Iemand de 1008-bios (final) voor de A7V geflashed?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
En zo ja, wat zijn de verschillen en je ervaringen?

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Hmm, volgens www.a7vtroubleshooting.com zouden er heel wat verbeteringen moeten zijn:
New CPU : "Palomino" is now supported

New setup item : S2K strobe driving fine tuning to fix Duron 850 failing to install OS

New setup item : beeper status when CPU fan stops or is abnormal

New setup item : CPU throttling or shutdown when system is overheated

New setup item : define if you need Fan to stop function. (what does this mean?) If checksum error, then it is disabled.

New feature : If fan speed is not detected or its reading is abnormal, then the system is turned off.

Other changes : several patches, bugfixes and changes to chipset internal values and settings

Setup item changed: S2K_Item now defaults to disable. It is turned on with Duron

New Promise BIOS : Ultra 100 Build39

no other changes
Hmm... klinkt interessant :)

Virussen? Scan ze hier!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
nou zegt me allemaal niks :?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Alleen palomino support klinkt wel aardig. Voor de rest weinig interessants.

• wildhagen
  • Niet online
Op donderdag 26 juli 2001 14:55 schreef wwillem het volgende:
Alleen palomino support klinkt wel aardig. Voor de rest weinig interessants.
Uhm... wat dacht je van die nieuwe Promise-bios? of die fan-beveiligingen, lijkt me ook niet onhandig.

Alleen die zooi van S2k zegt me niks nee.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Nou, ik heb het risico genomen en hem geflashed. Alles ziet er goed uit, en één voordeel: de CPU blijft koeler (bij hetzelfde voltage). Eerst werd hij met deze buitentemperatuur 65 graden (stressed), nu 61 graden (stressed).

Ook een andere irritante bug is nu opgelost: als je je voltage lager dan default instelde, en je deed een reboot, hield hij het niet vast, en zette hij het voltage op 1.5, te weinig dus. Dat werkt nu wel prima.

Virussen? Scan ze hier!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op donderdag 26 juli 2001 15:10 schreef wildhagen het volgende:
Uhm... wat dacht je van die nieuwe Promise-bios? of die fan-beveiligingen, lijkt me ook niet onhandig.
Bij de beta's bootte ie bij veel mensen langzamer met b39, heb jij daar nu ook last van ?

Lama: ff opgezocht maar nieuwe promise bios zit er niet in:
code:
1
1008   =   ------->   17.07.2001   incl.   v2.01 (Build 35)

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Ik heb in mn bios de ATA-100 bios ingeschakeld en als hij die nu laad dan staat er "BIOS DRIVERS NOT INSTALLED BECAUSE THERE ARE NO DRIVES ATTACHED"hoe kan dat?
In mn bios staat mn ene schijf (MAXTOR) op UDMA 5

en om de een of andere reden staat de ander (SEAGATE) op UDMA 0 nadat ik met een proggie van Seagate hem op 5 heb willen zetten.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Op vrijdag 27 juli 2001 15:50 schreef Tonnes het volgende:

[..]

Mij niet helemaal duidelijk, heb ook geen ervaring met ata-100 borden/-biossen/-drivers.
[..]

Blijkbaar gelukt om hem om te zetten?
[..]

Hopelijk in allebei de gevallen de goede tool gebruikt, en kan de laatste drive wel udma5 aan?

Probeer ook even met enkel de Maxtor erop en enkel de Seagate. En.. wel een 80-draads kabel toch he?
Ja ik heb (als het goed is) de juiste proggies gebruikt (de ene voor mn maxtor en de ander voor mn seagate)

Ik heb ook een nieuwe 80 pins kabel gekocht om er zeker van tezijn dat het niet aan de kabel ligt.

De drivers zijn idd voor UDMA 5 (als iemand mij hier verder nog mee kan helpen graag (het moest in dos) )

toen ik klaar was met de omzetting werd er ook gezecht dat hij het had omgezet naar UDMA 5 (zowel bij de MAXTOR alss bij de Seagate) maar als ik in de bios kijk dan staat er bij de maxtor idd UDMA 5 en bij de Seagate UDMA 0 :(

Spelfouten voorbehouden.

