Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
daar is niets aan .. gewoon over de daken heen lopen.Op donderdag 26 juli 2001 12:06 schreef SLaSH! het volgende:
Heeft er iemand een link naar een walkthrough?
Zit in level 1,7 een beetje vast.
Heb net die mafiabaas doodgeschoten (diegene die in zijn buik geschoten word in het begin van het level, en waarna je hem moet achtervolgen over de daken.
en als je bij een lift staat op het knopje aan de paal drukken
Je moet dus weer terug lopen?Op donderdag 26 juli 2001 12:22 schreef CoNNaiZ het volgende:
[..]
daar is niets aan .. gewoon over de daken heen lopen.
en als je bij een lift staat op het knopje aan de paal drukken
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
die brandweerladder met die junkies er vlak bij? daar spring je toch gewoon vanaf ofzoOp donderdag 26 juli 2001 12:34 schreef SLaSH! het volgende:
[..]
Je moet dus weer terug lopen?
Verwijderd
niet genoeg health over...Op donderdag 26 juli 2001 13:34 schreef Red devil het volgende:
[..]
die brandweerladder met die junkies er vlak bij? daar spring je toch gewoon vanaf ofzo
Verwijderd
Als je bijna dood bent druk je toch 2x op F9
Tijdens een gevecht gewoon veel rollen, als je slomo doet wordt je bijna altijd geraakt als je uit de slomo komt. Alleen als zeker denkt te weten dat die vent dood gaat, is slomo wel handig.
Speel niet brak...geen hp meer over, en bij shootouts wat schade opgelopen...speel heel het level al met nog 1 schot te gaan...Op donderdag 26 juli 2001 14:17 schreef Taco het volgende:
Niet genoeg health, dan speel je wel brak.
Als je bijna dood bent druk je toch 2x op F9
Tijdens een gevecht gewoon veel rollen, als je slomo doet wordt je bijna altijd geraakt als je uit de slomo komt. Alleen als zeker denkt te weten dat die vent dood gaat, is slomo wel handig.
Ga zo wel ff zoeken naar HP's.
Verwijderd
Ik heb die deur opgeblazen, alle mannetjes gemold en waar moet ik dan heen? Als ik bij die trap naar boven wil (naar die Exit) zit er een hek voor, en je kan ook nergens door die detectors heen
Some1 help me! Ik heb het level ook al opnieuw gespeeld, mocht niet baten.
Verwijderd
op de knop drukken wat in het hokje tegen de muur zit...Op donderdag 26 juli 2001 22:53 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Ik kom dus al in Chapter 2 van Part1 niet verder
Ik heb die deur opgeblazen, alle mannetjes gemold en waar moet ik dan heen? Als ik bij die trap naar boven wil (naar die Exit) zit er een hek voor, en je kan ook nergens door die detectors heen
Some1 help me! Ik heb het level ook al opnieuw gespeeld, mocht niet baten.
Verwijderd
Heb ik al gedaan, en dan?Op donderdag 26 juli 2001 22:54 schreef Webby het volgende:
[..]
op de knop drukken wat in het hokje tegen de muur zit...
Verwijderd
Aan de andere kant van die brug staat een truck (ff over dat "bootje", rechts achter het hek!). Als je goed kijkt zit er een klosje achter 1 v/d wielen: de rest kan je zelf wel verzinnen!
Tnx, t is gelukt.Op vrijdag 27 juli 2001 14:15 schreef CommDante het volgende:
Das idd een tricky deel (vind de rest wel erg linear, niet dat dat de pret breekt).
Aan de andere kant van die brug staat een truck (ff over dat "bootje", rechts achter het hek!). Als je goed kijkt zit er een klosje achter 1 v/d wielen: de rest kan je zelf wel verzinnen!
Idd, zeer sneaky om dat ff te halen, aarja toch gelukt...
d'r staat ook zo'n bordje bij zo van aply wheel brakes blabla ofzo... naja dan is 't wel makkelijk zoiets te verzinnen.
