Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik het systeem gaan gebruiken als Mediacenter.
Daarnaast ook als FTP server
Misschien in de toekomst nog voor andere taken die het windows ecosysteem toelaat (beveiliging via camera's, domotica, etc)
Gaming zou wel cool zijn maar ik heb een PS4 ernaast staan dus geen prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had gehoopt voor minder dan 500 euro maar dat lijkt al lastig te worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope, denk het niet. Misschien HDD eraan koppelen maar dat zou via USB zijn dus geen issue.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is de vraag indeed maar denk dat ik toch al een goede voorstelling heb met mijn setup.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd goede ervaringen gehad met Asus dus dat mag wel als moederbordje.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alles klein,
Kleine grootte, Klein energieverbruik, kleine prijs
, klein geluidsniveau
Ga je overklokken?
nee, stabiliteit is erg belangrijk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hier op het forum veel zitten zoeken naar Mediapc's. Misschien is de term al wat ouder want ik vond weinig voorbeelden die ik zo kon overnemen en waarvan de componenten nogal recent waren.
Ik begrijp ook dat er vele andere mediaspelers zijn. Ik heb zelf de Firetv die het ok doet. (ik heb er een vpn op werkende en Kodi maar het is niet vanzelfsprekend en hij crashed ook nogal eens. ) Probleem met deze dingen zijn het niet kunnen gebruiken van torrent software en ftp servers. )
Ik heb ook zitten kijken naar synology waar ook torrentdownloads mogelijk mee zijn en ftp opzetten ook tot de mogelijkheid behoort.
Belangrijk is dat het goed werkt met mijn sonos audiosysteem maar dat hangt aan mijn tv dus dat moet wel goed zijn.
En het is fijn dat het 4K afspeelt. (tv is samsung The Frame UE65LS003AS die 4K UHD is)
Ik had deze lijst in gedachten:
Alle componenten komen uit deze lijst: https://techbuyersguru.co...pc-build-4k-htpc-may-2019
En ik heb ze in tweakers pricewatch opgezocht en ze bestaan dus.
Maar misschien is er een goedkopere oplossing mogelijk die volstaat voor wat ik wil.
Ik verheug me wel op weer eens een pc te bouwen dat is inmiddels weer minimaal 10 jaar geleden
Voornamelijk wil ik het systeem gaan gebruiken als Mediacenter.
Daarnaast ook als FTP server
Misschien in de toekomst nog voor andere taken die het windows ecosysteem toelaat (beveiliging via camera's, domotica, etc)
Gaming zou wel cool zijn maar ik heb een PS4 ernaast staan dus geen prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had gehoopt voor minder dan 500 euro maar dat lijkt al lastig te worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope, denk het niet. Misschien HDD eraan koppelen maar dat zou via USB zijn dus geen issue.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is de vraag indeed maar denk dat ik toch al een goede voorstelling heb met mijn setup.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd goede ervaringen gehad met Asus dus dat mag wel als moederbordje.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alles klein,
Kleine grootte, Klein energieverbruik, kleine prijs
Ga je overklokken?
nee, stabiliteit is erg belangrijk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hier op het forum veel zitten zoeken naar Mediapc's. Misschien is de term al wat ouder want ik vond weinig voorbeelden die ik zo kon overnemen en waarvan de componenten nogal recent waren.
Ik begrijp ook dat er vele andere mediaspelers zijn. Ik heb zelf de Firetv die het ok doet. (ik heb er een vpn op werkende en Kodi maar het is niet vanzelfsprekend en hij crashed ook nogal eens. ) Probleem met deze dingen zijn het niet kunnen gebruiken van torrent software en ftp servers. )
Ik heb ook zitten kijken naar synology waar ook torrentdownloads mogelijk mee zijn en ftp opzetten ook tot de mogelijkheid behoort.
Belangrijk is dat het goed werkt met mijn sonos audiosysteem maar dat hangt aan mijn tv dus dat moet wel goed zijn.
En het is fijn dat het 4K afspeelt. (tv is samsung The Frame UE65LS003AS die 4K UHD is)
Ik had deze lijst in gedachten:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 130,99 | € 130,99 |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-I Gaming | € 147,91 | € 147,91 |
1 | Behuizingen | In Win Chopin Zwart | € 88,12 | € 88,12 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 | € 39,25 | € 39,25 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D30BESBK | € 82,90 | € 82,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 489,17 |
Alle componenten komen uit deze lijst: https://techbuyersguru.co...pc-build-4k-htpc-may-2019
En ik heb ze in tweakers pricewatch opgezocht en ze bestaan dus.
Maar misschien is er een goedkopere oplossing mogelijk die volstaat voor wat ik wil.
Ik verheug me wel op weer eens een pc te bouwen dat is inmiddels weer minimaal 10 jaar geleden
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.