welke versterker bij deze subwoofers ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1206030

Topicstarter
ik sta op punt voor 2 van deze Hifonics Maxximus MXT12D2 30cm subwoofers te kopen
https://carfantasy.nl/hif...m-subwoofer-p-396257.html

ik weet alleen niet goed welke versterker ik moet gebruiken

ik ben eerder aangeraden om deze versterker te kopen maar deze is redelijk groot en duur
https://carfantasy.nl/hif...-versterker-p-126503.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1206030 Waarom twee en waarom niet een gescheiden versterker of mono voor 1 sub. ?
Wat is de rest van je systeem, dit is best extreem.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ben het hier eens met Hackus, wat ben je van plan? Voor 1 zo'n sub wordt al een behuizing van bijna 100 liter aangeraden, ga je het in een auto inbouwen? Zo ja dan hoop ik toch dat het een fikse wagen is :+
En correct me if i'm wrong, maar is 1500 watt aan woofer voor 400 watt versterker niet een beetje.. overkill? Zo ga je nooit het volle potentieel uit je subs krijgen, kun je volgens mij beter subs met een wat lager wattage nemen, dat zal de klank wellicht ten goede komen omdat ze dan meer/vaker kunnen doen waar ze echt voor bedoeld zijn.
Verkoopadvies over autoversterkers kan ik helaas niet geven, ik word zo langzaamaan te oud om te pompen met die subwooferrrrr.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 00:45
Underpowered eindtrappen gebruiken is vragen om problemen; zodra een eindtrap begint te clippen gaat deze gelijkspanning uitsturen wat dodelijk is voor speakers. In de PA wereld is het gebruikelijk om 1,5-2x het RMS vermogen van jouw speakers als RMS output van de eindtrap aan te houden; wat dus 1125-1500W RMS output zou betekenen.

Je zou dus al eerder naar zoiets moeten kijken: https://carfantasy.nl/hif...-versterker-p-126501.html

Per speaker, that is.

En als je dat allemaal veel te duur vind zou je eerst maar eens bij jezelf na moeten gaan of je wel zulke dure woofers in je auto nodig hebt. Ik weet het antwoord wel ;)

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Het is altijd maar de vraag of ze ook daadwerkelijk het opgegeven vermogen kunnen blijven verwerken.
200 euro voor een 30cm woofer? Denk niet dat ie het lang blijft doen bij 750W belasting. Nog minder lang als je je niet aan de aanbevolen behuizing inhoud houdt.

Ik vind dat ik al voor lul genoeg rij met mijn '600W' 6x9 inch Pioneeers aan een 200W amp wat nog geen 100 euri heeft gekost. Achteraf had ik beter een compo setje kunnen nemen en de speakers in de deuren vervangen. Al dat rammelend plastic klinkt nergens naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 12:57

Grozno

acts without consequence!

Hoeveel dB's wil je door je auto jagen?
2x 15cm kan al genoeg zijn voor woonkamerspeakers. Twee subs van 30 cm in een auto... Dat gaat niet klinken volgens mij.

[ Voor 32% gewijzigd door Grozno op 01-05-2019 19:48 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Benedykt schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:42:
Underpowered eindtrappen gebruiken is vragen om problemen; zodra een eindtrap begint te clippen gaat deze gelijkspanning uitsturen wat dodelijk is voor speakers. In de PA wereld is het gebruikelijk om 1,5-2x het RMS vermogen van jouw speakers als RMS output van de eindtrap aan te houden; wat dus 1125-1500W RMS output zou betekenen.
Dat is een hardnekkige fabel met enige waarheid. Een versterker stuurt bij volle oversturing blokgolven uit en dat is geen gelijkspanning. Woofers en tweeters geven er alleen om wat het gemiddelde vermogen in hun frequentieband is en of ze niet mechanisch overbelast worden. Als de versterker overstuurd wordt, wordt het vermogen bij hoge tonen groter en sneuvelt de tweeter. Bij lage tonen kan het vermogen niet veel hoger worden, het zit al tegen het maximaal haalbare aan. Muziek bestaat namelijk uit sterke lage tonen en zwakke hoge tonen.

Het idee van een zwaardere versterker is dat je hem bij hetzelfde geluidsvolume niet hoeft de oversturen (wat op zich prima is!). Maar als iemand een lichte versterker flink overstuurt en dat niet hoort, zal hij ook de zwaardere versterker oversturen en dan ben je nog verder van huis.

[ Voor 43% gewijzigd door TBTL op 02-05-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
als je er 1 subwoofer in doet kan je beter deze woofer halen: https://carfantasy.nl/hif...k-versterker-p-69244.html

En met 1 subwoofer op een Brutus voor in een auto gaat hard genoeg ;) "mist de goede kist gebouwd wordt"

Off topic: "vroeger" had ik in mijn auto 2x Polk Momo 12 inch met bijbehorende versterker (weet zo niet meer welk) maar als ik daar de muziek harder in zette moest ik de auto uit... je oren gaan er kapot aan..

[ Voor 30% gewijzigd door Knee-Buckler op 02-05-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:15
Zit dat hoorapparaat niet al mee in de kit?

Gevaarlijk die volumes in een auto.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:15
En denk maar aan dikke kabels voor de stroom. 400W is een kleine 40A.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1