Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat voor specs zou ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben Jordin en ik spaar nu al bijna 5 jaar voor een goede gaming pc. Ik heb nu bijna 600 euro en ik vroeg me af wat de beste gaming (budget) pc zou zijn. Ik wil er graag op kunnen streamen op minimaal medium resolution. Ik heb niet veel verstand van computers en wat er allemaal in moet. (Ik kom er wel steeds meer in)
Het bouwen lukt mezelf wel met een handleiding en eventueel youtube. :)

Met vriendelijke groet,
Jordin

Alle reacties

• roloxkit
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-03 10:39
Heb je al tussen de best buy guides gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
@roloxkit nee nog niet, eerlijk gezegd vind ik het een beetje onduidelijk daar

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40

DarkSide

theres no place like ::1

Wat vind je dan onduidelijk.
Er staan meerdere systemen voor verschillende budgetten.

Daarmee heb je een start om een systeem samen te stellen die binnen je budget past.

Denk je dat je meer wilt dan met het budget systeem. Dan moet je nog door sparen voor betere componenten. Of voor het mainstream systeem.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• roloxkit
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-03 10:39
Ik denk inderdaad als je wil gaan streamen en op max settings wil gaan spelen je beter kan doorsparen tot je ongeveer 900 euro hebt.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:01
Streamen op medium resolutie zegt niks. Is dat op 8k? Of op 800x600? Hangt nogal van het gene af dat je wilt streamen. Net als dat medium ook niks zegt. Zonder concrete eisen kunnen wij niks.

[ Voor 10% gewijzigd door .Maarten op 30-04-2019 11:51 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-11 21:59
Als je wilt kunnen gamen en streamen tegelijk wordt dat met 600 euro wel erg krapjes :S

Wellicht is er wel iets van te maken, maar alleen als er apart budget wordt gemaakt voor de rand apparatuur. Met 600 euro voor alleen de computer zelf, zonder monitor, toetsenbord of muis is er misschien nog iets te doen

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 156,71€ 156,71
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC€ 141,50€ 141,50
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB€ 39,25€ 39,25
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 46,-€ 46,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 73,16€ 73,16
1Voedingenbe quiet! System Power 9 400W€ 41,-€ 41,-
1Solid state drivesWD Green SSD M.2 V2 240GB€ 31,-€ 31,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 603,52

Het streamen maakt het lastiger. Vooral doordat je dan meer werkgeheugen nodig hebt. Dit systeem kan alles wat je vraagt in je post. Het kan best redelijk streamen tijdens het gamen door het vrij hoge aantal cores en threads en het extra werkgeheugen. De RX 570 is op 1080p een prima kaartje en eigenlijk de beste waar voor je geld op de markt. Probleem is wel dat de volle 600 euro eraan op gaat

[ Voor 87% gewijzigd door youridv1 op 30-04-2019 12:13 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Snap wel dat de Best Buy Guides wat lastig te vinden zijn, sinds ze niet meer een vaste link op de FP of de Reviews sectie hebben wordt het er niet vindbaarder op. Wat weer leidt tot topics zoals deze.

Maargoed, de reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019 heeft een budget-gamesysteem voor €500. Dit is voldoende voor gamen op 1080p en medium/high settings, maar niet als je ook nog volop wilt gaan streamen. Daarvoor zul je echt zwaardere hardware en een ruimer budget nodig hebben.

🖥️ | 🚗

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:27:
Hoi, ik ben Jordin en ik spaar nu al bijna 5 jaar voor een goede gaming pc. Ik heb nu bijna 600 euro en ik vroeg me af wat de beste gaming (budget) pc zou zijn. Ik wil er graag op kunnen streamen op minimaal medium resolution. Ik heb niet veel verstand van computers en wat er allemaal in moet. (Ik kom er wel steeds meer in)
Het bouwen lukt mezelf wel met een handleiding en eventueel youtube. :)

Met vriendelijke groet,
Jordin
Doorsparen lijkt lastig: in 5 jaar 600,- betekend nog 2,5 jaar tot 900,-.
We hebben iemand met weinig inkomsten, die graag voor 600,- een zo goed mogelijk gameprestatie inc. streamen wil. Maar die nog niet veel verstand heeft van bouwen.

Belangrijkste vragen:
- 600,-: enkel PC of ook randapparatuur? (Muis? Toetsenbord? Beeldscherm?)

- Componenten die je wellicht hebt van een oud systeem? (oude HDD bijv kan al helpen)

- Moet er (legale) windows bij?

- Welke spellen wil je spelen/streamen?

- Wil je perse zelf iets bouwen? Wellicht krijg je meer bang for buck met een 2e hands systeem?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-11 20:35
youridv1 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:55:
Als je wilt kunnen gamen en streamen tegelijk wordt dat met 600 euro wel erg krapjes :S

Wellicht is er wel iets van te maken, maar alleen als er apart budget wordt gemaakt voor de rand apparatuur. Met 600 euro voor alleen de computer zelf, zonder monitor, toetsenbord of muis is er misschien nog iets te doen

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 156,71€ 156,71
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC€ 141,50€ 141,50
1Interne harde schijvenWD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB€ 39,25€ 39,25
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 46,-€ 46,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 73,16€ 73,16
1Voedingenbe quiet! System Power 9 400W€ 41,-€ 41,-
1Solid state drivesWD Green SSD M.2 V2 240GB€ 31,-€ 31,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 603,52

Het streamen maakt het lastiger. Vooral doordat je dan meer werkgeheugen nodig hebt. Dit systeem kan alles wat je vraagt in je post. Het kan best redelijk streamen tijdens het gamen door het vrij hoge aantal cores en threads en het extra werkgeheugen. De RX 570 is op 1080p een prima kaartje en eigenlijk de beste waar voor je geld op de markt. Probleem is wel dat de volle 600 euro eraan op gaat
Betere build ga je niet krijgen voor €600. Wellicht SSD vervangen voor bv pricewatch: Kingston A400 2,5" 240GB

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.