Verwijderd
Hmm, vond het het irritanste stukje van het spel tot nu toe, (3:2 lees: zat langer dan een minuut vast) misschien omdat ik alles op medium heb staan, want dat bordje had ik niet gelezen!Op vrijdag 27 juli 2001 14:57 schreef Xtuv het volgende:
nah, dat was zwaar voor de hand liggend....
d'r staat ook zo'n bordje bij zo van aply wheel brakes blabla ofzo... naja dan is 't wel makkelijk zoiets te verzinnen.
Ik wel, ik heb ook alles op med staanOp vrijdag 27 juli 2001 15:02 schreef CommDante het volgende:
[..]
Hmm, vond het het irritanste stukje van het spel tot nu toe, (3:2 lees: zat langer dan een minuut vast) misschien omdat ik alles op medium heb staan, want dat bordje had ik niet gelezen!
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Verwijderd
enigste punt waar ik wat langer over deed was de Prologue van chapter 2
irritante doolhof
overal waar ik heen ga kan ik niet verder omdat de deuren op slot zitten.
iemand tips?
Zelf al gevonden
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Ik zit vast in part III chapter 8. Ik zit in een grote zaal met een groot wereldkaart op de muur, maar weet niet hoe ik verder moet.
Ik heb al een schuifluik geopend, maar daar kan je verder niks mee.
Wie kan mij helpen?
Als je in dat restaurant komt en alles ontploft en vliegt in de fik, waar moet je dan heen
bvd
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
domme onzin van mijn kant
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Verwijderd
er zit in die kamer gewoon een opening/deur. het is gewoon zo hard mogelijk wegrennen en de ontploffingen voorblijven. soms ff puzzelen, maar het valt best mee.
Verwijderd
Vinnie Gognitti.........
dan krijg je eerst een filmpje...
en rent hij over een dak... dan volg ik 'm.... dat lukt nog wel
maar dan springt hij op een trein.... daarna zit ik dus echt VAST
wat moet je dan doen???
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Verwijderd
zal vanavond 's checkenOp zaterdag 28 juli 2001 20:24 schreef M'tjeu het volgende:
Masterwill: ehh... wat dacht je van op de volgende trein springen?
thnx anywayz
ik zit daar ook maar snap t ff niet.. hoe kom ik nou bij die Truck???Op vrijdag 27 juli 2001 14:15 schreef CommDante het volgende:
Das idd een tricky deel (vind de rest wel erg linear, niet dat dat de pret breekt).
Loop je naar binnen, gun in je hand wachtend op 100000000 badguys, begint inneens dat hele focking gebouw te ontploffen en in de fik te vliegen!
En die droom levels zijn ook een partij vaag zeg. Vooral die tweede als je net een overdosis Valkyr heb gekregen...
achter het voorwiel staat een blok, schiet erop. als je richting de truck kijkt dan staat er links van je een bord waar dat op aangegeven staat.Op dinsdag 31 juli 2001 15:51 schreef GandalfTheGrey het volgende:
[..]
ik zit daar ook maar snap t ff niet.. hoe kom ik nou bij die Truck???
er zijn 2 deuren aan het begin van die zaal, daar staan 4 grote computers te draaien met blauw licht erin. schiet die all 4 rot en je zal wat explosies horen.Op zaterdag 28 juli 2001 18:30 schreef Lampie het volgende:
Help!
Ik zit vast in part III chapter 8. Ik zit in een grote zaal met een groot wereldkaart op de muur, maar weet niet hoe ik verder moet.
Ik heb al een schuifluik geopend, maar daar kan je verder niks mee.
Wie kan mij helpen?
Max Payne lult dan vanzelf verder.
thanksOp dinsdag 31 juli 2001 15:57 schreef Kaap het volgende:
[..]
achter het voorwiel staat een blok, schiet erop. als je richting de truck kijkt dan staat er links van je een bord waar dat op aangegeven staat.
Verwijderd
Op donderdag 26 juli 2001 13:43 schreef ManiaXe het volgende:
gewoon door het gat heen stappen, val je in die bak met een of ander zacht goedje (ik hoop dat het sneeuw is).
Max is tamelijk vuurvast -- als je maar tegen het luik aanstaat kan het allemaal affikken, maar krijgt ie geen schade. In de keuken zit bij de vriezer nog zo'n punt. Kan iemand me vertellen hoe ik door dat restaurant kom? Het ging allemaal zo goed.
