Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CAD DESKTOP samensteladvies of kooptip gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• topperrik
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-10 13:13
Na een zeer positieve ervaring te hebben gehad op dit forum bij het samenstellen van een game pc. Zou ik mij nu ook graag door jullie laten adviseren bij het samenstellen van een werkcomputer.

Mijn game pc heb ik destijds laten assembleren door Azerty. Dit is zeer goed bevallen. Omdat het om een zakelijk systeem gaat is het misschien ook een optie om een kant en klaar systeem te kopen. I.v.m. belastingvoordeel?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
8 uur per dag Solidworks 3D/2D tekenen. Ook wordt de computer ingezet om sterkteberekeningen te doen met Solidworks Simulations.
Keyshot 3d modellen renderen.
Standaard windowsprogrammas word, excel etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2000 euro voor puur de computerkast. Randapparatuur is aanwezig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 beeldschermen neem ik mee.
3D muis neem ik mee.
Gewone muis neem ik mee. Of raden jullie een muis met meerdere knoppen aan voor sneltoetsen?
Windows licentie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende werkgeheugen. Het huidige systeem crasht als deze te zwaar wordt belast.
Een videokaart die de realistische graphics functie van Solidworks ondersteund.
Een videokaart die OpenGL ondersteunt.
(SOLIDWORKS heeft de NVIDIA Quadro, AMD FirePro en de AMD Radeon Pro WX grafische kaarten gecertificeerd voor SOLIDWORKS 2018.) Ivm met het rendering in keyshot een; NVIDIA Quadro P?
Werkgeheugen minimaal 32GB? In ieder geval de modules die de hoogste snelheid hebben die de processor kan verwerken.
SSD voor besturingssysteem en Solidworks. Bestanden worden op een netwerkschijf opgeslagen.
Processor met hoge kloksnelheid. Hoeft niet perse veel cores. Dit is wel handig voor simulation. Maar Solidworks werkt voornamelijk sequentieel. Dus liever ook een hoge kloksnelheid.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Wel graag gerenommeerde merken met een degelijk garantiebeleid.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een grote lompe kast is prima. hoeft niet visueel aantrekkelijk te zijn. Functionaliteit en kwaliteit zijn het belangrijkste. Daarnaast ook betrouwbaarheid en levensduur.

Ga je overklokken?
Nee dit lijkt mij niet nodig binnen het huidige budget.

Wat verwacht je van ons?[i]
Hoewel iedere respons die enige bijdrage biedt zeer wordt gewaardeerd. Hoop ik een goed advies te krijgen betreft het selecteren of samenstellen van een geschikte computer. Het liefst een computer waar ik nog 4 jaar goed mee uit de voeten kan.

Alle reacties

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je moet zelf even een lijstje klussen ook

9900k voor allround beste werkervaring, met een quadro..

specs

• topperrik
Oke dan heb ik al 2 onderdelen. Persoonlijk heb ik totaal geen beeld bij wat goed is en samenwerkt. Ik heb alleen een grof beeld van de componenten die erin zitten. De informatie in mijn vraagstelling wekt misschien de indruk dat ik er verstand van heb. Maar dit is allemaal gebaseerd op een aantal google sessies naar een goede CAD desktop met solidworks. De onderdelen die ik hieronder voorstel komen rechtstreeks uit mijn game computer.

Lijst tot nu toe:

Moederbord: ???
Processor: Intel Core i9-9900K
Videokaart: NVIDIA Quadro P
Interne hardeschijf: ??(VOORSTEL SEAGATE BARACUDA 1TB)
Behuizing: ??(VOORSTEL: SHARKOON S25-V?????)
Intern geheugen: (VOORSTEL IETS MET 32GB)
Voeding: ??(VOORSTEL Bitfenix formula gold 450W)
SSD: ?? (VOORSTEL: 250GB GENOEG??)
(mis ik nog iets?)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Advies wat ik vaker geef: als er geld verdiend mee moet worden (zakelijk systeem): waarom zeflbouw en dus "trage" garantie als er iets kapot gaat?

Bel een HP / Dell reseller en zorg voor een next-day contract voor support.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Zoiets: P2000 voldoende @maratropa ?
Allemaal high-end onderdelen. Kwalitatief goed en duurzaam. 750 voeding is overkill maar zit erin vanwege de 2e EPS connector. Je zou daarvoor de pricewatch: Corsair Vengeance Silver 650M kunnen nemen maar dan lever je wel in op kwaliteit en prestaties.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 531,50€ 531,50
1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Elite€ 179,-€ 179,-
1VideokaartenPNY Quadro P2000€ 454,-€ 454,-
1Interne harde schijvenToshiba P300 (Retail), 2TB€ 61,99€ 61,99
1BehuizingenFractal Design Meshify S2€ 99,90€ 99,90
1ProcessorkoelingThermalright True Spirit 140 Power€ 48,40€ 48,40
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 187,90€ 187,90
1VoedingenCorsair HX750 V2€ 109,90€ 109,90
1Solid state drivesSamsung 970 Pro 512GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.827,59

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@MAX3400 goed punt, wat ik zelf vaak aanraad is een backup systeem hebben staan. Niks is zo snel up en running als een backup systeem.. Stel je bent zzp'er en hij gaat zondagavond kapot, dan zit je met je next businessday garantie. en voor SW is een snelle pentium met een goedkope quadro ook al zat vaak. En nu met die software-as-a-service aboo's kun je veel apps gewoon geinstalleerd hebben staan en hoef je alleen maar in te loggen. (adobe, autocad etc)

9900k power heb je voor dat geld ook niet zo snel in een pro workstation. Als je veel zit te wachten op het rebuilden van je assemblies dan wil je zo veel mogelijk mhz..

Alleen, @topperrik als je veel simulaties draait van belangrijke dingen en veel ram gebruikt, dan kan ECC geheugen (en dus een xeon wel weer zinvol zijn..) Maarja je kunt de simulatie ook een paar keer draaien :)

@Uszka p2000 lijkt me al heel prima, ligt ook een beetje aan hoe zwaar het is wat hij doet geometrisch.. Blijft lastig omdat het per situatie verschilt, maar SW zou ik niet zo snel veel geld aan de gpu uitgeven. Behalve als je gpu rendert én wel realview en quadro viewport fps wilt..

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 30-04-2019 15:58 ]

specs

• topperrik
@MAX3400 Dat is geen probleem. Wij hebben standaard een workstation over. Dus een iets tragere garantie afhandeling is geen probleem. Het is ook nog zeker of het een zelfbouwproject wordt of een kant en klare desktop. Op deze manier heb ik in ieder geval een goed beeld wat ik met het huidige budget kan verwachten.

@Uszka @maratropa bedankt! Realview is wel een verreiste dus de P2000 lijkt me prima. Als het budget iets wordt overschreden is dat geen probleem. Het draaien van simulaties is slechts een randactiviteit maar wel iets wat de computer zou moeten kunnen. De focus ligt het op het 3D tekenen en het maken van assemblies.
Pagina: 1