Draadloze deurbel ombouwen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pieter-GS
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 13:11
Hallo allemaal.

Misschien wel een hele simpele vraag, maar toch graag wat input.

Ik heb een heel fijne draadloze deurbel. De bel bij de deur is op een 12 volt batterijtje. Er zitten drie gongen bij die in het stopcontact gaan. Deze set heb ik gekocht omdat mijn huis belachelijk groot is. Werkt perfect alleen dat 12 volt batterijtje gaat steeds leeg, dus daar wil ik een permanente voeding op solderen.
Nu kwam ik op het idee om daar de lader van een oud mobieltje op aan te sluiten.
Is dit wel of niet een goed idee? Zal wel niet... Zijn er anders andere opties?
...
Alvast bedankt voor het meedenken. Greetings, Pieter.

Alle reacties

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Hoeveel Ampère vraagt je beldrukker en hoeveel levert je lader?

Try SCE to Aux

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En is die lader ook daadwerkelijk 12V (dat lijkt me namelijk vrij veel voor een GSM lader)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:29
Gaat het om een A27 batterijtje?
Wikipedia: A27 battery

Die leveren niet zoveel, paar milliampere max.

• Pieter-GS
Er zit een 23A 12volt alkaline batterij in. Zal niet veel gebruiken. Waarschijnlijk 50mAh.

Telefoonlader haalt geen 12 volt zie ik, maar een andere voeding is zo te bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Pieter-GS op 29-04-2019 13:09 ]

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Pieter-GS schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:07:
Er zit een 23A 12volt alkaline batterij in. Zal niet veel gebruiken.
Telefoonlader haalt geen 12 volt zie ik, maar een andere voeding is zo te bestellen.
23A ? Geen 2.3 ?

Try SCE to Aux

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:00

Theo

moederbord

Dat is het type; niet te verwarren met de A van ampère :)
Net zoals een staafje de naam heeft AA, of AA.

Je kan iedere voeding die 12 volt levert gebruiken. Of het een voeding is die 10 mA of 50A kan leveren; het maakt voor je deurbel echt niks uit. De stroom die zo'n deurbelknopje trekt is namelijk echt nihil.

Waar je ook naar kan kijken is naar een klein zonnepaneeltje. Een paneel ter grootte van een postzegel zou al voldoende zijn..

[ Voor 50% gewijzigd door Theo op 29-04-2019 13:11 ]

7400 Wp op het dak

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Pieter-GS schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:07:
Er zit een 23A 12volt alkaline batterij in. Zal niet veel gebruiken.
Een A23 bedoel je dan dus neem ik aan: Wikipedia: A23 battery

23A is nogal verwarrend, zeker als antwoord op een vraag hoeveel Ampère de unit vraagt ;)

Maar dat zegt nog niet echt iets over hoeveel stroom het trekt. Maar veel zal het niet zijn, dus elke 12V voeding zal waarschijnlijk wel voldoen ja.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Pieter-GS
Waar ik mij zorgen om maak is of het verstandig is om zo'n voeding continu te gebruiken. Dit i.v.m brandgevaar...

Verwijderd

Hoe hard gaan die batterijtjes bij je dan? Ik heb er ook één, die hangt er nu een jaar, en ik heb nog geen problemen, zelfs niet na de winterdagen.
Ik vraag me sterk af of je straks niet meer kwijt bent aan stroom dan aan batterijtjes, aangezien zo'n adapter wel gewoon continu power trekt.
Die knoopcellen kosten geen reet als je wat verder kijkt dan het kassaschapje van de supermarkt waar ze voor de impuls kopers klaarliggen die niet naar de prijs kijken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2019 13:14 ]

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:03
Orion84 schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:00:
En is die lader ook daadwerkelijk 12V (dat lijkt me namelijk vrij veel voor een GSM lader)?
Van het weekend toevallig nog laders lopen zoeken voor een projectje. Het verbaasde me ook een beetje maar kwam aardig wat telefoon laders tegen van 12V.

Nu is 5V inprincipe een standaard (ivm USB)

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Christoxz
Pieter-GS schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:11:
Waar ik mij zorgen om maak is of het verstandig is om zo'n voeding continu te gebruiken. Dit i.v.m brandgevaar...
Als het een goeie voeding is en je zet het goed in elkaar moet er niks mis gaan.
Of het batterij geeft continue stroom of een voeding..

• Theo

Theo

moederbord

Pieter-GS schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:11:
Als je een goede voeding gebruikt is er geen groot risico op brandgevaar. Immers je router en modem zitten ook op zo'n adapter aangesloten.

Haal alleen nooit, ik herhaal nooit, een voeding bij AliExpress of bij de Action vandaan met de intentie om deze jarenlang te gebruiken.. Dan creëer je namelijk wel een brandgevaar.