• wildhagen
  • Niet online
Bij de beta's bootte ie bij veel mensen langzamer met b39, heb jij daar nu ook last van ?
Ik gebruik die Promise-controller niet meer, ik heb er een RAID-kaart in hangen.

Tot nu toe bevalt deze BIOS me het beste van allemaal, zelfs beter nog dan die 1007.

Virussen? Scan ze hier!

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 17:36 schreef wildhagen het volgende:
Tot nu toe bevalt deze BIOS me het beste van allemaal, zelfs beter nog dan die 1007.
Net ook geflashed, no probs so far, al is bij mij (duron) de temp niet echt lager (misschien is het voor 10u toch minder warm dan je denkt ;) ).

Maar wat is Memory Drive Ext. (ofzo) en SDRAM Com. Drive Ext. (weer ofz...) :?

Tevens is "L2 Cache ECC" eruit, is that good or bad?

Verwijderd

Toch handig dat ik dat lees hier ga hem gelijk downloaden :)

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
wat ik altijd zo vreemd vind is dat bv deze bios niet in de usa of in taiwan of waar dan ook te vinden is maar wel in duitsland.

weet iemand hoe dit zit want over het algemeen heb ik met de duitse biossen niet zulke goeie ervaringen het is net of daar
iemand bios update's zit te maken die door de andere asus site's niet gebruikt worden is dat niet vreemd ????

• wildhagen
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 18:17 schreef Jake het volgende:

[..]

Net ook geflashed, no probs so far, al is bij mij (duron) de temp niet echt lager (misschien is het voor 10u toch minder warm dan je denkt ;) ).
Denk het ook ja, hij staat nu weer op 64 graadjes...
Maar wat is Memory Drive Ext. (ofzo) en SDRAM Com. Drive Ext. (weer ofz...) :?
Geen FLAUW idee...
Tevens is "L2 Cache ECC" eruit, is that good or bad?
Maakt niet uit, ECC word toch niet gebruikt daarvoor, veels te duur.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 18:35 schreef monterey het volgende:
wat ik altijd zo vreemd vind is dat bv deze bios niet in de usa of in taiwan of waar dan ook te vinden is maar wel in duitsland.
Taiwan-site loopt altijd nogal achter met BIOS/driver-updates. Ik kijk altijd bij Asus Germany. Asus USA kom ik nooit..
weet iemand hoe dit zit want over het algemeen heb ik met de duitse biossen niet zulke goeie ervaringen het is net of daar
iemand bios update's zit te maken die door de andere asus site's niet gebruikt worden is dat niet vreemd ????
Al mijn BIOS-sen voor mijn A7v-tje komen uit Duitsland, en nooit geen problemen mee gehad. Wel had je de originele corrupte 1006-upload, maar dat was een FTP-probleempje.

Overigens is dit BIOS al van 17 juli (staat ook bij bootup), dus ik snap niet waarom ze hem 2 weken achter de hand houden....

Virussen? Scan ze hier!

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 18:38 schreef wildhagen het volgende:
Overigens is dit BIOS al van 17 juli (staat ook bij bootup), dus ik snap niet waarom ze hem 2 weken achter de hand houden....
Testen :?
;)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op vrijdag 27 juli 2001 19:07 schreef Jake het volgende:

[..]

;)
Nee, dat ligt teveel voor de hand :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
mischien domme vraag
maar tot hoe hoog kan de MP nu?

bij de msi k7t is het namelijk zo als je hem flashed met 1.5 dat de MP tot 15 gaat

kan de A7V dit ook?

1008 beter dan 1005?

• wildhagen
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 19:07 schreef Jake het volgende:

[..]

;)
Zou kunnen, maar meestal is de datum 1-2 dagen ouder dan de dag dat hij te downen is... ach ja, boeiuh, hij doet het :)

Virussen? Scan ze hier!

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 19:13 schreef happy3736 het volgende:
mischien domme vraag
maar tot hoe hoog kan de MP nu?
Geen idee, maar heb jij een rev. 1.04 of hoger board?
Zo niet, d'r komen geen dip-swirches bij ;)
(Hoewel 5 en 6 niet gebruikt worden.)
1008 beter dan 1005?
JA, maar misschien bij jou niet, dus alleen flashen als nodig is O-)
Of gewoon omdat je dat leuk vind >:)

• happy3736
Op vrijdag 27 juli 2001 19:40 schreef Jake het volgende:

[..]

