smartphone met defect scherm ombouwen naar groter scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuba-Angelo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-11-2024
Mijn vraag:

Mijn Amoled scherm van mijn smartphone is defect nadat die gevallen is, de prijs voor dit te laten herstellen €150 is bijna evenveel als dezelfde opnieuw kopen €169.
Is het mogelijk om het scherm van een oude tablet aan te sluiten in een andere behuizing aan de hardware van de smartphone om te gebruiken op een vaste plaats in huis.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Smartphone ZE553KL 128gb versie
Asus Mediapad 7 tablet (werkt nog maar met android 4)

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

hoe ik zelf het scherm van de ZE553kl kan vervangen
...

Beste antwoord (via Scuba-Angelo op 26-02-2022 16:44)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:59

SA007

Moderator Tweaking
Compleet 0 kans dat dit gaat werken zoals je denkt.
- Scherm moet dezelfde resolutie hebben. (fullhd != 800 x 1280)
- Scherm moet dezelfde backlight hebben (amoled != lcd)
En dan nog dezelfde controller...

Wat wellicht een kans heeft:
- Op je telefoon een VNC server installeren
- Op de tablet een VNC client

Of kijken of je lineage of een andere custom rom op je tablet gooien zodat hij een nieuwe android heeft en de telefoon verkopen.

Misschien heeft de mobiel wel een optie voor hdmi uit waar je een scherm aan kan knopen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Leuk idee, maar ik denk niet dat de schermen veranderen een kwestie is van het ene draadje in het andere poortje te steken. Je kan het altijd proberen maar als dat niet lukt, neem ik aan dat een andere mogelijkheid te ingewikkeld wordt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 15:40

Comgenie

Soms heb je dat

Aansluitingen en aansturing voor telefoon schermen zijn zover ik weet vrijwel altijd verschillend. Zeker tussen een telefoon en een tablet.

Als je toch zelf bezig wilt gaan.. een nieuw scherm uit China (Ali-express) gaat een heel stuk goedkoper zijn dan 150 euro en werkt wel :) . Instructies voor het vervangen kan je vast vinden op YouTube.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Eigenlijk als je dit soort vragen hebt gaat er bij mij een belletje dat je zelf waarschijnlijk geen idee hebt.

Het is een kwestie van de specs van je kapotte scherm zoeken en iets vinden dat een dezelfde specs en interface kent. Verschil van connector is wel op te lossen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-08 19:37
memphis schreef op maandag 29 april 2019 @ 17:12:
Eigenlijk als je dit soort vragen hebt gaat er bij mij een belletje dat je zelf waarschijnlijk geen idee hebt.

Het is een kwestie van de specs van je kapotte scherm zoeken en iets vinden dat een dezelfde specs en interface kent. Verschil van connector is wel op te lossen.
grootste kans heb je denk ik door op te zoeken welke chip er op het flex PCB van de display zit en een display zoeken met dezelfde chip en dan bidden dat het werkt }:O

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:59

SA007

Moderator Tweaking
Compleet 0 kans dat dit gaat werken zoals je denkt.
- Scherm moet dezelfde resolutie hebben. (fullhd != 800 x 1280)
- Scherm moet dezelfde backlight hebben (amoled != lcd)
En dan nog dezelfde controller...

Wat wellicht een kans heeft:
- Op je telefoon een VNC server installeren
- Op de tablet een VNC client

Of kijken of je lineage of een andere custom rom op je tablet gooien zodat hij een nieuwe android heeft en de telefoon verkopen.

Misschien heeft de mobiel wel een optie voor hdmi uit waar je een scherm aan kan knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bang dat als je hieraan gaat beginnen, je overblijft met twee defecte apparaten. Ik denk beter dat je kunt zoeken naar een goedkoper vervangend scherm.
Pagina: 1