Ik post normaal niet gauw iets, maar nu heb ik toch echt even hulp nodig...
Ik heb een DSL verbinding van 35/6mbit bij KPN met een Experiabox V10.
Mijn Plex server (Windows 10/16GB/6700k) staat op een locatie met Caiway 100/100 achter een Sitecom 300n.
Tot voor de nieuwe installatie/inrichting die ik laatst moest doen wegens Ransomware, draaide alles super.
Nu heeft niemand issues qua streamen behalve ikzelf.
Bronbestand: een hevc video van 4,6Mb/s
Welke omstandigheden leiden allemaal tot continu bufferen:
Direct streamen op een Vero 4k.
Transcoden op de 4K naar 1080p 8mbit.
Direct play op mijn Sony Smarttv via kodi of plex app onder androidtv.
Transcoden op de Androidtv onder kodi of android app.
Transcoden op mijn Galaxy s9 naar 1080p.
Eigenlijk alles boven 4 mb/s.
Nu zou je zeggen dat het allemaal fout gaat en dat mijn netwerk niet snel genoeg is....
Maar...
Transcoden over ChromeCast protocol via de Sony Smarttv naar 1080p 8mbit/s is geen enkel probleem.
Dezelfde stream opvragen via mijn S9 over 4G is ook geen probleem..
YouTube 4k HDR is ook geen probleem op mijn DSL verbinding.
Nu wordt het nog leuker.... Een VMware machine die op dezelfde Server draait met Ubuntu en Plex server, streamt prima 1080p 16Mb/s materiaal naar al mijn spelers zonder transcoden en met Netwerk van de vm is als NAT ingesteld.
Wat heb ik allemaal al gedaan. Modem resets, herstart, poorten nagekeken, firewalls tijdelijk uitgezet.
Ik ben de draad kwijt. Waarom zou alleen mijn verbinding een soort van cap hebben.
Heb voor de test ook even Emby Server geïnstalleerd en deze kreeg het vloeiend streamen niet voor elkaar.
Wie heeft soortgelijks meegemaakt en weet de oplossing?
Ik heb een DSL verbinding van 35/6mbit bij KPN met een Experiabox V10.
Mijn Plex server (Windows 10/16GB/6700k) staat op een locatie met Caiway 100/100 achter een Sitecom 300n.
Tot voor de nieuwe installatie/inrichting die ik laatst moest doen wegens Ransomware, draaide alles super.
Nu heeft niemand issues qua streamen behalve ikzelf.
Bronbestand: een hevc video van 4,6Mb/s
Welke omstandigheden leiden allemaal tot continu bufferen:
Direct streamen op een Vero 4k.
Transcoden op de 4K naar 1080p 8mbit.
Direct play op mijn Sony Smarttv via kodi of plex app onder androidtv.
Transcoden op de Androidtv onder kodi of android app.
Transcoden op mijn Galaxy s9 naar 1080p.
Eigenlijk alles boven 4 mb/s.
Nu zou je zeggen dat het allemaal fout gaat en dat mijn netwerk niet snel genoeg is....
Maar...
Transcoden over ChromeCast protocol via de Sony Smarttv naar 1080p 8mbit/s is geen enkel probleem.
Dezelfde stream opvragen via mijn S9 over 4G is ook geen probleem..
YouTube 4k HDR is ook geen probleem op mijn DSL verbinding.
Nu wordt het nog leuker.... Een VMware machine die op dezelfde Server draait met Ubuntu en Plex server, streamt prima 1080p 16Mb/s materiaal naar al mijn spelers zonder transcoden en met Netwerk van de vm is als NAT ingesteld.
Wat heb ik allemaal al gedaan. Modem resets, herstart, poorten nagekeken, firewalls tijdelijk uitgezet.
Ik ben de draad kwijt. Waarom zou alleen mijn verbinding een soort van cap hebben.
Heb voor de test ook even Emby Server geïnstalleerd en deze kreeg het vloeiend streamen niet voor elkaar.
Wie heeft soortgelijks meegemaakt en weet de oplossing?