Beste plek voor een wasruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-08 22:29
We zijn momenteel onze volgende verbouwing aan het plannen en zitten in twijfel over waar we de wasruimte willen gaan maken.

Onze beide ouders hebben de wasruimte op de begane grond.
Veel van onze vrienden hebben de machines op zolder staan.
Mij lijkt het meest logische om je was te doen op de eerste verdieping, waar de kleren in de kast liggen en waar je (in de badkamer/slaapkamer) je vuile was uit doet.
Mijn vriendin twijfelt over alle drie de locaties, maar ze wil wel graag dat de was achter gesloten deuren ligt. Zodat eventueel bezoek niet tegen onze was staat aan de kijken.

Wat vinden jullie en waarom? Ik ben benieuwd of er nog inzichten zijn die wij zelf over het hoofd zien.

Wij hebben zowel op de begane grond, op de eerste verdieping, als op zolder voldoende ruimte om een plek in te richten als wasruimte. Omdat we nog flink gaan verbouwen is het geen probleem om naar de uiteindelijke locatie stroom, water en afvoer te leggen. We maken voor ongeveer 1/3e van de was gebruik van de droogtrommel, de rest hangen we op aan een wasrek.

Momenteel zit de wasruimte op de begane grond, naast de keuken. Deze is ongeveer 8m2, wat ruim voldoende is. We wonen hier nog niet zo lang en hiervoor woonden we in een gelijkvloers appartement, dus echt ervaring met diverse woonlagen hebben we nog niet.

Met drie jonge kinderen (0~4jr) wordt er (bij wijze van) de hele dag door wel gewassen, maar kinderen zijn natuurlijk niet voor altijd zo jong en wij zijn wel van plan om hier nog 20+ jaar te wonen.

edit:
Even wat info toegevoegd.

[ Voor 37% gewijzigd door Nhz op 30-04-2019 11:44 ]

Groetjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste verdieping!

Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je een ''rommelzolder'' hebt dan lekker daar de was doen, kan het ook mooi drogen. Beetje traplopen is goed voor de gezondheid.

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• Nilltris
  • Laatst online: 14-06-2023
Bij je ouders thuis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evjatar
  • Laatst online: 12-08 16:25
Ik heb jaren was van boven naar beneden en weer naar boven gezeuld, nooit meer. De wasmachine + droger altijd op de plek zetten waar je de meeste was produceert, dus bij badkamer/slaapkamer. Scheelt zoveel irritatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-08 17:15

tha_crazy

Mafketel

Bij ons staan op het moment de machines in de garage, de was droogt wegens ruimtegebrek in de woonkamer :P

In ons nieuwe huis gaan de machines ook weer in de garage, maar hangen we een soort van rek in het trapgat. Dan hangt het het meest uit de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Waar je de ruimte kunt missen en de aansluitingen zitten. Heb je een droger? Of gebruik je een rekje? Als je een rekje gebruikt houdt dan ook even rekening met het formaat en de luchtvochtigheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Dit wordt zo'n topic van "mijn wasmachine staat op $locatie want dat werkt het beste in mijn situatie".

Zonder een uitleg hoe je huis in elkaar zit, waar leidingen lopen, waar je je was bewaard/droogt etc. wordt het gewoon een opsomming zonder echt inhoudelijke discussie. Dus misschien kan je wat aanvullen :p zit je tijdelijk in je huis, of is het permanent? Ben je bereid dingen om te bouwen (leidingen etc), hoeveel wasjes doe je ongeveer, wanneer doe je ze.

