Nieuwe Denon AVR-X2400H geen video

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvesterke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 13:14
Mooie receiver voor zijn prijs. Veel mogelijkheden maar toch een paar akkefietjes.
Ik heb wel één probleem waarmee ik niet overweg kan. Ik krijg de 'video'-ingangen niet aan het werken.
We hebben een Wii die prima werkt. Deze heb ik aangesloten op de video ingang 2 (DVD maar geeft geen beeld. Audio werkt wel. In de instellingen heb ik voor de juiste functie de juiste ingang gekozen.
Beeld is gewoon zwart.
Ik heb ook geprobeerd op de andere video poort cable/sat geprobeerd, zelfde probleem.
Ook heb ik geprobeerd met een andere bron, een gewone oude video-recorder.
Het gaat dus over de gele connector, composiet video.

Voor de rest werkt alles tot zover. HDM in en uit is geen probleem.

Wat zou dit kunnen zijn?
...

[ Voor 3% gewijzigd door Sylvesterke op 29-04-2019 18:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:01

FeaR

In GoT we trust

De aanname dat de AVR-X2400 beschikt over Analoog naar Digitaal conversie met eventuele upscaling van resolutie. Iets wat deze receiver niet ondersteunt. Composiet Video In betekent Composiet Video Out. Als je composiet of component in naar HDMI Out wilt dan had je een hogere serie moeten nemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 16:40

Mikayu

.srt

De AVR-X2400H heeft geen analog to digital video conversion. Je moet een composiet signaal vanaf monitor naar de tv sturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 13:56
Geen ervaring, maar misschien zou je met zoiets de Wii wel kunnen aansluiten op je reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sowieso wil je ( ;) ) liever de Wii component aansluiten maar zoals gezegd ondersteunt deze (de x2500h ook niet ,overigens) geen conversie van analoog naar digitaal. Je zult dus een aparte composiet (of bij voorkeur component ;) ) kabel moeten gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 17:36
Zo'n wii2hdmi werkt best aardig. Beeld is niet helemaal top maar het voldoet.
Ik had hetzelfde probleem met de nieuwe av receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De makkelijkste oplossing lijkt me in dit geval om de Wii direct op de TV aan te sluiten, en van daar uit naar de receiver. Kun je nog kiezen of je de receiver wilt gebruiken of alleen de TV.
Als de TV dat geluid wel van composiet naar HDMI kan doorgeven, that is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

The Eagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:02:
De makkelijkste oplossing lijkt me in dit geval om de Wii direct op de TV aan te sluiten, en van daar uit naar de receiver. Kun je nog kiezen of je de receiver wilt gebruiken of alleen de TV.
Als de TV dat geluid wel van composiet naar HDMI kan doorgeven, that is.
Waarom zou je dat zo doen, als je ook alleen composiet op je TV zou kunnen aansluiten (al is dat tegenwoordig meer een zeldzaamheid dan een gegeven) en direct audio via RCA op de versterker? Doorlussen is dan zinloos, meer kabels dan nodig.
Pagina: 1