problemen voorleggen?
Tja, daar was ik al bang voor.
NotSoSteady schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:07:
[...]

Ik denk dat je een defecte gpu hebt. Daarom gaat het ook mis met het installeren van de driver. Repareren? Is vermoedelijk duurder dan wat de laptop nog waard is.
Balen! Nou ja wil niemand beschuldigen, maar de kans is aanwezig bij z'n goedkope laptop (90 euro) dat het fout gaat. Ik ga de verkoper gewoon eens wijzen op dit topic en hopelijk komen we er dan uit.

[ Voor 89% gewijzigd door hoi1234 op 30-04-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
hoi1234 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:13:
[...]

Balen! If it sounds too good to be true...

Het lastige is, ik kan niet bewijzen dat de verkoper hier van af wist. Het klinkt in ieder geval aannemelijk. Laptop heeft 90 euro gekost, laptop was opengeschroefd, en harde schijf zou defect zijn. Dit was vastgesteld, omdat de schijf van een vriend wel zou werken.

Maar waarom zou je een laptop voor 90 euro verkopen als je z'n handige vriend hebt die wel eventjes de laptop openmaakt. Dan kan deze waarschijnlijk ook wel een nieuwe schijf plaatsen. Dat is mijn redenering althans. Ik ga eens kijken of ik toch geld terug kan krijgen en anders is het een goede les geweest en ga ik onderdelen verkopen.
Nee, maar je kan wel tegen hem zeggen dat blijkt dat de gpu/cpu kapot is en niet de harde schijf. Dat is nogal een verschil. Jij hebt de laptop om die reden gekocht, want niemand wil een laptop met het defect dat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Hoop te horen hoe het afloopt.

Voor de duidelijkheid: Als je rommel op Marktplaats koopt en je krijgt je geld niet terug, en je klaagt daarover bij Marktplaats, dan maakt Marktplaats daar een notitie van...gebeurd dat vaker bij die persoon wordt zijn/haar account pas geblokkeerd.

Enkele jaren gelden kon je daarvoor, verkopen van wat duidelijk rommel is, aangifte doen bij de politie tegenwoordig gaat dat niet meer. Je kunt wel liegen en zeggen dat je het product niet ontvangen hebt. Ik denk wel dat dat strafbaar is Maar ze doen er toch verder niks mee en de persoon krijgt bericht dat aangifte tegen hem/haar is gedaan.

Gelukkig zijn er nog een hoop ''nette'' mensen die je gewoon je geld teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
8mile13 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:35:
Hoop te horen hoe het afloopt.

Voor de duidelijkheid: Als je rommel op Marktplaats koopt en je krijgt je geld niet terug, en je klaagt daarover bij Marktplaats, dan maakt Marktplaats daar een notitie van...gebeurd dat vaker bij die persoon wordt zijn/haar account pas geblokkeerd.

Enkele jaren gelden kon je daarvoor, verkopen van wat duidelijk rommel is, aangifte doen bij de politie tegenwoordig gaat dat niet meer. Je kunt wel liegen en zeggen dat je het product niet ontvangen hebt. Ik denk wel dat dat strafbaar is Maar ze doen er toch verder niks mee en de persoon krijgt bericht dat aangifte tegen hem/haar is gedaan.

Gelukkig zijn er nog een hoop ''nette'' mensen die je gewoon je geld teruggeven.
Helaas. Het komt er op neer dat ik pech heb en de laptop voor onderdelen moet verkopen. Hij gaf wel aan dat dit probleem bekend was. Hij was er mee naar een repareteur geweest en toen deed zijn laptop het weer. Sinds kort - na 1 jaar- heeft de laptop dezelfde kuren.

Hij zij dat hij op de informatie van de reparateur moet afgaan, vandaar dat hij niet kon weten dat de laptop defect is. Geld terug krijgen is geen optie, omdat het een tweedehands aankoop is. De laptop terugkopen is ook geen optie, omdat hij al een nieuwe heeft.

Bedankt voor de tip trouwens, hoe kun je dit melden aan marktplaats? Vind het ronduit onhandig om dit soort mankementen niet te vermelden. Overigens ging de communicatie sowieso al stroef. Tweedehands kopen is altijd een risico. In ieder geval zijn de onderdelen nog voldoende waard om mijn investering terug te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
hoi1234 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:58:
[...]