Bijvoorbeeld, als je je wasjes altijd in de avond doet wil je misschien geen last van het geluid van de wasmachine als je TV zit te kijken. Dus als je wat meer beschrijft hoe en wat kunnen wij je van beter advies voorzien ;)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-08 12:54
Bij ons op de gelijkvloers. Kan vrouwlief rustig strijken voor de tv. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-07 21:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik zou ook wel rekening houden met evt. geluidsoverlast. Als je iemand bent die vaak in de avond of nacht de wasmachine of droger aanzet, dan lijkt het me niet ideaal om de wasmachine/droger naast je slaapkamer te hebben staan. Een verdieping hoger of lager scheelt dan al een hoop in geluid (of je hebt een geluidsdichte ruimte).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nilltris
  • Laatst online: 14-06-2023
Widow schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:28:
Dit wordt zo'n topic van "mijn wasmachine staat op $locatie want dat werkt het beste in mijn situatie".

Zonder een uitleg hoe je huis in elkaar zit, waar leidingen lopen, waar je je was bewaard/droogt etc. wordt het gewoon een opsomming zonder echt inhoudelijke discussie. Dus misschien kan je wat aanvullen :p zit je tijdelijk in je huis, of is het permanent? Ben je bereid dingen om te bouwen (leidingen etc), hoeveel wasjes doe je ongeveer, wanneer doe je ze.

Bijvoorbeeld, als je je wasjes altijd in de avond doet wil je misschien geen last van het geluid van de wasmachine als je TV zit te kijken. Dus als je wat meer beschrijft hoe en wat kunnen wij je van beter advies voorzien ;)
Ik vind het sowieso een domme en onzinnige vraag. Hij had net zo goed kunnen vragen 'Ik ga binnenkort op mezelf wonen en moet zelf toiletpapier gaan kopen. Wat voor toiletpapier gebruik jij het liefst en waarom?' Persoon A gebruikt 'wet-wipes' en de andere droog papier en weer de andere helemaal geen. Allemaal eigen voorkeur waarbij je met een beetje zelf nadenken een prima antwoord op kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 07-08 22:29
Nilltris schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:32:
[...]

Ik vind het sowieso een domme en onzinnige vraag. Hij had net zo goed kunnen vragen 'Ik ga binnenkort op mezelf wonen en moet zelf toiletpapier gaan kopen. Wat voor toiletpapier gebruik jij het liefst en waarom?' Persoon A gebruikt 'wet-wipes' en de andere droog papier en weer de andere helemaal geen. Allemaal eigen voorkeur waarbij je met een beetje zelf nadenken een prima antwoord op kan verzinnen.
Goede vergelijking, het kopen van een ander rolletje WC papier is inderdaad net zo eenvoudig als het verplaatsen van een wasruimte.
Widow schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:28:

Ik heb even wat meer info toegevoegd.

[ Voor 38% gewijzigd door Nhz op 30-04-2019 11:40 ]

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dingen om rekening mee te houden.

- geluid! Een centrifuge maakt geluid. Wanneer draai je je was. Als dat 's nachts is, dan wil je daar alvast rekening mee houden. Ook met de buren!
- aanvoer en afvoer. Gebruik je bestaande aansluitingen (dan ben je al beperkt), of leg je nieuwe aan.
- hoe droog je je was? Condensdroger, dan ook afvoer voor die machine. Hang je het op, in welke ruimte?

Gemak is verder relatief. Waar het apparaat ook staat, je zult er je was naar toe moeten brengen, en er ook weer vandaan. Een wasmand til je eenvoudig naar een andere verdieping, of naar een andere ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oude huis zat het washok op de eerste verdieping, nu op de zolder. Dat laatste vind ik fijner, op zolder heb ik de ruimte om de was ruim op te hangen en te laten luchten. Even met de wasmand de trap op of af vind ik zelf geen probleem.

Een washok op de eerste verdieping is misschien makkelijker maar als je daar je was niet kan ophangen moet je alsnog de trap op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-08 17:18
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Het ligt natuurlijk veel aan je persoonlijke voorkeur etc., dus ik kan alleen mijn voorkeur onderbouwen, en dat is de bijkeuken (of in jullie geval je huidige washok).

