[iPad] deblokkeren iPad van overleden familielid + kosten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Hoi,

Ik heb hier de i-Pad 16 Gb van een familielid liggen die een klein jaar geleden overleden is.
Mijn ouders willen de i-Pad weggooien omdat zij 123 niet zo snel erin kunnen. Maar aangezien ik dat zonde vind en wellicht foto's van de gene erop staan, wil ik toch toegang op deze i-Pad krijgen.
Voor het overlijden van de familielid waren de meeste dingen goed geregeld. Behalve de inzage( toegang) op haar i-Pad. Ik lees dat het juridisch lastig is om toegang te krijgen op haar i-Pad. En dat Apple daar 'moeilijk' over doet.

Wat ik lees is dat je de sterfakte en nog iets aan de rechtbank/jurist moet opsturen om zo toegang te krijgen op haar i-Pad, maar dat daar hoge kosten aan zijn verbonden. Weet iemand wat deze kosten kunnen zijn?

Zijn er ook andere middelen of wegen om toegang te krijgen op deze i-Pad?

De stichting waarvoor de gene werkte heeft de pc op gehaald. Dus ik kan niet via die weg in de i-Pad binnenkomen.

Mocht ik geen toegang krijgen dan zet ik alles terug op fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:48
Fabrieksinstellingen gaat je niet helpen als de iPad is gekoppeld aan een Apple ID. Je moet namelijk inloggen met het Apple ID als je de fabrieksinstellingen terug zet (tenzij zoek mijn ipad uit is geschakeld).

Als je een bewijs van eigendom hebt kun je contact opnemen met Apple. Ze willen vaak een bewijs van aankoop zien en een overlijdensakte. In sommige gevallen ook iets van een bewijs van eigendom. Ik weet zo even niet of ze dan de iPad zelf unlocken of Zoek mijn ipad uitschakelen zodat je hem terug kunt zetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
noud schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:54:
Hoi,

Ik heb hier de i-Pad 16 Gb van een familielid liggen die een klein jaar geleden overleden is.
Mijn ouders willen de i-Pad weggooien omdat zij 123 niet zo snel erin kunnen. Maar aangezien ik dat zonde vind en wellicht foto's van de gene erop staan, wil ik toch toegang op deze i-Pad krijgen.
Voor het overlijden van de familielid waren de meeste dingen goed geregeld. Behalve de inzage( toegang) op haar i-Pad. Ik lees dat het juridisch lastig is om toegang te krijgen op haar i-Pad. En dat Apple daar 'moeilijk' over doet.

Wat ik lees is dat je de sterfakte en nog iets aan de rechtbank/jurist moet opsturen om zo toegang te krijgen op haar i-Pad, maar dat daar hoge kosten aan zijn verbonden. Weet iemand wat deze kosten kunnen zijn?

Zijn er ook andere middelen of wegen om toegang te krijgen op deze i-Pad?

De stichting waarvoor de gene werkte heeft de pc op gehaald. Dus ik kan niet via die weg in de i-Pad binnenkomen.

Mocht ik geen toegang krijgen dan zet ik alles terug op fabrieksinstellingen.
Overlijdensakte komt via de gemeente. Die heeft de familie -als het goed is- in drievoud om niet gekregen. Wat je denk ik zoekt is een testament en als dat er niet is, dan kun je bij de notaris een verklaring van erfrecht laten opmaken. De notaris verklaart hierin – nadat alle gegevens zijn gecontroleerd – wie is overleden, of de overledene een testament heeft gemaakt en wat er in dit testament is bepaald. De vraag is inderdaad of de kosten opwegen tegen de baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:24
Wachtwoord van zijn/haar email adres niet te achterhalen? Zou je wellicht een reset van het apple id wachtwoord kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:47
.Maarten schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:00:
Fabrieksinstellingen gaat je niet helpen als de iPad is gekoppeld aan een Apple ID. Je moet namelijk inloggen met het Apple ID als je de fabrieksinstellingen terug zet (tenzij zoek mijn ipad uit is geschakeld).

