Telefoons na schermreparatie meer stuk dan voorheen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Topicstarter
Afgelopen vrijdagmiddag heb ik bij een "telefoon reparatie centrum" in Dordrecht mijn mobiele telefoon en de telefoon van mijn vrouw ter reparatie aangeboden. Bij beide toestellen zat er een barst in het scherm.

Vanwege de prijs uitgekomen bij dit bedrijf.

Beide toestellen werkten perfect en hadden geen verdere gebreken, afgezien van de barst in de schermen. De schermen zelf werkten ook gewoon normaal.

Reparatie zou een half uur duren, zoals ook geadverteerd op hun website. Uiteindelijk is dit 2 en half uur geworden.

Na het opnieuw in ontvangst nemen van de toestellen heb ik kort mijn eigen toestel getest, scherm zag er inderdaad weer als nieuw uit en werkte goed. Wel wat overgebleven lijmresten langs de randen, maar voor deze prijs wilde ik niet klagen. Toestel van mijn vrouw op dat moment niet direct getest, omdat haar batterij leeg was, maar zag er zo op het eerste gezicht goed uit.

Eenmaal thuis gekomen beide toestellen goed bekeken, en toen begon de ellende. Helaas was het bedrijf op dat moment al gesloten.

Het nieuwe scherm op mijn eigen toestel werkt wel, maar ik heb nu de volgende problemen:
  • Bovenste speaker werkt geheel niet meer. Ik hoor dus niks als ik bel. (als ik het gesprek op "speaker" zet wordt de onderste speaker gebruikt en hoor ik de beller wel).
  • Onderste speaker werkt wel, maar zodra je het volume wat omhoog zet is de audio kwaliteit zeer slecht (zowel bij gesprekken als muziek). Dit is duidelijk hoorbaar.
  • Trilfunctie is ook niet goed meer. Als ik gebeld wordt hoor je een hele lelijke tril, absoluut niet zoals voorheen.
Toestel van mijn vrouw is nog erger:
  • Camera werkt niet, alleen de frontcamera nog.
  • Scherm reageert soms wel, soms niet.
  • Bovenste gedeelte van het scherm reageerd geheel niet. (het is dus niet mogelijk om notificaties "naar beneden te slepen" of de opties voor WIFI en dergelijke.)
  • Er zat in het midden van het scherm een "lichte vlek", alsof er druk staat op het scherm op dat punt.
Ondanks dat mijn vrouw de telefoon amper meer heeft gebruikt (niet werkend scherm..) is vanochtend helaas het scherm gebarsten precies langs dit punt.

Omdat het bedrijf zaterdag (Koningsdag) en zondag gesloten was, ben ik vandaag direct na openingstijd terug gegaan. (met factuur van reparatie).

Helaas bleek de persoon die de reparatie uitgevoerd heeft, nu ineens een stuk minder klantvriendelijk. Na uitleg van de situatie begon hij ruzie te maken. Zijn verhaal kwam er op neer dat ik geen garantie heb, dat wij deze problemen zeer waarschijnlijk zelf veroorzaakt hebben en de enige oplossing is dat hij dit tegen normale kosten opnieuw repareerd.

Zo vond hij een deukje achterop de backcover van de telefoon van mijn vrouw en was dit volgens hem de oorzaak dat het scherm opnieuw kapot is gegaan. Nu weet ik helaas niet zeker of dit deukje er voor de reparatie al op zat. Wat ik wel zeker weet is dat dit onmogelijk gebeurd is na reparatie, omdat de telefoon gewoon niet gebruikt is. Ook werkte het scherm vanaf het eerste moment na reparatie al niet goed.

Voor mijn toestel kon hij de problemen "onderzoeken", maar was de oorzaak volgend hem dat de telefoon voor de reparatie gevallen was. Met mijn argument dat alles op de telefoon perfect werkte voor de reparatie, kon hij niet zoveel mee.

Een lang verhaal. Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven wat nu te doen. Ik heb zelf gelukkig niet eerder zulke ervaringen gehad met winkels of "reparatiecentra", waardoor ik nu twijfel wat ik moet doen.

Zelf dacht ik een aangetekende brief te sturen om het bedrijf in gebreke te stellen en ze een kans te geven om de schade te herstellen. Ik twijfel er echter aan of dit veel zal helpen.

.. :(

Edit: Het resultaat voor nu is dat ik het geld voor de reparaties kwijt ben en nu met 2 onbruikbare toestellen zit. Hij bood aan mijn eigen toestel te onderzoeken, maar repaties zouden opnieuw voor mijn rekening zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tyranium Goedkoop is vaak duurkoop. Ik weet niet om welke toestellen het gaat, maar het hoort netjes te werken na reparatie. wat je voorstelt kun je prima doen, maar zoals je zegt uit je ervaring kan het misschien niets uithalen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Topicstarter
Het is een bedrijf met meerdere vestigingen in Nederland. Je krijgt op dit moment korting als je online een afspraak maakt, vandaar dat de prijs ook wat lager uitviel. De site ziet er verder ook "normaal" uit, vandaar dat ik vooraf niet direct wantrouwend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-07 14:32

Grannd

da Granndest

Dit zal echt niet de eerste keer zijn dat de reparateur de reparatie heeft verneukt, hij probeert er alleen duidelijk zo goedkoop mogelijk mee weg te komen.

Helaas moet je bij dit soort zaakjes écht hard op je strepen gaan staan, maak van jou probleem hun probleem en je zal zien dat hij met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 12:22
Een ingebrekestelling is juridisch de juiste weg. De kans lijkt me echter groot dat dit weinig resultaat gaat hebben en je vervolgens naar de kantonrechter zult moeten stappen om je gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-07 20:39
Kun je het misschien escaleren richting de keten? Anders gaat het toch moeilijk worden, tenzij je een rechtzaak wilt starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-07 22:02
Precies, als het een keten is zou ik een keer proberen om het op social media te zetten oid. Zal niet de eerste keer zijn dat er dan iets ineens heel snel opgelost is.
Of gewoon een review schrijven.

Wel feitelijk blijven, en geen leugens vertellen. Anders zou jij wel eens aangeklaagd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
*knip* Dit voegt niet veel toe aan de discussie.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 02-05-2019 19:25 ]

Pagina: 1