Heeft iemand ervaring met marmer/beton look?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Topicstarter
Ik ben thuis druk aan het verbouwen en na het uitkiezen van een prachtig nieuw toilet die ik straks ga uitbouwen ben ik nu eens aan het kijken voor tegels in de nieuwe badkamer. Mijn stukadoor vertelde dat ik ook voor marmerlook/betonlook zou kunnen kiezen. Voordeel is dat je geen voegnaden meer hebt en alles beter schoon kunt houden.

Ik heb een paar foto's gezien maar ben nog niet helemaal overtuigd. Het is ook best aan de prijs, iets meer dan 100 euro per m2. Zijn er hier Tweakers die hiervoor hebben gekozen? Wat zijn jullie ervaringen? Is het inderdaad zo makkelijk schoon te houden? Kun je alle kleuren kiezen die je maar wilt? Is er extra onderhoud nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:48
Ik vermoed dat je betonstuc dan wel beton cire bedoeld? Mijn ouders hebben het op alle wanden in de badkamer en na enkele jaren ziet het er nog steeds strak uit. Verkrijgbaar in alle kleuren en hoeft er niks aan te doen anders dan gewoon normaal afnemen af en toen.

Ga het zelf binnenkort toepassen op een aanrechtblad, moet er ook prima geschikt voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:10

Superflip

*pwiet*

Je kan ook voor Corian of Dekton kiezen. Kost wat, heel luxe en naadloos af te werken. Wel duurzaam en bestendig tegen veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

767135

Ik heb sinds 11 jaar betonstuc in de badkamer. Tevreden mee. Maar: omdat er gemengd moet worden, is specifiek een juiste kleur krijgen moeilijk. Daarnaast: een beschadiging moet de hele laag opnieuw worden opgebracht. Stukjes repareren is onmogelijk of alleen met kleurverschil.

Verder: de laag is glad en dat is mooi, maar kit hecht daar niet aan. Mijn betonstucer was blijkbaar niet ervaren en heeft eerst de betonstuc aangebracht en daarna de kit. En die laat steeds los dus.. Ik twijfel of ik het een volgende keer weer zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316442

767135 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:18:
Ik heb sinds 11 jaar betonstuc in de badkamer. Tevreden mee. Maar: omdat er gemengd moet worden, is specifiek een juiste kleur krijgen moeilijk. Daarnaast: een beschadiging moet de hele laag opnieuw worden opgebracht. Stukjes repareren is onmogelijk of alleen met kleurverschil.

Verder: de laag is glad en dat is mooi, maar kit hecht daar niet aan. Mijn betonstucer was blijkbaar niet ervaren en heeft eerst de betonstuc aangebracht en daarna de kit. En die laat steeds los dus.. Ik twijfel of ik het een volgende keer weer zou doen.
Dan heeft hij de verkeerde kit gebruikt. En stucadoor is dan ook geen kitter (is gewoon een vak apart).
Zuurvrije siliconekit gebruiken.
Paul Hewson schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 02:30:
Ik vermoed dat je betonstuc dan wel beton cire bedoeld? Mijn ouders hebben het op alle wanden in de badkamer en na enkele jaren ziet het er nog steeds strak uit. Verkrijgbaar in alle kleuren en hoeft er niks aan te doen anders dan gewoon normaal afnemen af en toen.

Ga het zelf binnenkort toepassen op een aanrechtblad, moet er ook prima geschikt voor zijn.
Ik heb 4 jaar geleden ook mijn keukenblad laten stucen. Dit werd ook op kleur gemengd. Omdat ik een betonlook wou hebben is het niet volledig doorgemengd waardoor je nu juist wat kleur vlakken in het blad zie. Dit vind ik juist mooi, beton is ook niet egaal grijs.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VwpK60x/Whats-App-Image-2019-05-01-at-14-34-16.jpg

Na 4 jaar ziet het blad er nog als nieuw uit echter heb ik de wasbak ook mee laten stucen, zie er in het begin erg mooi uit maar er valt ik zie nu dat de wasbak toch wel minder mooi wordt. Er is wel eens wat hards ingevallen en nu is de toplaag iets beschadigd. Dit is dan wel weer op te lossen door deze te schuren en te voorzien van een laklaag maar dat moet er nog van komen.

Ik zou het dus ook zo weer doen en ik ben ook van plan betonstuc te nemen in de badkamer, tenminste deels stuc en deels tegelwerk en dan op de vloer een gietvloer.