Bitfinex Phenom Mini GPU Koeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 20:15
Hallo allemaal.

Ik heb laatst een PC overgenomen en deze beschikt over een Bitfinex Phenom Mini-ITX (pricewatch: BitFenix Phenom Mini-ITX Wit) case met een GTX1080 daarin.
Nu was ik al bang dat de GPU koeling enigszins een probleem kon worden en na een testrun zag ik inderdaad de temperaturen al snel oplopen naar boven de 80 graden.

Ik ben zelf nog niet echt een held met PC's bouwen, ik heb namelijk alleen wel eens onderdelen vervangen. Een nieuwe case aanschaffen vind ik daarom een lastige, omdat ik dan alles over moet bouwen, maar goed dat kan een optie blijven. Mijn budget voor een nieuwe case zou dan rond de 50 euro liggen en er zou dan een Mini-ITX moederbord in moeten passen.

Nu zag ik dat ze een mesh side panel hebben uitgebracht: pricewatch: BitFenix Phenom & Phenom M Vented sidepanel - Wit

Maar in hoeverre gaat dit mij helpen, zou dit voldoende zijn?

Zijn er wellicht andere tips die de GPU temperaturen lager houden? Momenteel houd ik even het zijpaneel eraf, maar liefst niet te lang uiteraard. Zonder zijpaneel zitten de temperaturen rond de 65 a 70 graden.

Ik hoor het graag van jullie :)

[ Voor 14% gewijzigd door CydexTM op 30-04-2019 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Een mesh panel zal zeker helpen. Waar je anders ook naar kan kijken, is om extra ventilatoren bovenin te plaatsen. Dit is wel iets ten koste van het geluid (is ook afhankelijk van welke ventilatoren je erin plaatst) maar het zal zeker helpen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
Fordox schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:28:
Een mesh panel zal zeker helpen. Waar je anders ook naar kan kijken, is om extra ventilatoren bovenin te plaatsen. Dit is wel iets ten koste van het geluid (is ook afhankelijk van welke ventilatoren je erin plaatst) maar het zal zeker helpen.
Bedankt voor je reactie! Ik heb al ventilatoren bovenin zitten en ook aan de achterkant, maar wat ik heel erg merkte is dat de GPU gewoon tegen het side panel aanblaast en zn warmte niet kwijt kan en daardoor zo snel opwarmt. Ik denk dat ik het sidepanel gewoon aan ga schaffen en hoop dat die het een stuk verkoeld.

Zijn er nog andere tips voor GPU koeling? Iets wat misschien het aluminium zijpaneel zou kunnen verkoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Als het goed is, blaast de GPU zijn lucht richting de kaart en niet richting het zijpaneel. Welke kant op blazen je ventilatoren in je kast nu? Degene bovenin en achterin horen de warme lucht uit de kast te blazen en voorin hoort deze frisse lucht in de kast te blazen. Heb je anders een foto van het systeem?
Als je GPU temperatuur ruim 10 graden verschilt met sidepanel erop of eraf, duid dat vaak aan dat de airflow van je kast beter kan.

Een andere tip: Zorg ervoor dat je je computer niet in een afgesloten omgeving (zoals in een kast) plaatst, maar in een geventileerde ruimte (zoals op het bureau).

Daarnaast is het voor een GPU niet raar als deze op 80-85 graden komt. Je kan ook je fancurve aanpassen van je GPU, in EVGA PrecisionX of MSI Afterburner. Hiermee kun je de koeler op je kaart harder zetten wanneer deze in hoge temperaturen komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 30-04-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
Hier zijn enkele foto's te vinden: https://imgur.com/a/YRmUTlv

Vooraan zitten geen fans. Bovenop 2, achterin 1. Zoals ik eerder heb aangegeven ben ik geen held in pc bouwen en ik ben ook niet echt bekend met het bouwen van een goede airflow, dus al heel erg bedankt voor de tips

En het klopt inderdaad dat een GPU gewoon 80 graden kan zijn, maar toch is het bij een game als Overwatch na 20 minuten toch opmerkelijk. Dat is nou niet de allerzwaarste game.

[ Voor 24% gewijzigd door CydexTM op 30-04-2019 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ah ik zie je probleem al aan de hand van de foto's.
Je bovenste ventilatoren blazen lucht naar binnen, terwijl deze lucht naar buiten moeten trekken. Deze ventilatoren zitten vaak vast met 4 simpele schroeven, dus die 2 omdraaien moet geen probleem zijn :)

Pagina: 1