In de keuken laat de verf aan het plafond los. Zie foto ( https://we.tl/t-c8guDeKNLD ) . Een paar jaar geleden is de keuken opnieuw geverfd en toen werd er al gewaarschuwd: er ontbreekt een laag tussen het plafond en de verf (ik ben de specifieke term vergeten, maar het moet een soort hechtlaag zijn, waardoor de verf steviger tegen het plafond aanzit). Gedurende de afgelopen jaren is de scheur in de verf steeds groter geworden en ik ben bang dat op een gegeven moment de verf naar beneden komt. Als dat het geval is moet het hele plafond opnieuw geschilderd worden, inclusief die hechtlaag. Dat wil ik voorkomen
Mijn vraag nu is: kan ik op een of andere manier (tijdelijk) voorkomen dat die scheuren groter worden? Bijvoorbeeld door er met een soort lijm overheen te gaan?
Herkent iemand dit of heeft iemand suggesties hoe ik kan voorkomen dat er opnieuw geverfd moet worden?
Mijn vraag nu is: kan ik op een of andere manier (tijdelijk) voorkomen dat die scheuren groter worden? Bijvoorbeeld door er met een soort lijm overheen te gaan?
Herkent iemand dit of heeft iemand suggesties hoe ik kan voorkomen dat er opnieuw geverfd moet worden?