Geen idee, maar heb jij een rev. 1.04 of hoger board?
Zo niet, d'r komen geen dip-swirches bij ;)
(Hoewel 5 en 6 niet gebruikt worden.)
[..]

JA, maar misschien bij jou niet, dus alleen flashen als nodig is O-)
Of gewoon omdat je dat leuk vind >:)
ja flashen is wel leuk >:)

ik weet niet welke rev ik heb
heb dat a7v bord zonder ISA slot
zonder onboard sound
maar met dips

Verwijderd

Tested:

Bericht getikt met BIOS 1008 on A7V-rev 1.02

Stabieler dan 1007 (ook al perfect ogend) sneller in starten, betere functio van DTLA 307030 op ATA100 onder W2K-AS
CPU Throttle getest met stressie-cpu, gaat idd harder werken met meer cooling power van de coolermasterfan (heb die E versie)
Temp is down constant met 4 graden, hihi nu 26 graden stressed (heb een 2CoolPC unit erin zitten, werkt echt met wonderen..)

People GO!

Verwijderd

O, ja...

Ik heb een Drun 850 erop zitten, dus ook daarvoor heb ik die oplossingen bekeken, over dat install probleem, maar daar heb ik nog nooit naar mijn weten last van gehad...dus dat was ook niet te meten

• raptile

raptile

ik heb de a7v rev 1.02 kan ik deze ios daar ook vor gebruiken?

Spelfouten voorbehouden.

• wildhagen
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 11:17 schreef raptile het volgende:
ik heb de a7v rev 1.02 kan ik deze ios daar ook vor gebruiken?
Ja, die heb ik ook, met 1008, werkt als een speer.

Virussen? Scan ze hier!

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
mijn mobo en proc defect na biosupdate naar 1008, zie topic :
biosflash a7v naar 1008 mobo en proc onploft !!!

• Jake
  • Niet online
Mijn PC is een paar keer gecrashed vandaag (daarvoor eigenlijk niet), het kan ook iets anders zijn, maar ik heb S2K Drive Strength ff uitgezet.

• wildhagen
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 12:25 schreef Jake het volgende:
Mijn PC is een paar keer gecrashed vandaag (daarvoor eigenlijk niet), het kan ook iets anders zijn, maar ik heb S2K Drive Strength ff uitgezet.
Die S2k Drivestrength schijnt ook alleen voor Duron te zijn, voor Thunderbird moet-ie blijkbaar altijd op Disabled staan.

Virussen? Scan ze hier!

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 15:54 schreef wildhagen het volgende:
Die S2k Drivestrength schijnt ook alleen voor Duron te zijn, voor Thunderbird moet-ie blijkbaar altijd op Disabled staan.
Ja ok, maar ik heb duron, dus staat het standaard wel aan (nu niet meer), maar 1 of 2 (van de 3) crashes zou door een extra NIC kunnen zijn geweest (was een NIC in PCI 4 en 1 in PCI 5, die delen PCI-INT), nu crashed ie iig niet (dus zonder die NIC en en zonder S2K).

Verwijderd

ik zie geen s2k dingus..

maar vooralsnog: loopt prima die nieuwe BIOS (had hiervoor al 1007) :P

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb m er gister in geflashed, doet t naar mijn mening perfect, de memoryspeed bij het opstarten is ook wel leuk (voor die paar sec)

In de bios staat nu ook de huidige CPU snelheid. Op http://www.braziliantech.com/en-us/ heb ik ook gelezen dat de jumperfree-multiplier setting van 5.0X vertaald zou worden naar 14.0X

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• happy3736
Op zaterdag 28 juli 2001 17:23 schreef bas_konings het volgende:
Ik heb m er gister in geflashed, doet t naar mijn mening perfect, de memoryspeed bij het opstarten is ook wel leuk (voor die paar sec)

In de bios staat nu ook de huidige CPU snelheid. Op http://www.braziliantech.com/en-us/ heb ik ook gelezen dat de jumperfree-multiplier setting van 5.0X vertaald zou worden naar 14.0X
welke heb jij erin geflashed de offical
of die met FXD of X/FXD ?