When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.
Trouwens, het duurde ook even voordat ik de allerlaatste scene doorhad, met die helikopter! Damn zeg, ook omdat er zoveel lui ineens uit het niets komen!
En wat dacht je van de lui met granaatwerpers in die grote gang in het laatste gebouw, da lukte alleen met bullet-time plus sniperrifle!
op een gegeven ogenblik kom je dan bad guys tegen die je neermoet schieten *doh*
heb het net uitgespeeld nu nog de andere modes, erg cool spel btw. geen moment verveeld, heb ong 2 keer 7 uur achter elkaar gespeeld, maar het kan langer zijn, ruwe schatting.
bij nolf kon je als je een level wou herspelen het gewoon selecteren, hebben ze hier niet ingezet, wel jammer
Verwijderd
ik zoeken naar die 3e aan de andere kant van het flat gebouw (laatste kill) maar bleek dat je dus maar 2 moest doen (ik zag dat er in dat filmpje maar een kapot ging door die heli....
maar heb em dus ook uit
Verwijderd
Verwijderd
Das een vaker gehoorde bug voor mijOp donderdag 26 juli 2001 12:06 schreef SLaSH! het volgende:
Heeft er iemand een link naar een walkthrough?
Zit in level 1,7 een beetje vast.
Heb net die mafiabaas doodgeschoten (diegene die in zijn buik geschoten word in het begin van het level, en waarna je hem moet achtervolgen over de daken.)
Wat nu? ik heb de cartoon gekregen, waar ie wat zegt over die dude zijn funeral, en knal dan weer terug het spel in... en dan zit ik vast..deuren zijn allemaal dicht, en loop terug, maar geen idee waarheen, kom een brandweerladder tegen waar ik niet af kan.
Gewoon hard doorlopen werkt ook, bij mij tenminste.. simpel spel voor de rest..Op zondag 05 augustus 2001 21:16 schreef Commander_Zulu het volgende:
En wat dacht je van de lui met granaatwerpers in die grote gang in het laatste gebouw, da lukte alleen met bullet-time plus sniperrifle!
Eitje was die hoor. Je kunt of heel hard lopen (en mazzel hebbenOp zondag 05 augustus 2001 21:16 schreef Commander_Zulu het volgende:
Het is een kwestie van gebruik maken van de derde persoonmode; je kan de alvast wat om een hoekje kijken zonder dat Max nog gezien word door de mob.
Dan kun je alvast je crosshair op de goede hoogte plaatsen en dan is het een kwestie van snel handelen.
Schieten en doorrennen of terugrennen.
Zo werk ik ook steeds.
De AI laat ook vaak te wensen over trouwens.
Veel mannetjes blijven steeds maar rondjes rennen. Sommige zien je al van grote afstand, maar als je dan een sniperrifle hebt (dat level in de haven, met die grote, hoge, kar) zien ze je niet als je er vlak bij staat. Gewoon zodat je ff lekker kunt snipen.
En soms schieten ze ook elkaar dood.
Ik stond vandaag in het huis van ... (weet al die namen niet) bovenaan die trap. Daar zat aan de linkerkant van de trap, boven een vent met een granaatwerper achter de deur. Ff deur opendoen, jezelf even laten zien en dan naar de overkant rennen. Ik heb daar een hele tijd gezeten terwijl die vent maar granaten bleef schieten !
Kon ik lekker op m'n gemak m'n sniperrifle goed richten.
Het spel is niet echt erg moeilijk (tot nu toe). Ik deed alleen ff wat langer over dat stukje waar je alleen een honkbalknuppel hebt. Ik was een kamertje ingelopen waar ik een shotgun vond. Maar toen kwam er al 6 man op me af. Dat heb ik ff heel moeilijk opgelost door op die gasflessen te schieten.
Wel vaak moeten proberen.
Het is trouwens wel een beetje vreemd dat je in je droom dood kunt gaan.
Ik hoop niet dat dat in het echt ook zo is.