Helaas. Het komt er op neer dat ik pech heb en de laptop voor onderdelen moet verkopen. Hij gaf wel aan dat dit probleem bekend was. Hij was er mee naar een repareteur geweest en toen deed zijn laptop het weer. Sinds kort - na 1 jaar- heeft de laptop dezelfde kuren.

Hij zij dat hij op de informatie van de reparateur moet afgaan, vandaar dat hij niet kon weten dat de laptop defect is. Geld terug krijgen is geen optie, omdat het een tweedehands aankoop is. De laptop terugkopen is ook geen optie, omdat hij al een nieuwe heeft.

Bedankt voor de tip trouwens, hoe kun je dit melden aan marktplaats? Vind het ronduit onhandig om dit soort mankementen niet te vermelden. Overigens ging de communicatie sowieso al stroef. Tweedehands kopen is altijd een risico. In ieder geval zijn de onderdelen nog voldoende waard om mijn investering terug te verdienen.
Boven links op MP pagina staat ''Help en info'' link. Daar klik je op. Je komt dan terecht op ''stel een vraag'' pagina. Klik op linkerkant ''Kopen'', klik dan op ''Product of dienst geleverd''. Dan klik je in het midden pagina op ''gekocht product is kapot of niet compleet''. Scroll naar onder rechts daar heb je het Contactformulier.

Er wordt heel veel rommel op Marktplaats verkocht. Er zal wel vaker opzettelijk gelogen worden. Daarom vind ik internet aangifte bij politie op z'n plaats maak verder niet uit of het maar een paar cent kost.

In jouw geval heeft ie (opzettelijk) belangrijke informatie achtergehouden. Had je dat geweten dan zou je het niet gekocht hebben lijkt mij.

Ik heb pas nog enkel reserve Splinter Cell Games gekocht die ''zo goed als nieuw'' werden aangeboden. Enkele zaten helemaal vol krassen. Een zag er aan onderkant uit alsof ie helemaal vol vingervlekken zat wat je er niet afkrijgt. Een met krassen deed het niet heeft ie mij voor niks een nieuwe gestuurd.

Een ander keer had ik een kastje op wielen gekocht. Bij aankomst lag ie helemaal uit elkaar. Heb daarover geklaagd. Gaf de verkoper mij geld voor lijm enzo heb het toen in orde kunnen maken.

[ Voor 24% gewijzigd door 8mile13 op 02-05-2019 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
8mile13 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:41:
[...]
Boven links op MP pagina staat ''Help en info'' link. Daar klik je op. Je komt dan terecht op ''stel een vraag'' pagina. Klik op linkerkant ''Kopen'', klik dan op ''Product of dienst geleverd''. Dan klik je in het midden pagina op ''gekocht product is kapot of niet compleet''. Scroll naar onder rechts daar heb je het Contactformulier.

Er wordt heel veel rommel op Marktplaats verkocht. Er zal wel vaker opzettelijk gelogen worden. Daarom vind ik internet aangifte bij politie op z'n plaats maak verder niet uit of het maar een paar cent kost.

In jouw geval heeft ie (opzettelijk) belangrijke informatie achtergehouden. Had je dat geweten dan zou je het niet gekocht hebben lijkt mij.

Ik heb pas nog enkel reserve Splinter Cell Games gekocht die ''zo goed als nieuw'' werden aangeboden. Enkele zaten helemaal vol krassen. Een zag er aan onderkant uit alsof ie helemaal vol vingervlekken zat wat je er niet afkrijgt. Een met krassen deed het niet heeft ie mij voor niks een nieuwe gestuurd.

Een ander keer had ik een kastje op wielen gekocht. Bij aankomst lag ie helemaal uit elkaar. Heb daarover geklaagd. Gaf de verkoper mij geld voor lijm enzo heb het toen in orde kunnen maken.
Wil nou ook weer geen aangifte doen... Bedoel zo erg is het nou ook weer niet en je kunt ook gewoon niet iets goeds krijgen voor 90 euro. Echte oplichting is het niet. Het is gewoon netjes, om aan te geven dat iets het mogelijk niet meer doet. Trouwens er wordt toch niks mee gedaan.
Pagina: 1