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 16:52 schreef Jake het volgende:
Ja ok, maar ik heb duron, dus staat het standaard wel aan (nu niet meer), maar 1 of 2 (van de 3) crashes zou door een extra NIC kunnen zijn geweest (was een NIC in PCI 4 en 1 in PCI 5, die delen PCI-INT), nu crashed ie iig niet (dus zonder die NIC en en zonder S2K).
FYI: het was waarschijnlijk toch de NIC, die zit nu in ander PCI slot (hoewel S2K voor zekerheid nog steeds uit staat).

• Breaker
  • Laatst online: 21:23
Heb mijn A7V ook geflashed

Nix geen problemen tot nu toe :)

• Smarron
  • Laatst online: 22:07

Smarron

The bend

Hoe staat het met de temperaturen?

Ik gebruik al denk ik een aantal maanden de 1008 Fixed ofzo. Het is een beta, maar die de temp. van de processor ongeveer met 5 tot 8 graden laat dalen.

Nergens problemen mee trouwens, maar dat was bij mij vanaf de 1005 al niet meer.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Jake
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 18:26 schreef Smarron het volgende:
Hoe staat het met de temperaturen?

Ik gebruik al denk ik een aantal maanden de 1008 Fixed ofzo. Het is een beta, maar die de temp. van de processor ongeveer met 5 tot 8 graden laat dalen.

Nergens problemen mee trouwens, maar dat was bij mij vanaf de 1005 al niet meer.
Die temp zijn nog altijd hoog, maar er is ook een 'nieuwe' 1008 fixed, nu dus 1008 modified ipv 1007.

Ik weet niet of je duits kunt, maar dit is wat Asus zegt:
Question:

Warum ist der HLT-Befehl bei Ihrem BIOS deaktiviert ?

Answer:

Es gibt natürlich einen wichtigen Grund, warum die HLT-Kühlung in Programmcode des Mainboard BIOSes deaktiviert wurde. Ist sie aktiv, schwankt die Leistungsaufnahme der CPU im Teillastbetrieb ständig zwischen ca. 5 und ungefähr 60 Watt. Dies geschieht zusätzlich noch in extrem kurzen Intervallen. Die dabei entstehenden starken Schwankungen müssen natürlich vom Netzteil schnell und zuverlässig ausgeglichen werden und genau das ist das Problem:
Schwache oder qualitativ minderwertige Netzteile können nicht schnell genug auf die sich ständig ändernden Bedingungen reagieren. Es kann zu Systemabstürzen ("Freezes"), Sound-Verzerrungen oder sogar zu spontanen Neustarts ("Reboots") kommen. Daher wurde der HLT - Befehl entfernt.

• Smarron
  • Laatst online: 22:07

Smarron

The bend

Ok, kan een klein beetje Duits. Snap wel het evtentuele probleem wat er uit kan voortvloeien, maar ik draai hem (1008FXD) al een paar maanden en ik heb echt nog nooit een vastloper of vreemde dingen meegemaakt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Jake
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 18:48 schreef Smarron het volgende:
Ok, kan een klein beetje Duits. Snap wel het evtentuele probleem wat er uit kan voortvloeien, maar ik draai hem (1008FXD) al een paar maanden en ik heb echt nog nooit een vastloper of vreemde dingen meegemaakt.
Zo bedoelde ik het ook niet helemaal, meer gewoon als info over de 'officiële' statement van Asus. Ik krijg minder geluid met zulke 'fixes', maar is gewoon simpel: als het niet werkt dan gebruik je het niet.

• 4POX
  • Laatst online: 17:51

4POX

Everybody is wired

Mijn duron600@850 had met 1008 wel problemen.. Problemen dat het system na een warme en koude herstart eindigd in een zwart scherm.

Ik had twee mogelijkheden;

- terug flashen naar 1007 of
- Een 1,2 giga erin te drukken

Raad eens wat ik gedaan heb :D

AKA Rinkel weblog

• wildhagen
  • Niet online
Raad eens wat ik gedaan heb
Hmm, dus jij bent teruggegaan naar 1007? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 07:40 schreef 4POX het volgende:
Mijn duron600@850 had met 1008 wel problemen.. Problemen dat het system na een warme en koude herstart eindigd in een zwart scherm.

