MBP2018 imic geluidskaart herkent maar geeft geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ik heb een iMic USB geluidskaart die ik gebruik om line-in opnamen te maken. Vorige week werkte dat prima op mijn MacBook Air (en zeer lang geleden ook op mijn iBook G4).

Waneer ik deze nu aansluit op mijn MBP 13 huidig model , via een USB-USB-C adapter dan zie ik dat het geluid binnenkomt, de level meters in Preferences>sound bewegen mee met het volume.

Waneer ik echter in Audacity het geluid wil opnemen komt er niets door, ook in andere opname software (ocenaudio) komt geen geluid binnen.

In Ableton lukt het wel om het signaal via de iMic binnen te krijgen, alleen is Ableton niet de meest geschikte tool om lange opnames te maken (in mijn geval DJ sets van enkele uren). Ook met quicktime lukt het, maar quicktime is zo basaal dat het ook weer minder bruikbaar is, daar zie ik geen waveform en dus ook niet als het geluid niet overstuurd binnenkomt.

Het vreemde is dat ik exact hetzelfde gedrag heb met de ingebouwde microfoon, er moet ergens een vreemde instelling zijn.

Wie heeft een tip om mijn geluid normaal binnen te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Yalopa op 30-04-2019 06:05 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ondertussen zelf gevonden, met compleet andere zoek termen...

Privacy instellingen lieten niet toe dat de Audoacity de microfoon gebruikte. Een geluidskaart wordt door OSX blijkbaar ook als microfoon bestempeld.

You don't need eyes to see, you need vision