Verwijderd
Verwijderd
Je moet nog tegen de toren schieten (met bv. de m79Op zondag 05 augustus 2001 22:56 schreef pluiz het volgende:
hm, schiet alle2 de kabels kapot op het dak, maar dan word ik nog steeds verrot geschoten door die helicopter, why?![]()
Je kunt hier een mod downloaden waarmee je wel een level kunt kiezen en vele andere extra's (zoals gouden Desert EagleOp zondag 05 augustus 2001 21:19 schreef DarkShadow het volgende:
je moet in het restaurant nergens tegenaan zitten, alleen maar doorrennen, er is altijd wel een weg.
op een gegeven ogenblik kom je dan bad guys tegen die je neermoet schieten *doh*
heb het net uitgespeeld nu nog de andere modes, erg cool spel btw. geen moment verveeld, heb ong 2 keer 7 uur achter elkaar gespeeld, maar het kan langer zijn, ruwe schatting.
bij nolf kon je als je een level wou herspelen het gewoon selecteren, hebben ze hier niet ingezet, wel jammer
Heb je de bonuslevel ook gehad?Op dinsdag 07 augustus 2001 08:55 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb net MP uitgespeeld, zonder hulp van een walkthrough of wat dan ook
Dan kom je na een hoop mob's te hebben afgeschoten in de kamer waar allemaal foto's hangen van de makers van het spel. Zie screenshot;
Verwijderd
Yeanlucpicard had mij af en toe een beetje geholpen, toen ik op Campzone zat, maar verder lag alles wel voor de hand, je wordt gewoon geleid, de hele tijd.
Als je vet wilt doen moet je je snelkoppeling editen, : "D:\max payne\max payne.exe" -developerkeys
Als het goed is dan start hje een game, druk je op f11, en ga dan met page up and down een ander ventje kiezen, als je bijvoorbeeld zo'n kleekast met een colt Commando neemt, dan heb je altijd die colt commando, met eeuwgie kogels......:)
Greetz
Ik vond dat stukje met die honkbalknuppel en dat je niet gezien mocht worden erg cool - heb ik tot nu toe het langste mee gezeten. (had wel iets van metal gear solid op de psx).
Verder vindt ik het niet echt moeilijk (lekker dom knallen
Ik merk af en toe dat ik ineens weer meer heb. Meestal na het neerschieten van wat mannetjes of zo. Maar da's niet elke keer.
dat is wel erg triestOp donderdag 26 juli 2001 14:11 schreef SLaSH! het volgende:
[..]
niet genoeg health over...
Verwijderd
Daar ram ik gewon in op de eerste de beste met m'n knuppel, pak z'n wapen, schiet iedereen neer. Niks niet gezien worden. Sluipen is voor mietjesOp dinsdag 07 augustus 2001 11:37 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Ik vond dat stukje met die honkbalknuppel en dat je niet gezien mocht worden erg cool - heb ik tot nu toe het langste mee gezeten. (had wel iets van metal gear solid op de psx).
Verwijderd
Heej .. hoe kom je daar?Op dinsdag 07 augustus 2001 11:05 schreef Artwido het volgende:
[..]
Heb je de bonuslevel ook gehad?
Dan kom je na een hoop mob's te hebben afgeschoten in de kamer waar allemaal foto's hangen van de makers van het spel. Zie screenshot;
[afbeelding]
Verwijderd
Toch is het van de bad guys mollen.Op dinsdag 07 augustus 2001 22:34 schreef maikel het volgende:
Hoe kun je trouwens Bullet-time terugkrijgen ?
Ik merk af en toe dat ik ineens weer meer heb. Meestal na het neerschieten van wat mannetjes of zo. Maar da's niet elke keer.