Ik had twee mogelijkheden;

- terug flashen naar 1007 of
- Een 1,2 giga erin te drukken

Raad eens wat ik gedaan heb :D
Nou, dit is een mooie 'reden' om een 1,2 te kopen, dat zul je ook wel gedaan hebben. :P

Ik heb 1008 ook geflashed, nog geen probs, start idd. iets sneller op, verder verbetering van de performance ben ik niet tegen gekomen. :)

Verwijderd

iemand meer info over de nieuw flash van de a7pro van asus (ook 1008)??

tnx

• 4POX

4POX

Everybody is wired

MV gaat door voor de koelkast

AKA Rinkel weblog

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 12:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb nog steeds onder Windows 2000/XP als ik mijn IBM 15 gb afsluit. Dat ie dan 3 klikken geeft. Dat is met deze bios ook niet verholpen:( Als ik hem op die ata33 controller prik is het probleem weg :(

http://www.xbmcfreak.nl/

• Erhnam

Erhnam

Nog een vraag.. Kan je trouwens een Athlon 1400 ( 100 mhz ) op dit bord prikken ? Draait ie dan op 12.5x -> 1250 of draait die met deze bios op 1400 ?

- Adds a 5.0x/14.0x multiplier. For owners of A7V 1.02 and below revisions and a Athlon 1.4GHz, run in Jumper mode and select 5.0x.

• Mr_Chiel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2019
Op dinsdag 31 juli 2001 14:36 schreef Erhnam het volgende:
Ik heb nog steeds onder Windows 2000/XP als ik mijn IBM 15 gb afsluit. Dat ie dan 3 klikken geeft. Dat is met deze bios ook niet verholpen:( Als ik hem op die ata33 controller prik is het probleem weg :(
Probeer eens de promise driver 1.60 build 25 te installeren... Dan is je probleem over

• Erhnam

Erhnam

Hey perfect die Drivers 1.60 werken echt super ! Probleem is helemaal weg bedankt !

• raptile

raptile

als je update gaat jepc dan ook sneller lopen? (soepeler)

Spelfouten voorbehouden.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Op dinsdag 31 juli 2001 14:40 schreef Erhnam het volgende:

- Adds a 5.0x/14.0x multiplier. For owners of A7V 1.02 and below revisions and a Athlon 1.4GHz, run in Jumper mode and select 5.0x.
Nieuwsflits

multiplier 12,5x reageert als 13x

Dus als ik de jumpers op 12,5x100 zet draai mijn 1200MHZ op 1300MHZ :)

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

w00t, wanneer komt ie voor de a7v133 ??? :)

Verwijderd

S2k Drivestrength

wat is dat eigenlijk precies :?

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 12-08 16:25
Op woensdag 01 augustus 2001 00:37 schreef SnipSel het volgende:
S2k Drivestrength

wat is dat eigenlijk precies :?
New setup item : S2K strobe driving fine tuning to fix Duron 850 failing to install OS

Verwijderd

Jottem, ik heb um ook geflashd...hij WAS instabiel, maar nu na Syncrinous DIMM (ofzo) uit én 1008 erop te hebben gezet hoop ik op wat stabiliteit...nu alleen nog goede drivers voor mn V7700 vinden >:)

edit:

typo's

• Jake
  • Niet online
Ik heb 1007 weer terug-geflashed, want ik heb minstens 3 keer een video-freeze gehad (dat PC dus niet BSOD'ed maar wel hangt), dat had ik vroeger ook wel eens (met 1004x), maar met 1005x/1006/1007 nooit(!), dus ik heb 1007 er weer op (en tot nu toe iig geen freezes/crashes), want die was al maanden stabiel.

P.S. beetje lange zin, maar je begrijpt het waarschijnlijk wel

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 19:10 schreef L0ci het volgende:
Jottem, ik heb um ook geflashd...hij WAS instabiel, maar nu na Syncrinous DIMM (ofzo) uit én 1008 erop te hebben gezet hoop ik op wat stabiliteit...nu alleen nog goede drivers voor mn V7700 vinden >:)
Heb zo ongeveer dezelfde config (zie specs) met een A7V rev1.01 en Bios 1.008. Moet zeggen dat echt alles nu stabiel is.

Een goede driver voor de V7700 is Detonator 12.41WHQL.