That said: zit jouw modem/router trouwens in de buurt van je deurbel? En levert deze adapter 12 volt? Dan kun je namelijk net zo goed daar de 12 volt van aftappen :) Dat maakt voor de werking van je modem/router echt niks uit, plus het scheelt je een extra voeding kopen en plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door Theo op 29-04-2019 13:14 ]

7400 Wp op het dak

• Pieter-GS
Dit is derde batterij in een half jaar. Het gaat mij erom dat ik een betrouwbare bel heb en geen kans op kortsluiting of overbelasting. Nu al twee maal de postbezorger gemist terwijl ik gewoon thuis ben.

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:33
Je kan ook gewoon een 12volt beltrafo gebruiken dan ipv een telefoonoplader.
Normaal werken (bedrade) bellen ook met een 5-12 volt trafo in de meterkast bij de belpijp naar de bel.

Als je dan toch aan de slag gaat zou je ook een videodeurbel kunnen aanschaffen.

Verwijderd

Pieter-GS schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:14:
Dit is derde batterij in een half jaar. Het gaat mij erom dat ik een betrouwbare bel heb en geen kans op kortsluiting of overbelasting. Nu al twee maal de postbezorger gemist terwijl ik gewoon thuis ben.
Is dat wel écht je bel? Die donderen soms gewoon standaard zo'n "u was niet thuis" briefje naar binnen omdat ze achterlopen op schema ofzo.
Ik vind drie batterijen in een half jaar wel veel. Volgens mij is die unit gewoon niet goed. Of gaat de hele dag de bel bij je?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2019 13:17 ]

• Pieter-GS
Er staat letterlijk 23A 12V op het batterijtje en made in China. Lol.

• Theo

Theo

moederbord

Pieter-GS schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:17:
Er staat letterlijk 23A 12V op het batterijtje en made in China. Lol.
Die '23A' is vrij gangbaar. Zie bijv ook onderstaande afbeelding.
Wat je wel kan proberen is geen batterijen van het merk Goedkoopie te gebruiken. Een goede 23A (of A23) batterij kost nog geen euro.
https://www.nkon.nl/dispo...-sizes/varta-v-23-ga.html

Afbeeldingslocatie: https://www.nkon.nl/magento17/media/catalog/product/cache/1/image/4741a7fc18bd17f0f910f6b262ccfb2f/g/p/gp-23a-1.jpg

7400 Wp op het dak

• Pieter-GS
Batterij maakt waarschijnlijk niet altijd goed contact. Laatste keer dat hij het niet deed (mijn meisje controleerde dat) deed hij het bij mij wel en was de spanning nog voldoende. Met gesoldeerde aansluitingen wordt het betrouwbaarder.
Beltrafo is wisselspanning dus dan moet er weer een gelijkrichter tussen. Vandaar dat ik op dit idee kwam.
Bedankt voor de vele en snelle reacties. Ik ga op zoek naar de juiste adapter en dan lekker solderen.

• Christoxz
kortsluiting of overbelasting.

Dus zoals al gezegd.
goed aansluiten (&Veilig) = geen kortsluiting
Juiste voeding = geen overbelasting.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12 13:17
Stomme vraag, maar je weet zeker dat de postbezorger ook wel aangebeld heeft? O-)
Zeker omdat je zegt dat de batterij zelf nog goed lijkt te zijn.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Pieter-GS
Keer daarvoor was de batterij echt leeg. Ik vertrouw de postbezorger op zijn blauwe ogen. ;-) Hij zei ook dat hij ons melodietje kent en niks hoorde. Mijn vrouw heeft het ook gecheckt, deed het niet. Bij mij weer wel. Er is een lichte blauwe corrosie bij het veertje van de min pool. Daar wil ik vanaf door te solderen.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:57

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kun je niet zo'n kinetische knop ophangen? De benodigde energie wordt opgewekt op het moment dat je de knop indrukt.
Ik heb er één van het merk Mr. Handsfree en die werkt probleemloos. Het bereik is geloof ik zo'n 20 meter.
Geen geneuzel meer met batterijen en falende apparatuur.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:40
Heb je toevallig nog een buisje lopen van een oude deurbel voor een deurbeltrafo?
Deze zijn wel wisselspanning, maar als je een 8V versie koopt, deze eenzijdig (of wel dubbel, wat je wilt) gelijkricht met een diode en een condensator om wat af te vlakken dan kun je daar prima mee wegkomen.
8V AC gelijkrichten geeft je ongeveer 11V DC en ik mag aannemen dat hij daar ook prima op werkt.

En dan heb je wel een trafo die bedoeld is om constant aan te staan :)

//EDIT: Ik had over je bericht gelezen waar je de Bel-trafo al aanhaalt.

[ Voor 15% gewijzigd door BernardV op 29-04-2019 14:52 ]

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-12 22:00

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Pieter-GS schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:48:
Er is een lichte blauwe corrosie bij het veertje van de min pool. Daar wil ik vanaf door te solderen.
Die corrosie kan er voor zorgen dat er geen goed contact is.
Dat zou je sowieso er af moeten halen voordat je er op gaat solderen.

Je kunt ook op internet een andere batterijhouder bestellen, en die er op solderen. (Wellicht voor een type batterij met meer mAh of die minder snel leeg loopt.
Pagina: 1