Als het weer het toelaat hangen wij de was buiten en de bijkeuken is hier de eenvoudigste plek voor, er is genoeg ruimte voor een rek en in de bijkeuken staat de wasmachine apart waardoor je doorgaans niet veel last van geluid zou moeten hebben in andere delen van het huis. Verder is het een ruimte waar bezoek meestal niet komt en de ruimte biedt je waarschijnlijk mogelijkheden om het enigszins af te werken zodat het als nog uit het zicht is.

Het voornaamste nadeel voor mij is dat je de was meestal op de eerste verdieping verzamelt, maar dat is met een goede wasmand in mijn ogen geen groot probleem. Daartegenover staat dat je bij een nieuwe wasmachine/droger deze niet over een aantal trappen omhoog hoeft te slepen (en de oude omlaag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:12
Wij hebben een bijkeuken op de begane grond waar de was en droog machines komen te staan inclusief strijkplank, stofzuiger en andere meuk.
Lekker makkelijk om zomers de was buiten te drogen en te strijken al dan niet in de aangrenzende woonkamer.

In de bijkeuken komen ze op een makkelijke hoogte zodat er ook niet steeds gebukt hoeft te worden, vaak is dat op verdiepingen lastiger te realiseren zonder heel veel ruimte in te moeten leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 30-04-2019 12:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39

BCC

^^ En je kan 's nachts dan rustig wassen, want dat hoort verder niemand. En als je wasmachine overstroomt, heb je niet zoveel schade #ervaringsdeskundige met onze vorige wasmachine op zolder met houten vloer :/ Wij hebben drie wasmanden er bovenop staan en de kids gooien daar 's ochtends gesorteerd hun vuile was in.

[ Voor 71% gewijzigd door BCC op 30-04-2019 12:36 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Bij ons staat-ie in de garage, daar hadden de vorige bewoners een aansluiting gemaakt. En hij staat uit het zicht en je hoort 'm minder. En dat traplopen is alleen maar goed voor de gezondheid.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-08 16:19
Ik had 'm in een apart washok op de 2e verdieping. Sliep zelf op de 1e.
Daar stond ook de droger, en ook altijd mijn strijkplank. (En was ook ruimte om het wasrek neer te zetten zonder dat je per se in de kamer moest zijn zodat je je nek er niet over breekt..) Kon ik in principe in die kamer was uithangen, en ook strijken. Wasmandje naar boven tillen is natuurlijk ook niet het gewicht ;). Verder kan je dan ook makkelijk in een apart hok even alle wasmanden omkeren en stapels op kleur gaan sorteren.

[ Voor 31% gewijzigd door Nat-Water op 30-04-2019 12:47 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:30
In mijn ogen is de ideale plek de 1e verdieping, omdat zoals je zelf al aangeeft daar de vuile was hebt (slaapkamers/badkamer) en je daar ook weer de schone was kwijt kunt (slaapkamers). Echter hebben veel mensen niet de ruimte om de wasmachine te plaatsen op de 1e verdieping omdat de voorkeur wordt gegeven aan slaapkamers en een badkamer. Dan blijven er twee opties over:
- Begande grond: Veel mensen geven de voorkeur voor de begane grond zodat ze de was in de lente/zomer ook buiten kunnen hangen, wanneer je de was op zolder doet is dat meer werk om de was naar buiten te brengen. Een ander argument kan zijn dat mensen geen vaste trap naar de zolder hebben. Verder zijn er zolders met een houten vloer waardoor het geluid van de wasmachine ook op de 1e etage te horen is.
- Zolder: Wij zelf doen de wasmachine op de zolder omdat we een vaste trap hebben, een betonnen vloer en we de was (waarschijnlijk) toch nooit buiten willen hangen. Verder zetten we de strijkplank direct in ons washok erbij, waardoor je de was direct kunt strijken.

Eigenlijk is er op de 1e verdieping na niet echt een goed of fout, maar waar je zelf de voorkeur aangeeft.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zeker op zolder, als je de was doet heb je geen geluidsoverlast. Ik heb de machines zelfs in de schuur staan.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:27
Nhz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:21:
We zijn momenteel onze volgende verbouwing aan het plannen en zitten in twijfel over waar we de wasruimte willen gaan maken.