Volvo V70 D5 my2011

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

vaag hoor ik heb hem ook geflashed, maar nu is er zo'n vage ruis door me sound en me cpu is veel warmer, +7 graden ofzo.

Hoe ken dit en hoe ken ik het oplossen?

Voor mijn specs, zie hieronder en ik heb rev. 102

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• NiMu83
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op woensdag 08 augustus 2001 18:44 schreef Windhoosje het volgende:
vaag hoor ik heb hem ook geflashed, maar nu is er zo'n vage ruis door me sound en me cpu is veel warmer, +7 graden ofzo.

Hoe ken dit en hoe ken ik het oplossen?

Voor mijn specs, zie hieronder en ik heb rev. 102
heb het opgelost met OF de fix bios te flashen OF iets op enable te zetten OF beide...in ieder geval no problems for me...
:)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Ja, ook geflashed, niets mis mee, werkt prima.

• Animal_X
  • Laatst online: 22:00

Animal_X

Rodin

dus als ik het goed begrijp is deze update alleen voor de 1.01 en 1.02 rev's en niet voor de 1.0 ??

Ik heb eigenlijk geen idee welke ik heb, waar kan ik vinden welke rev ik heb?
(in de Manual kan ik niets vinden)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 03:08 schreef Animal_X het volgende:
dus als ik het goed begrijp is deze update alleen voor de 1.01 en 1.02 rev's en niet voor de 1.0 ??

Ik heb eigenlijk geen idee welke ik heb, waar kan ik vinden welke rev ik heb?
(in de Manual kan ik niets vinden)
staat op je mobo tussen 2 PCI sloten in (welke weet ik niet precies meer)

• Animal_X

Animal_X

Rodin

thanx
* Animal_X sets mode happy
ok het is dus een 1.02 rev. :)

Alleen kan ik de bios update niet op de asus site vinden :(
VIA® KT133 Chipset

A7V (5 PCI, 200MHz FSB, UltraDMA/100, AMR, multi-USB, ATX)
- BIOS Upgrade and Road Map :

a7v1007.zip
A7V BIOS Ver. 1007 03/01/2001
Solve conflict problem when using IDE in Promise channel and audio card in slot 4 / 5.
a7v1006.zip
A7V BIOS Ver. 1006 02/16/2001
February Release.
dit staat dus alleen maar op de Asus site.

[edit]
ik vond'em hier: http://www.braziliantech.com/en-us/
dus wel maar als ik hem uzip het de file: a7v1008.BIN.
En de andere bios updates op de Asus sites zijn *.AWD files.
:?

maakt dit wat uit?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

de officiële 1008 bios

te downen op: ftp://ftp.asuscom.de:21/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/A7V/1008.zip

bevat ook een *.bin file dus 't zal wel goed zijn denk ik.....

maar je kan ook gewoon ff deze bios downen (just to be sure)

• Animal_X

Animal_X

Rodin

rgr, thanx, ik zal me resultaat ff posten, want ik ben dus zo dom geweest om een 1,4Ghz te kopen terwijl dat niet kon.
Ik zal ff kijken of het nu wel wil met deze bios.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 03:34 schreef Animal_X het volgende:
rgr, thanx, ik zal me resultaat ff posten, want ik ben dus zo dom geweest om een 1,4Ghz te kopen terwijl dat niet kon.
Ik zal ff kijken of het nu wel wil met deze bios.
als 't goed is wel.... (moest je je mp op 5.0x zetten toch?)

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ja, idd dat zou het moeten zijn ja.

En ik heb het geprobeerd maar het dat is bull, als ik multipier 5.0x selecteed krijg ik zelfs geen eens een post.

12.5x is wel veranderd in 13.0x.

Nu draait'ie in 13 X 110fsb = 1430 Mhz
:) nog beter

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Is dit voor de A7V of voor de A7V met KT 133a chipset ?? Bij asus staat nu nog steeds de 1007. die zit er nu op bij mij.

Freelance tweaker

• Animal_X

Animal_X

Rodin

1) oude
2)
de officiële 1008 bios
te downen op: ftp://ftp.asuscom.de:21/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/A7V/1008.zip

bevat ook een *.bin file dus 't zal wel goed zijn denk ik.....

maar je kan ook gewoon ff deze bios downen (just to be sure)

Pagina: 1