USB button (liefst met 2d barcodescanner)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-08 09:49
Voor mijn werk ben ik op zoek naar een knop die een knoppencombinatie doorgeeft aan onze PC's.

Situatie: Ik werk op een lab en onze analisten wegen monsters in. Dit gebeurt nu met een muisklik op een button in onze web applicatie, echter willen we dit omzetten naar een shortkey (ALT+S). Deze shortkey willen we als knop kunnen configureren als keyboard input.

Ik kan natuurlijk zelf googlen, maar ik blijf op "louche" websites terecht komen.

Eisen:
- De ultieme droom zou een 2d barcodescanner en onderstaande in één zijn!
- goede kwaliteit (verwacht zo'n 1000-2000 clicks per dag)
- configurable output
- USB
- liefst niet te prijzig ;)

Ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met dit soort randapparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Neem een arduino pro micro en een stevige knop naar keuze en je bent het mannetje.

[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 29-04-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 23:12
Zelf maken met arduino is inderdaad een optie. (Zeker als je het zelf leuk vindt)

Voor de rest bestaan er toch genoeg USB Buttons die je dan kan binden aan welke combinatie dat je wilt?

[ Voor 10% gewijzigd door Christoxz op 29-04-2019 11:39 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Beetje googlen op "industrial USB button" geeft bijvoorbeeld dit:
https://www.compuphase.com/usbkey/usbbutton_en.htm
http://www.cleware-shop.de/USB-Buzzer/en

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
Heb ik inderdaad gezien maar vrij aan de prijs vond ik zelf. Heb er zo'n 20 nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Goedkoop en lab-omgeving bestendig zijn dan ook niet echt dingen die samen gaan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
Orion84 schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:51:
Goedkoop en lab-omgeving bestendig zijn dan ook niet echt dingen die samen gaan.
Als er een 2d scanner bij zit, dan is de business case heel interessant, zonder een beetje.

Het gaat overigens om een ruimte waar niet met chemicaliën gewerkt wordt, enkel voedingsmiddelen. Hoeft dus geen chemische resistentie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

waktak schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:54:
[...]

Als er een 2d scanner bij zit, dan is de business case heel interessant, zonder een beetje.

Het gaat overigens om een ruimte waar niet met chemicaliën gewerkt wordt, enkel voedingsmiddelen. Hoeft dus geen chemische resistentie te hebben.
Maar wel robuust en makkelijk schoon te maken waarschijnlijk?

Hier staan nog wat andere opties die minder duur zijn: https://www.delcomproducts.com/webpage.asp?id=31
(geen idee of dat makkelijk hier te leveren is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 09:19
De meeste barcodescanners hebben een knop erop zitten, volgens mij las ik ergens dat de scanners als toetsenbord herkend worden, waarschijnlijk zit er dan een toetsencombinatie aan de knop gekoppeld.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
GWBoes schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:03:
De meeste barcodescanners hebben een knop erop zitten, volgens mij las ik ergens dat de scanners als toetsenbord herkend worden, waarschijnlijk zit er dan een toetsencombinatie aan de knop gekoppeld.
Nee, meestal hebben ze een knop om de scanner te starten. Zodra deze de barcode herkent, voert hij de tekst die in de barcode gecodeerd is, als toetsaanslagen in.

Wellicht zijn er ook wel configureerbare barcode scanners, waarbij je een extra toets(combinatie) kunt programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
UPDATE: zat net met een collega te overleggen: Is het mogelijk om een 2d barcode in te richten die als je hem scant "alt + s" als input krijgt op je PC?

Dan is het een kwestie van geplastificeerde barcodes ophangen aan de beeldschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:07
waktak schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:36:
Situatie: Ik werk op een lab en onze analisten wegen monsters in.
Unieke RFID-tags op de monsters + weegschaal met RFID die de tag leest :).

Het gaat dan zo: monster met RFID-sticker komt binnen, je zet het monster op de weegschaal. Weegschaal weegt de massa en je leest tegelijk de tag uit. Het monster wordt ingeboekt in de applicatie met de bijbehorende meting.

Winst: 40K clicks per dag :D.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhitewidow
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10-09 16:19
Is een touchscreen anders geen oplossing?

Dan heb je zelfs geen extra button meer nodig, gewoon de knop van je webapplicatie op het scherm aantikken en je weging is geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

waktak schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:49:
UPDATE: zat net met een collega te overleggen: Is het mogelijk om een 2d barcode in te richten die als je hem scant "alt + s" als input krijgt op je PC?

Dan is het een kwestie van geplastificeerde barcodes ophangen aan de beeldschermen.
Dat moet geen probleem zijn als je de code weet :) 2D barcode? Bedoel je QR of Aztec of iets anders? (Aztec is heel gaaf want dan kan er zo'n beetje de helft van de code onleesbaar zijn en nóg doet ie het!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een barcode scanner op een PC is eigenlijk sowieso al een virtueel toetsenbord. Dus in jouw geval kan je barcodes maken waar die combinatie al in zit.
Pagina: 1