Als je een bewijs van eigendom hebt kun je contact opnemen met Apple. Ze willen vaak een bewijs van aankoop zien en een overlijdensakte. In sommige gevallen ook iets van een bewijs van eigendom. Ik weet zo even niet of ze dan de iPad zelf unlocken of Zoek mijn ipad uitschakelen zodat je hem terug kunt zetten naar fabrieksinstellingen.
Apple heeft alleen de mogelijkheid om het activatieslot van Find my iPhone uit te schakelen. Daarna zul je de iPad moeten herstellen om deze weer te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Geen boekjes / notitie blaadjes waarin bepaalde codes staan? Geboortedata / belangrijke data geprobeerd? Kan jou die 5x mispoging boeien dat je dan half uur moet wachten.
Misschien wordt 1 pincode wel vaker gebruikt. Bank pincode geprobeerd?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Ha,

Mijn ouders hadden geen bijgeleverde oplader snoer meegeven. Gelukkig bleek ik er 1 zelf te hebben.

De i-Pad geeft aan dat hij geblokkeerd is en zegt dat ik de toegangscode op de i-Pad moet invoeren om vervolgens in i-Tunes te komen.
Ik kan nergens op de i-Pad codes invoeren. Ik neem aan dat mijn ouders zo vaak geprobeerd hebben om op allerlei mogelijke manieren codes in te voeren dat de i-Pad automatisch vergrendeld.

Ik zal mijn ouders zo vragen of zij het wachtwoord van haar e-mailadres nog weten.

[ Voor 7% gewijzigd door noud op 29-04-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:55
Als de iPad niet eens meer de kans geeft om een toegangscode in te vullen en zegt dat deze geblokkeerd is kun je hem alleen nog wissen.
Daarna kun je een backup terugzetten via het Apple ID of computer. Als die backup er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 08:54
Met respect Noud, maar een iPad 16gb wil je eigenlijk al niet meer hebben. Met een 16gb versie en IOS12 blijft er nog maar bedroevend weinig ruimte over voor opslag.

Zelfs al zou je een iPad middels herstelmogelijkheden en iTunes nog kunnen oplossen, meestal in het proces vraagt hij dan toch nog ergens om een toegangscode bij het terugzetten van een backup.

Probeer eens middels apple iforgot op deze manier het email adres te wijzigen, als je ook geen toegang hebt tot de mail van de overledene, dan is het een heel kort antwoord en moet ik je helaas teleurstellen.

Dan zou het alleen lukken als de iPad ingeschreven is in apple DEP (wat wij groot zakelijk gebruiken, daarmee kunnen we op afstand alsnog de ipads unlocken etc.) Is het een particuliere iPad, dan zie ik daar geen mogelijkheid toe.

Wellicht inderdaad alleen met een aankoopbon en een testament, maar dan nog, wegen de kosten wel tegen de baten.
Het zal maximaal een iPad air2 zijn, daarna zijn ze niet meer met 16gb uitgeleverd volgens mij.

Ter informatie, bij mij op mijn werk geven we de iPad mini 1 modellen al weg, omdat IOS maar tot 9.3.5 loopt. IPad air 1 modellen ofwel iPad AIR, zelfde verhaal over een half jaar.

Air2 is de volgende op de lijst, dat device is ook al zo'n jaar of 4 oud gok ik.
Succes kerel!

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Dus vandaar dat ik nu geen nieuw wachtwoord kan aanvragen en deze naar de gene oude emailadres automatisch heen kan sturen om hem daar te veranderen?

(klik)

(X) Ik moet mijn wachtwoord opnieuw instellen
(O) Ik moet mijn beveiligingsvragen opnieuw instellen

Ontvang een e-mail
Wij sturen vervolgens de instructies naar je e‑mailadres dat eindigt op XXXX

Je verzoek kon niet worden voltooid vanwege een fout. Probeer het later opnieuw.

Edit: @Marxje1981
Bedankt voor je uitgebreide verslag. In dat geval laat ik het zitten. Bedankt voor jullie moeite.
Volgens mij is mijn moeder ergens in mei jarig, dus krijg ze dat als cadeau.

[ Voor 16% gewijzigd door noud op 29-04-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 08:54
Probeer het later nog eens, die random fout komt wel vaker voor bij apple is mijn ervaring.
Als dit lukt, duurt het ongeveer een week voordat het nieuwe adres geldig en werkend is.

