Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• niksie1981
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-10 18:33
Ik post normaal niet gauw iets, maar nu heb ik toch echt even hulp nodig...

Ik heb een DSL verbinding van 35/6mbit bij KPN met een Experiabox V10.
Mijn Plex server (Windows 10/16GB/6700k) staat op een locatie met Caiway 100/100 achter een Sitecom 300n.
Tot voor de nieuwe installatie/inrichting die ik laatst moest doen wegens Ransomware, draaide alles super.
Nu heeft niemand issues qua streamen behalve ikzelf.

Bronbestand: een hevc video van 4,6Mb/s

Welke omstandigheden leiden allemaal tot continu bufferen:
Direct streamen op een Vero 4k.
Transcoden op de 4K naar 1080p 8mbit.
Direct play op mijn Sony Smarttv via kodi of plex app onder androidtv.
Transcoden op de Androidtv onder kodi of android app.
Transcoden op mijn Galaxy s9 naar 1080p.
Eigenlijk alles boven 4 mb/s.

Nu zou je zeggen dat het allemaal fout gaat en dat mijn netwerk niet snel genoeg is....

Maar...

Transcoden over ChromeCast protocol via de Sony Smarttv naar 1080p 8mbit/s is geen enkel probleem.

Dezelfde stream opvragen via mijn S9 over 4G is ook geen probleem..

YouTube 4k HDR is ook geen probleem op mijn DSL verbinding.

Nu wordt het nog leuker.... Een VMware machine die op dezelfde Server draait met Ubuntu en Plex server, streamt prima 1080p 16Mb/s materiaal naar al mijn spelers zonder transcoden en met Netwerk van de vm is als NAT ingesteld.

Wat heb ik allemaal al gedaan. Modem resets, herstart, poorten nagekeken, firewalls tijdelijk uitgezet.

Ik ben de draad kwijt. Waarom zou alleen mijn verbinding een soort van cap hebben.
Heb voor de test ook even Emby Server geïnstalleerd en deze kreeg het vloeiend streamen niet voor elkaar.

Wie heeft soortgelijks meegemaakt en weet de oplossing?

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 19:12
Hoeveel gebruikers heeft die Plex server? Ik kan me voorstellen dat een router uit 2009 moeite kan hebben met het afhandelen van meerdere streams tegelijk:
pricewatch: Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2

Verder, misschien wat iperf testjes uitvoeren? Binnen je LAN en van een LAN apparaat naar die server of datzelfde netwerk?

• niksie1981
De server heeft zo'n 20 gebruikers, maar zelfs op het moment dat ik de enige ben, blijft ie nog steeds moeilijk doen.

Edit: Wat ik in het bijzonder vreemd vind, is dat chromecast vanat dezelfde server naar mijn lijn, wel goed gaat.

[ Voor 33% gewijzigd door niksie1981 op 29-04-2019 17:36 ]

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
*knip*, Dit voegt inhoudelijk weinig toe aan het topic. Wat een gebruiker met zijn apparatuur doet is zijn eigen verantwoordelijkheid. Zolang er maar geen hulp wordt gevraagd bij illegale toepassingen.

[ Voor 78% gewijzigd door Zeehond op 29-04-2019 19:19 ]

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 19:12
Ga nav hiervan: Wikipedia: OSI-model eens testen. Sluit laag voor laag uit.

Als chromecast wel goed gaat is het wel een vreemd probleem ja.

• niksie1981
Het lijkt erop dat het is opgelost. Ik heb een aantal openstaande poorten verwijderd uit de router die op locatie staat van de server die ik toch niet meer gebruikt (rdp, vpn, ftp) en nu ineens haal ik wel de bandbreedte die nodig is. Ondanks dat het niet uit zou moeten maken, ben ik wel blij met de uitkomst. Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1