Onze beide ouders hebben de wasruimte op de begane grond.
Veel van onze vrienden hebben de machines op zolder staan.
Mij lijkt het meest logische om je was te doen op de eerste verdieping, waar de kleren in de kast liggen en waar je (in de badkamer/slaapkamer) je vuile was uit doet.
Mijn vriendin twijfelt over alle drie de locaties, maar ze wil wel graag dat de was achter gesloten deuren ligt. Zodat eventueel bezoek niet tegen onze was staat aan de kijken.

Wat vinden jullie en waarom? Ik ben benieuwd of er nog inzichten zijn die wij zelf over het hoofd zien.

Wij hebben zowel op de begane grond, op de eerste verdieping, als op zolder voldoende ruimte om een plek in te richten als wasruimte. Omdat we nog flink gaan verbouwen is het geen probleem om naar de uiteindelijke locatie stroom, water en afvoer te leggen. We maken voor ongeveer 1/3e van de was gebruik van de droogtrommel, de rest hangen we op aan een wasrek.

Momenteel zit de wasruimte op de begane grond, naast de keuken. Deze is ongeveer 8m2, wat ruim voldoende is. We wonen hier nog niet zo lang en hiervoor woonden we in een gelijkvloers appartement, dus echt ervaring met diverse woonlagen hebben we nog niet.

Met drie jonge kinderen (0~4jr) wordt er (bij wijze van) de hele dag door wel gewassen, maar kinderen zijn natuurlijk niet voor altijd zo jong en wij zijn wel van plan om hier nog 20+ jaar te wonen.

edit:
Even wat info toegevoegd.
toon volledige bericht
Waar staan de droogrekken? Ook in de wasruimte?
Hang je was in de zomer buiten op?

Ik zou de wasmachine zo dicht mogelijk willen bij de plek waar de natte was wordt opgehangen.
Ik zou de wasmachine niet op een plek willen waar het geluid slapende kinderen kan wakker maken.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:51
Indien er voldoende ruimte is voor de machines en een droogrek: De verdieping waar de slaapkamers en badkamer zich bevinden. Dat is de verdieping waar de vuile was zich verzamelt én waar je de schone was weer in de kledingkasten legt.

De wasapparatuur past (gestapeld) in een werkkast van 70x70cm. Dat zal in de meeste woningen wel te realiseren zijn. Voor een droogrek en strijkplank heb je echter meer ruimte nodig. Veel gezinnen hebben daar op de slaap-verdieping niet echt ruimte voor over en gebruiken de vierkante meters liefst voor de slaapkamers en badkamer.

De ideale alternatieve ruimte bevindt zich dan een verdieping lager óf hoger, zo dicht mogelijk bij de trap. Alles wat je niet met volle wasmanden moet sjouwen is weer meegenomen in een druk gezinsleven en 'vol' huis. Plaats bij voorkeur wél de machines ook op de plek van de droogruimte. Een mand vol droge vuile was is immers een stuk minder zwaar om te versjouwen dan een mand met natte schone was.

Voordeel van plaatsing op zolder is dat je de machines meestal een flink eind kunt weg schuiven in de loze ruimte onder de schuine wanden.

En dan is er ook nog de factor geluidsoverlast. Wanneer je overdag doorgaans voldoende tijd hebt voor het wassen is dat meestal niet zo'n punt. Wanneer er ook vaak 's avonds gewassen wordt, dan is het niet fijn dat de wasmachine naast of boven de slaapkamer van je kinderen staat te 'dreunen'. En als er iemand in ploegendienst werkt en daarom een afwijkend dag/nacht ritme heeft is dat ook een punt van aandacht.

Onze oplossing: Wasmachine en wasmanden in de badkamer, droogrek en strijkplank in de logeerkamer er tegenover. Als we logé's hebben, dan zorgen we natuurlijk dat er even geen wasrek staat. In lente, zomer, herfst drogen we de was zo veel mogelijk buiten.