Verwijderd
----------------------------------------
First thing to do is "Right Click" your Max Payne shortcut on your desktop or in your "Start Menu" and then click "Properties". Add "-developer" to the "target" line, the target should look something like this "C:\Program Files\Max Payne\MaxPayne.exe" -developer. When in the game press "F12" to open the system console. You can enter the following cheats there:
God - God Mode
Mortal - Turns God Mode Off
Coder - Debug Mode
NoClip - Flying Mode
NoClip_off - Turns Flying Mode Off
GetBulletTime - Give More Slow-Mo
Showfps - Shows How Much FPS Max Payne Is Running On
GetAllWeapons - Gives You All Weapons
GetInfiniteAmmo - Gives You Infinite Ammo
GetBaseballbat - Gives You Only The BaseBall Bat
GetBeretta - Gives You Only The Beretta
Getberettadual - Gives You Only The Dual Beretta's
GetSawedShotgun - Gives You Only The Sawed Off Shotgun
GetPumpShotgun - Gives You Only The Pump Shotgun
GetJackhammer - Gives You Only The Jackhammer
GetIngram - Gives You Only The Ingram
GetIngramDual - Gives You Only The Dual Ingram's
GetMP5 - Gives You Only The MP5
GetColtCommando - Gives You Only The Colt Commando
GetMolotov - Gives You Only The Molotov Cocktail
GetGrenade - Gives You Only Grenade's
GetM79 - Gives You Only The M79
GetSniper - Gives You Only The Sniper Rifle
GetHealth - Recovers Your Heath To 100%
GetPainkillers - Gives You Only Painkillers
To exit the system console hit "F12" twice.
================================================================
age Up/Page Down= change player models
BTW: If you get shot once you die immediately.
-from: Rion mail: Rion3@hotmail.com
Secret Area In Max Payne Tutorial
In the tutorial stage, jump on the van where you got the sniper rifle. Then jump to the square thingy on the wall. From there, jump to the fire escape balcony. Go up 3 floors and destroy the glass window. Wala. A secret room with a new gun.
I got the hint at the end of the tutorial where it says: ''Or you can continue exploring the rest of the environment...''
EASTER EGGS
In Act 3: Level 4 (the garage), there is an Easter Egg featuring members of Max Payne's production team and some surprises. After the opening animation ends, take out the four guys that the car has dropped off. Now, before entering the garageon the right, face the garage and look just to the right of the opening. There are 3 barrels (one, and then two on top of each other), and an A/C unit coming out of the wall. Jump from one to another to reach the roof of the garage. You will now be facing a little shack on the roof, with a door-shaped section painted slightly lighter than the rest -- shoot this with any weapon, and it will fall away, leading to a room with a small grating on the floor. Stand on the grate, and you will fall into a room with a dead hostage, a sniper rifle and ammo, and a radio that plays a conversation between members of the production team with a bit of humor at the end.
=================================================================
Additional Options:
Additional option Command Line Options. Max Payne has a few command line options that can be used in specific circumstances:
-nodialog: Skips the Max Payne startup dialog when loading the game.
-skipstartup: Skips the startup animation.
-screenshot: Enables the F10 key for taking screen shots. Screen shots are saved to "screenshots" folder under your Max Payne installation folder.
-disable3dpreloads: If the system runs out of texture memory while loading a level, this option may prevent the game from crashing due to a driver error.
-window: Runs the game in a windowed mode, in the resolution selected from the Max Payne launch dialog. All 3d accelerators do not support running in a windowed mode.
Command line options can be enabled by adding them to the Max Payne shortcut after the executable, for example:
"C:\Program Files\Remedy\Max Payne\MaxPayne.exe" -screenshot
Using Developer Keys:
Following instructions carefully please:
First thing to do is "Right Click" your Max Payne shortcut on your desktop or in your "Start Menu" and then click "Properties". Add "-developer" to the "target" line, the target should look something like this "C:\Program Files\Max Payne\MaxPayne.exe" -developerkeys. When in the game press "F12" to open the system console. You can enter the following cheats there:
C-Key - Cycle Through 3 Different Camera Modes.
PageUp - Cycle Mesh Up.
PageDn - Cycle Mesh Down.
Ctrl + PgUp - Cycle TextureSet Up.
Ctrl + PgDn - Cycle TextureSet Down.
Home - Increase Game Speed.
End - Decrease Game Speed.
Home + End - Set Game Speed To 1.00x.
Insert - Teleport Max To Next Start Point.
Delete - Teleport Max To Previous Start Point.
F7 - Switches AI Movement Network Conn. Visualization.