Als je dat voor elkaar hebt, kun je in icloud.com inloggen met de gegevens, en vind mijn apparaat uitzetten.

Daarna middels iTunes naar factory reset, herstelmode zetten, en dan moet deze weer vrij zijn als je hem als nieuwe iPad configureerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Marxje1981 op 29-04-2019 16:21 ]

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Ga er mee naar een Apple store / bel Apple en leg het uit?
Foto's zijn het meest dierbare wat er is

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is mij niet helemaal duidelijk: gaat het om de hardware opnieuwe bruikbaar te maken of om de data die achter het user-account zit?

Van dat laatste weet ik dat je daar vrijwel niet bijkan en wat de FBI niet lukt bij Apple zal jou ook niet snel lukken. Maar een factory-reset zit er altijd wel in.
noud schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:19:
Ontvang een e-mail
Wij sturen vervolgens de instructies naar je e‑mailadres dat eindigt op XXXX

Je verzoek kon niet worden voltooid vanwege een fout. Probeer het later opnieuw.
Bestaat het mail-adres uberhaupt nog wel?

[ Voor 35% gewijzigd door Delerium op 29-04-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 22:06
Agent47 schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:38:
Ga er mee naar een Apple store / bel Apple en leg het uit?
Foto's zijn het meest dierbare wat er is
Bij een Apple Store wordt er puur gekeken naar of een klant een aankoopbon heeft van de iPad; anders een testament waarin het serienummer wordt beschreven van de iPad en de naam van de persoon die het apparaat heeft geërfd. Dat er een verhaal achter de iPad zit snapt iedereen maar vanuit privacy mag men er niets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Ik laat het zitten.
Oude i-Pad met oude software zoals Marx al aangaf. Mijn ouders weten niet wat haar email inloggegevens was. Al het papierwerk is al weggegooid dus geen aankoopsbewijs in bezit.
Er zijn genoeg foto's die mijn ouders in bezit hebben. Ik zal eens kijken of ik hem in fabrieksinstellingen kan terugzetten. Hij opladen van deze i-Pad gaat heel erg traag. Bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Het is wel vervelend dat Apple niet een standaard oplossing hiervoor heeft.
Fijn dat je data goed beschermd is, maar het moet voor nabestaanden ook mogelijk zijn om bij data te kunnen. Niet iedereen denkt erbij na dit soort dingen vast te leggen in een testament.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:55:
Het is wel vervelend dat Apple niet een standaard oplossing hiervoor heeft.
Fijn dat je data goed beschermd is, maar het moet voor nabestaanden ook mogelijk zijn om bij data te kunnen. Niet iedereen denkt erbij na dit soort dingen vast te leggen in een testament.
Dan moet je een backdoor inbouwen, dat gaat hem niet worden. Tast de veiligheid aan. Je moet dit dus óf vooraf regelen óf je kan hem laten wipen door Apple. Dan is ie weer bruikbaar, maar de data is weg.

Als de eigenaar geen enkele manier heeft aangedragen om toegang te krijgen tot de data, dan wordt het terecht beschouwd als privédata van de overledene en is het gewoon pech hebben. Dat vind ik wel terecht. Ook in de dood moet je recht hebben op je privacy, als je wilde dat mensen bij je data konden had je dat eerder moeten regelen natuurlijk - en misschien wilde de overledene dat juist helemaal niet. Ja als daar niet aan gedacht is, is het jammer maar helaas... Een backdoor in gaan bouwen die de beveiliging en encryptie ondermijnt voor dit soort zaken, hoe nobel de intentie ook is, is een bijzonder slecht plan wmb.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

noud schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:06:
Ik laat het zitten.
Oude i-Pad met oude software zoals Marx al aangaf. Mijn ouders weten niet wat haar email inloggegevens was. Al het papierwerk is al weggegooid dus geen aankoopsbewijs in bezit.
Er zijn genoeg foto's die mijn ouders in bezit hebben. Ik zal eens kijken of ik hem in fabrieksinstellingen kan terugzetten. Hij opladen van deze i-Pad gaat heel erg traag. Bedankt voor de antwoorden.
Inleveren als afval bij je 'milieustraat'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1