Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Hebben nu een Panasonic TXP-50VT50 plasma. De heeft vorige week de geest gegeven. Echter, als ik het beedscherm diagonaal meet, kom ik eigenlijk aan een bijna 55inch (135cm) uit. Dus een 55incher gaat in principe maar 5cm groter ziijn dan onze huidige tv. Maar als ik dan 65 inch uitmeet op de muur, denk ik dat dat weer te groot gaat zijn.

Dus ik ben op zoek gegaan naar de middenmaat: 60inch. Met een beetje geluk heb ik er 4 gevonden. Bij bol.com.

Is er een bepaalde reden waarom deze schermen bijna niet voorkomen? Je hebt 50inch en 55inch, dus ik kan me moeilijk voorstellen dat een 60 ( of nog groter-> 70 inch?) zo veel moeilijker is om te produceren?

Ook: ik ben per toeval op een website geweest waar je een QR moest inscannen en dan kon je de tv projecteren op de plaats waar deze komt te hangen. Ben echter vergeten welke site dat het was? Iemand die me kan verder helpen? _/-\o_

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Acemath op 30-04-2019 11:36)

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11 13:11
Die website is coolblue, die hebben een app waarbij dat mogelijk is. Volgens mij hebben de fabrikanten op een gegeven moment gewoon gekozen (het zal ongetwijfeld ook gerelateerd zijn aan de efficiëntie en kostenbesparing voor de fabrikanten) voor een aantal standaard maten, momenteel voor led tvs in stappen van 10'' vanaf 55'', dus 65'', 75'', 85''. LG heeft dan weer 65'' en 77'' voor Oled varianten.

M3 '21

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:31

DarkSide

theres no place like ::1

Als je van een Plasma afkomt.
Wil je dan niet overstappen op een OLED?

Of zoek je een (Q)LED?
60' is gewoon niet echt een gangbare maat. Vroeger waren er nog wel meer volgens mij.
Maar tegenwoordig niet meer.

Waarschijnlijk omdat 55 voor een leuk bedrag te krijgen is. En voor wie meer wil, 65 aantrekkelijker is. Dan een tussenmaat en prijs.

Zelf zou ik gewoon voor een 55" OLED gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • Beste antwoord

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11 13:11
Die website is coolblue, die hebben een app waarbij dat mogelijk is. Volgens mij hebben de fabrikanten op een gegeven moment gewoon gekozen (het zal ongetwijfeld ook gerelateerd zijn aan de efficiëntie en kostenbesparing voor de fabrikanten) voor een aantal standaard maten, momenteel voor led tvs in stappen van 10'' vanaf 55'', dus 65'', 75'', 85''. LG heeft dan weer 65'' en 77'' voor Oled varianten.

M3 '21

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22
Heb om die reden ook precies voor een Sony 60" gekozen :)
Dat het aanbod kleiner is betekent niet dat het niet bestaat dus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
nee, het bestaat, dat besef ik wel. Maar het lukt ze wel om tv's te maken boven de 95inch, je hebt bijvoorbeeld bij de 40inch's de 40-43-45-49 tv's.

Het verschil tussen mijn huidige tv qua scherm ( maar dit komt waarschijnlijk doordat er een megadikke zwarte bezel rondom het scherm zit en het effectieve kijkoppervlak kleiner is ) en een 55 is te miniem, maar een 65 is dan weer te groot.

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-11 15:26
Ik zou gewoon voor die 65" gaan. Liever iets te groot dan te klein in my opinion. Je went er sowieso aan.

Edit: 9 jaar geleden dacht ik dat mijn 50" plasma ook te groot zou zijn voor mijn ruimte. Ik schrok van de grootte van het apparaat, echter na een week was ik compleet gewend eraan en nu zou ik beste graag een grotere TV willen (zelfde ruimte nog).

[ Voor 54% gewijzigd door Raaafie op 30-04-2019 11:39 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

Shunt

Boe

Acemath schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:35:
nee, het bestaat, dat besef ik wel. Maar het lukt ze wel om tv's te maken boven de 95inch, je hebt bijvoorbeeld bij de 40inch's de 40-43-45-49 tv's.

Het verschil tussen mijn huidige tv qua scherm ( maar dit komt waarschijnlijk doordat er een megadikke zwarte bezel rondom het scherm zit en het effectieve kijkoppervlak kleiner is ) en een 55 is te miniem, maar een 65 is dan weer te groot.
Geloof mij na een dag of twee denk je van hmm wellicht de volgende keer een 75. :F
Ik ben bang dat ik hier na aan een 4k beamer moet want mijn 55 is mij na een paar dagen al weer gewend.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:25
Raaafie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:37:
Ik zou gewoon voor die 65" gaan. Liever iets te groot dan te klein in my opinion. Je went er sowieso aan.

Edit: 9 jaar geleden dacht ik dat mijn 50" plasma ook te groot zou zijn voor mijn ruimte. Ik schrok van de grootte van het apparaat, echter na een week was ik compleet gewend eraan en nu zou ik beste graag een grotere TV willen (zelfde ruimte nog).
Blijft persoonlijk. Heb na mijn vorige verhuizing mijn 55" verkocht en een 50" terug gekocht, omdat de tv te massaal was voor de muur en we er in het nieuwe huis dichter op zaten. Groter is niet altijd beter....

Lijkt me handig om desnoods een stuk papier/karton op maat te knippen en op tv te hangen. Geeft een beter beeld dan een app..

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Pagina: 1