F8 - Switches AI movement Network Node Visualization.
F11 - Toggle Statistics ON/OFF.
F12 - Open Console.
Left-Key - External Camera Left.
Right-key - External Camera Right.
Up-key - External Camera Forward.
Down-Key - External Camera Backward
Op deze site:Op woensdag 08 augustus 2001 04:28 schreef HlpDsK het volgende:
Hoe kan ik in Max Payne een level selecteren? Net zoals in DOOM vroeger?
Max Payne Center
Kun je verschillende mod's downloaden.
o.a levelselector en all gameselector
Deze .mpm bestandjes zet je in de MP map.
Als je het spel nu opstart en je dat schermpje krijgt waar je nog voor een andere grafische kaart kunt kiezen daar staat nu ook de keuze voor level selector of all games.
Kies je voor level selector dan kun je in het menu van; Nieuw spel, load, save...etc ook ieder level beginnen van het spel dat je wilt. ook het bonus level dus.
Iemand die weet hoe dat komt..?
Verwijderd
Hmmmz..... Dino release.... niet aan warez beginnen als je niet weet wat je ermee moet doen. Sowieso niet aan warez beginnen.. maar goed.Op woensdag 08 augustus 2001 09:01 schreef bbrother het volgende:
Als ik die dino release heb gefikt en installed krijg ik van "Please insert the correct cd"
Er zal vast wel een crack bijzitten. Kijk daar maar eens naar.
Verwijderd
Weet je zeker dat je dat hier wilt vragen?Op woensdag 08 augustus 2001 09:01 schreef bbrother het volgende:
Als ik die dino release heb gefikt en installed krijg ik van "Please insert the correct cd"
Verwijderd
Cool. Ga ik proberen.Op woensdag 08 augustus 2001 09:00 schreef Artwido het volgende:
[..]
Op deze site:
Max Payne Center
Kun je verschillende mod's downloaden.
o.a levelselector en all gameselector
Deze .mpm bestandjes zet je in de MP map.
Als je het spel nu opstart en je dat schermpje krijgt waar je nog voor een andere grafische kaart kunt kiezen daar staat nu ook de keuze voor level selector of all games.
Kies je voor level selector dan kun je in het menu van; Nieuw spel, load, save...etc ook ieder level beginnen van het spel dat je wilt. ook het bonus level dus.
Je kunt het bonuslevel selecteren bij deel 3.Op donderdag 09 augustus 2001 01:07 schreef HlpDsK het volgende:
Nah .. ik kan dat bonuslevel echt niet vinden.
screenshot;
tnx in advandce
Kijk echter wel uit want dan komen er gelijk 2 gasten op je afrennen
Tnx.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Aanloop nemen vanaf raster en dan springenOp vrijdag 17 augustus 2001 10:56 schreef HOC het volgende:
lukt niet echt, kun je uitleggen welke kist volgens jou?
loop naar de auto toe die daar staat, zorg dat het alarm af gaat, en er komt direct 4~5 man op je aflopen...ik zit in level 1 chapter 5, waar je buiten begint en je die flat ziet ontploffen.
overal waar ik heen ga kan ik niet verder omdat de deuren op slot zitten.
iemand tips?
btw: de deur is niet eens dicht ???
weet iemand ongv. hoe je uit het doolhof moet komen waar je over zo'n dunne rand bloed moet lopen?
die doolhoven mogen ze wat mij betreft schrappen
btw: het eerste doolhof uitkomen: links aanhouden!
Bedoel je dat tweede doolhof? Gewoon een beetje van het beginpunt weg proberen te lopen, en je moet ook een keer omlaag jumpen naar die draadjes die een niveau dieper liggen.Op zondag 19 augustus 2001 21:52 schreef Spiceworm het volgende:
weet iemand ongv. hoe je uit het doolhof moet komen waar je over zo'n dunne rand bloed moet lopen?
die doolhoven mogen ze wat mij betreft schrappen
btw: het eerste doolhof uitkomen: links aanhouden!
Ik was bij beide wel binnen 5 minuten klaar, maar misschien had ik geluk ofzo? Volgens mij is dat doolhof iig niet echt groot...
Verwijderd