[ Voor 23% gewijzigd door Ivow85 op 30-04-2019 13:02 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:31
Bij mijn ouders en in mijn vorige huis stond de wasmachine op zolder. Op zolder stond ook direct het wasrekje, dus uit de wasmachine gelijk ophangen.
Wel zeulen met de wasmand van de badkamer naar zolder, maar aangezien de badkamer deur naast de trap naar de zolder zat was dat niet zo'n punt.
De was opvouwen deed ik op zolder, gelijk vanaf het wasrekje en dan hup per stapel de kast in.
Een nadeel was er ook, 's avonds bij het naar bed gaan de wasmachine aanzetten was niet prettig. Bij het centrifugeren werd ik er wel wakker van. Inmiddels hebben we een wasmachine met uitgestelde starttijd.

Mijn vriendin is gewend aan de wasmachine op de begane vloer, want dan kun je lekker makkelijk je was buiten hangen.... In onze nieuwe woning zitten de aansluitingen in de bijkeuken, dus heeft ze geluk.
Ik vind het nu na een paar maanden nog steeds onhandig, want:
- Afstand badkamer bijkeuken is véél groter, dus onhandig
- Ik moet te vaak de wasmand nog uit de bijkeuken halen of tijdelijk m'n vuile was in een hok gooien
- Doordat we elke dag werken is de was buiten ophangen 9 van de 10x ook niet handig en het weer laat het ook niet altijd toe
- Het wasrek staat in de studeerkamer en daarmee hopeloos in de weg, wat mij betreft
- De schone was moet ook een grotere afstand afleggen. Dus na het douchen/bij het omkleden nog even iets van het wasrekje plukken is ook irritanter
+ De was buiten ophangen is idd wel makkelijker, maar persoonlijk geef ik daar niet zoveel om.
+ De wasmachine kunnen we ook 's nachts aanzetten omdat we deze boven toch niet horen.

Kortom, ik vond de zolder praktischer/prettiger met name omdat de afstand korter was en het wasrek stond minder in de weg.

Conclusie, wat mij betreft, plaats de wasmachine zo dicht mogelijk bij je badkamer en/of slaapkamer. Het liefst op dezelfde verdieping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:26
Dit is heel erg afhankelijk van de plattegrond van het huis en je eigen workflow. Alledrie de situaties kunnen in principe.
bijkeuken/garage
Vaak snel buiten mocht je de was buiten willen drogen. Je kan in principe beneden strijken (vaak gezelliger). Vaak het verste van verblijfsruimtes, dus minder herrie.

verdieping
Dicht bij de bron van vuile was (badkamer/slaapkamers). Daardoor heb je ook wel last van de herrie en de 1e verdieping is vaak de premium ruimte voor slaapvertrekken e.d, dat maakt een wasruimte vaak zonde van de ruimte.

badkamer
Werd vroeger veel toegepast, is eigenlijk een sociale huuroplossing omdat al het leidingwerk er al ligt. Tegenwoordig nauwelijks meer toegepast omdat badkamers ook veel luxer zijn geworden.

zolder
Stiller dan verdieping, maar vaak wel meer herrie dan garage/bijkeuken. Uit het zicht, maar wel altijd traplopen. Kan gecombineerd worden met drogen op zolder mocht de ruimte ervoor zijn. Vaak al de plek waar CV-ketel e.d. hangt.

Dus tsja, dit kan allemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 01-05-2019 10:47 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28

JB

Cédric roelt!

Via waskoker naar de bijkeuken! :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Wat voor vloeren? Houten vloeren > zet maar lekker in de aanbouw (geen kruipruimte). Betonnen vloeren; maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je je was binnen hangt te drogen zou ik ook rekening houden met de luchtvochtigheid en mogelijkheden van ventileren. Als je op zolder makkelijk een (dak)raam open kunt zetten in dezelfde ruimte en in het mogelijke washok op de eerste verdieping niet dan zou ik kiezen voor de zolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als je je was buiten hangt, dan zoek je een plek uit waar je makkeljik naar buiten kan.
Als je je was binnen hangt, dan een plek waar het goed te ventileren is zonder lawaai overlast.
Als je je was in droger gooit, dan een plek waar droger en wasmachine vlak blij elkaar staan en ook in de nacht kan draaien eventueel zonder lawaai overlast.

