Na een zeer positieve ervaring te hebben gehad op dit forum bij het samenstellen van een game pc. Zou ik mij nu ook graag door jullie laten adviseren bij het samenstellen van een werkcomputer.
Mijn game pc heb ik destijds laten assembleren door Azerty. Dit is zeer goed bevallen. Omdat het om een zakelijk systeem gaat is het misschien ook een optie om een kant en klaar systeem te kopen. I.v.m. belastingvoordeel?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
8 uur per dag Solidworks 3D/2D tekenen. Ook wordt de computer ingezet om sterkteberekeningen te doen met Solidworks Simulations.
Keyshot 3d modellen renderen.
Standaard windowsprogrammas word, excel etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2000 euro voor puur de computerkast. Randapparatuur is aanwezig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 beeldschermen neem ik mee.
3D muis neem ik mee.
Gewone muis neem ik mee. Of raden jullie een muis met meerdere knoppen aan voor sneltoetsen?
Windows licentie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende werkgeheugen. Het huidige systeem crasht als deze te zwaar wordt belast.
Een videokaart die de realistische graphics functie van Solidworks ondersteund.
Een videokaart die OpenGL ondersteunt.
(SOLIDWORKS heeft de NVIDIA Quadro, AMD FirePro en de AMD Radeon Pro WX grafische kaarten gecertificeerd voor SOLIDWORKS 2018.) Ivm met het rendering in keyshot een; NVIDIA Quadro P?
Werkgeheugen minimaal 32GB? In ieder geval de modules die de hoogste snelheid hebben die de processor kan verwerken.
SSD voor besturingssysteem en Solidworks. Bestanden worden op een netwerkschijf opgeslagen.
Processor met hoge kloksnelheid. Hoeft niet perse veel cores. Dit is wel handig voor simulation. Maar Solidworks werkt voornamelijk sequentieel. Dus liever ook een hoge kloksnelheid.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Wel graag gerenommeerde merken met een degelijk garantiebeleid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een grote lompe kast is prima. hoeft niet visueel aantrekkelijk te zijn. Functionaliteit en kwaliteit zijn het belangrijkste. Daarnaast ook betrouwbaarheid en levensduur.
Ga je overklokken?
Nee dit lijkt mij niet nodig binnen het huidige budget.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hoewel iedere respons die enige bijdrage biedt zeer wordt gewaardeerd. Hoop ik een goed advies te krijgen betreft het selecteren of samenstellen van een geschikte computer. Het liefst een computer waar ik nog 4 jaar goed mee uit de voeten kan.
Mijn game pc heb ik destijds laten assembleren door Azerty. Dit is zeer goed bevallen. Omdat het om een zakelijk systeem gaat is het misschien ook een optie om een kant en klaar systeem te kopen. I.v.m. belastingvoordeel?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
8 uur per dag Solidworks 3D/2D tekenen. Ook wordt de computer ingezet om sterkteberekeningen te doen met Solidworks Simulations.
Keyshot 3d modellen renderen.
Standaard windowsprogrammas word, excel etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2000 euro voor puur de computerkast. Randapparatuur is aanwezig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 beeldschermen neem ik mee.
3D muis neem ik mee.
Gewone muis neem ik mee. Of raden jullie een muis met meerdere knoppen aan voor sneltoetsen?
Windows licentie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende werkgeheugen. Het huidige systeem crasht als deze te zwaar wordt belast.
Een videokaart die de realistische graphics functie van Solidworks ondersteund.
Een videokaart die OpenGL ondersteunt.
(SOLIDWORKS heeft de NVIDIA Quadro, AMD FirePro en de AMD Radeon Pro WX grafische kaarten gecertificeerd voor SOLIDWORKS 2018.) Ivm met het rendering in keyshot een; NVIDIA Quadro P?
Werkgeheugen minimaal 32GB? In ieder geval de modules die de hoogste snelheid hebben die de processor kan verwerken.
SSD voor besturingssysteem en Solidworks. Bestanden worden op een netwerkschijf opgeslagen.
Processor met hoge kloksnelheid. Hoeft niet perse veel cores. Dit is wel handig voor simulation. Maar Solidworks werkt voornamelijk sequentieel. Dus liever ook een hoge kloksnelheid.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Wel graag gerenommeerde merken met een degelijk garantiebeleid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een grote lompe kast is prima. hoeft niet visueel aantrekkelijk te zijn. Functionaliteit en kwaliteit zijn het belangrijkste. Daarnaast ook betrouwbaarheid en levensduur.
Ga je overklokken?
Nee dit lijkt mij niet nodig binnen het huidige budget.
Wat verwacht je van ons?[i]
Hoewel iedere respons die enige bijdrage biedt zeer wordt gewaardeerd. Hoop ik een goed advies te krijgen betreft het selecteren of samenstellen van een geschikte computer. Het liefst een computer waar ik nog 4 jaar goed mee uit de voeten kan.