Verf plafond laat los

Pagina: 1
Acties:
  • 8.629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

767135

Topicstarter
In de keuken laat de verf aan het plafond los. Zie foto ( https://we.tl/t-c8guDeKNLD ) . Een paar jaar geleden is de keuken opnieuw geverfd en toen werd er al gewaarschuwd: er ontbreekt een laag tussen het plafond en de verf (ik ben de specifieke term vergeten, maar het moet een soort hechtlaag zijn, waardoor de verf steviger tegen het plafond aanzit). Gedurende de afgelopen jaren is de scheur in de verf steeds groter geworden en ik ben bang dat op een gegeven moment de verf naar beneden komt. Als dat het geval is moet het hele plafond opnieuw geschilderd worden, inclusief die hechtlaag. Dat wil ik voorkomen

Mijn vraag nu is: kan ik op een of andere manier (tijdelijk) voorkomen dat die scheuren groter worden? Bijvoorbeeld door er met een soort lijm overheen te gaan?

Herkent iemand dit of heeft iemand suggesties hoe ik kan voorkomen dat er opnieuw geverfd moet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:53
Het lijkt mij dat als de onderlaag los laat, je niet iets kunt bereiken door er nog een laag op te smeren.
Strippen en goed doen geen optie?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Host je foto's even op imgur.com

Niemand heeft zin om een wetransfer zip te downloaden, uit te pakken en je afbeeldingen lokaal te openen

Try SCE to Aux

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Kaalhalen, ontvetten, primer en opnieuw schilderen. Je vorige verflaag is geschilderd op kookafzettingen van de afgelopen jaren. Dat komt nu weer naar beneden.

Maar wat je wil horen kan niet, je zal overnieuw moeten schilderen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45

Tazzios

..

Je hebt het een en ander aan medeauteurs toegevoegd ik moed, gezien de namen, dat dat niet de bedoeling is.

zijn weg ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Tazzios op 29-04-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tazzios schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:29:
Je hebt het een en ander aan medeauteurs toegevoegd ik moed, gezien de namen, dat dat niet de bedoeling is.

zijn weg ;)
Dat was een poging tot tags volgens mij. :P Ik heb ze maar ontheven van TS-schap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:05
Je zult de laatste lagen moeten verwijderen ben ik bang voor, je hebt waarschijnlijk zonder te fixeren over een witkalk laag heen gesaust. Door het spanningsverschil in de verschillende verfsoorten zal het gaan bladderen en dat zal je nu niet meer kunnen stoppen.....

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:22
Je kan 1 nietje per vierkante cm in het plafond schieten en dan wachten tot alles gescheurd is. Dan zeg je gewoon tegen je gasten dat het zo hoort en dat craquelé plafonds helemaal hip zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Moeilijk te zien op de foto maar is het eigenlijk wel alleen de verflaag die loslaat of komt er een laag stuc mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Sethro schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 06:19:
Moeilijk te zien op de foto maar is het eigenlijk wel alleen de verflaag die loslaat of komt er een laag stuc mee?
Dit is ook precies mijn reactie als ik naar de foto's kijk. Het is lastig te zien, maar ook ik heb meer het idee dat de onderste laag los laat en niet alleen de verflaag.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je hoeft niet te schilderen. Je kunt een schrootjes plafond maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

767135

Topicstarter
Dank voor de reacties. Hier de fotos via imgurl: https://imgur.com/a/TRzjQsE . Als de verf loslaat (is vier jaar geleden gebeurd) is beton zichtbaar. Kan het ook zijn dat er uberhaupt niet is gestuct?

Uit de reacties haal ik dat het onvermijdelijk is om opnieuw te verven. En tussen de verflaag en het plafond moet dan nog een fixeerlaag/primer. Dat laatste is blijkbaar niet gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profdavidoff
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-03 14:59
Voordat je de primer haalt even afsteken, zoals het er nu uitziet moet je sowieso schilderen.
Mijn vermoeden is dat er een oude klak-laag boven zit, daar heb je wel goeie grondlaagjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:29
Als het beton zichtbaar is dan is niet alleen de verf eraf maar de hele stuc laag. Dat red je dus niet met even verven maar dan moet je dat ook bij laten werken. In het ergste geval is de hele stuc laag slecht en moet het er helemaal af worden gehaald en opnieuw worden gedaan.

Hoeveel lagen verf zitten er op de stuclaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

767135

Topicstarter
Daar bent ik dus ook 'bang' voor: dat alles opnieuw moet, inclusief alle lagen... Volgens mij is het één laag verf. Het gaat langzaam, maar de scheur wordt steeds zichtbaarder. Met dit tempo schat ik dat het nog twee jaar duurt voordat er een gat in de verf komt. Ik hoopte dat tempo nog verder te vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En 2 jaar tegen een lelijk plafond aanstaren? Zit er spuitwerk onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1349350

*spam kick*

[ Voor 95% gewijzigd door deepbass909 op 06-03-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Anoniem: 1349350 Ik denk dat na een jaar het plafond inmiddels wel klaar is, denk je ook niet? Niet nodig om dit topic dus te kicken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.