(bij ons is deze op de zolder. Pal ernaast is namelijk het dakterras om met mooi weer buiten te hangen. In de washok zelf kan de was ook drogen. Maar veel ruimte is er niet.)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-08 17:06
Wij hadden de wasmachine beneden in een berghok naast de keuken.
Met 4 kinderen vonden we het gesleur met alle wasgoed wel genoeg, en hebben bij een verbouwing er voor gekozen om die in de badkamer te zetten. Zowel droogkast als wasmachine staan daar waar de wasmand staat, en waar het meest vuile was geproduceerd wordt.
Alles gaat de droogkast in, en bv handdoeken gaan na het drogen direct terug in de kast voor de handdoeken. Komt geen wasmand aan te pas.
Hetzelfde met onderbroeken en sokken, direct opplooien en direct in de slaapkamers waar de kleerkasten staan.

Het enige wat nog naar beneden komt is de strijk. Die doen we in onze keuken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:05
kabeltjekabel schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:51:
Wat voor vloeren? Houten vloeren > zet maar lekker in de aanbouw (geen kruipruimte). Betonnen vloeren; maakt niet zoveel uit.
Hier staat hij op een houten vloer op zolder. Nadat ik een stuk 20mm multiplex direct op twee balken heb geschroefd en de wasmachine ertussen heb gezet hoor en voel je er niks meer van.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op zolder in de technische ruimte . Samen met de ventilatie c.v ketel en omvormers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-08 13:47
Hier op de begane grond. Eigen washok met gootsteen/opbergmogelijkheden en strijkplank. Washok grenst aan de entree, met kleine kinderen is dit ideaal, ze lopen zo door het washok in en alle smerige zooi kan ik direct afspoelen en in de was doen. Washok tevens bewust op dezelfde etage als de badkamer, bespaart ons alles heen en weer sjouwen.

Wat het handigste is is echter moeilijk te bepalen. Wij hebben bijvoorbeeld alle slaapkamers op de begane grond en de keuken/woonkamer boven.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier eerst in de bijkeuken, dus vanaf de eettafel keken we naar de wasmachine :/ Was doen: trap omlaag met de wasmand. Was klaar > 2 trappen omhoog & ophangen op zolder.

Nu staat ie op de zolder, lawaai valt meer dan mee sinds ik een opvangbak eronder heb gezet (zit vloerbedekking op een jaren 30 houten vloer onder). Moest wel een afvoer aanleggen & aansluiten op de wc op de verdieping, met het nodige breek- & restauratiewerk. Leuke klus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 10:55
Voor alle mensen met wasmachine/droger in de garage: kan je direct naar de garage vanuit het huis of moet je buitenom lopen?
Wat als het koud, nat en/of vriest?

[ Voor 78% gewijzigd door tennis-boy op 19-02-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Een kleine wasbak op de plek van je wasmachines is ook wel fijn. Als je kinderen straks buitensporten gaan doen, is het maar wat fijn als je eerst even modder in een gootsteen die hier voor bedoeld is uit de kleding te kunnen spoelen om het dan gelijk de wasmachine in te kunnen gooien. Nog idealer is dus als dit bij de voor/achterdeur is, dan hoeft die smerige kleding niet het huis door.

Je was direct drogen bij de machines is ook fijn, dus voldoende warm maar vooral voldoende geventileerd is erg belangrijk. Als je je was in een goed geventileerde ruimte kan ophangen, heb je je droger waarschijnlijk ook minder vaak nodig wat weer flink kosten bespaart.
Pagina: 1