Iiyama A201HT, een goede monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 12:39

Orac

Ik mis je papa.

Topicstarter
Ik ga binnenkort een 22" monitor kopen. Iiyama schijnt een goede prijs/prestatie verhouding te hebben. Graag zou ik wat ervaringen over deze monitor horen. Ik denk eventueel aan een NEC FP1370 (kost fl. 900 meer). Wat vinden jullie ervan?

Verwijderd

Ik heb zojuist een 19 inch iiyama (pro450) gekocht. Prima ding, al moest ik wel de kast slopen om de focus instelling beter af te stellen. Een plat scherm is super !!! Ik ben wel blij dat ik GEEN 22 inch heb gekocht, want 19 is echt groot thuis. Ik zit er ook maar 40 cm vanaf. Mijn ogen kunnen net de hoeken bereiken zonder mijn hoofd te bewegen. Dus let op de kijk-afstand.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
lijkt me een goed ding.. over die kijkafstand: ik zit 60 cm van m'n 20 inch eizo. 40 cm is wel heel weinig, zelfs voor 19. die iiyama 22 is eigenlijk een 21 (20 viewable) en dat moet ook wel te doen zijn op 60 lijkt me.

in de computer totaal van april werdt de iiyama a201ht (volgens C!T 2350 piek)vergeleken met de nec fp1350 (3160 piek) beide 21". die nec zal wel bijna hetzelfde zijn als wat jij overweegt.

anyway voor de prestaties haalden ze een gedeelde 4e plaats samen van de 21 moni's die getest waren. de nec scoorde iets meer op stabiliteit bij wisselende belasting (9 tegen 8) en bediening (9 tegen 8), de iiyama iets meer op moire-reductie (9 tegen 7,5). (dit zijn alleen de punten waar het verschil een punt of hoger was)

rangorde in prijs: iiyama was de 10e in de rij van goedkoop naar duur, nec de 17e

objectief bekeken zou ik dus gaan voor de iiyama, (bijna) dezelfde prestaties, best wel groot verschil in prijs.

Verwijderd

heb zelf een A702HT, bevalt perfect, iedereen die een iiyama bak heeft staan is er ENORM over te spreken!
zo'n platte diamondtron beeldbuis bevalt idd. prima!! kan niet anders zeggen, als je bij iemand anders komt en naar zo'n bol ding kijkt, wil je haast je eigen monitor meenemen!!!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
haai :)
ik heb 2 19 inchs thuis, een 22 op werk (zit ik nu achter) en de 17 op mijn server thuis ;) Z'n beetje de hele serie dus...
De 17 is de mooiste monitor...waarom? omdat ie geen aflopende pitch heeft en daarom gewoon het scherpst van de de 3 is. De 22 (marketing shit want gewoon 21) heeft net als alle 3 echt heldere kleuren (door trinitron) maar is stuk vager in hoeken als de 17. De 19 is wat dat betreft mooi compromis want die zit wat scherpte tussen de 17 en 22 in. Ik draai op die 22 toch 1280x1024 (1600x1200 is leuk in photojsop maar als men syze 2 in webpage gebruikt is het zwaar irri lezen) en omdat ik op 19 inch ook 1280x1024 draai heb ik net zoveel aan een 19 thuis omdat ik daarmee net zoveel ruimte op desktop heb...heb er dus nog een naastgezet (ene op geforce andere op pci voodoo3 3000 kaartje) :9

RobbyNitroz

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• HenkS
  • Laatst online: 21:22

HenkS

Da_king alias HenkS

he hallo,

Ik heb thuis de 21' en ik ben echt super tevreden daarmee, nooit problemen mee gehad of wat dan ook (heb hem nu 1 jaar) en is perfect. Nadeel is dat je inderdaad wel een diep bureau nodig hebt, want soms zit er nog wat te dicht op, maar het is wel superrelaxed. Ik gebruik heb vooral om te programmeren (krijg je echt gewoon de hele procedure op 1 scherm, of om te gamen (UT) en dat is supermooi) ga die monitor wel niet alleen halen, want die doos is niet te tillen :(

veel plezier ermee :)

• *discostar*
  • Niet online
Heb gisteren zo'n A201ht opgehaald! Zeer cool, m'n vorige monitor was een 8617 17"Iiyama. Die 22"is slechts 2 cm dieper dus past prima op bureau, alleen die kijkafstand! Had het het gevoel dat ik naar een tenniswedstrijd aan het kijken was als ik met mijn muis over het scherm aan het cruisen was. Maar goed dat is ff wennen, moet zeggen dat ik de volgende dag op m'n werk iedereen uitgelachen heb met die kleine schermpies op 640x480!

Kwaliteit is prima in orde en ga hem gebruiken voor cad/3dmax. Er zijn vast betere schermen voor meer $$$, maar ik zie het gewoon als een vooruitgang op die vorige 17"...

Oja was ik nog vergeten, heeft iemand ervaring met 5-BNC aansluitingen, heb twee kabels d-sub en 5-Bnc. Zie zelf weinig verschil, iemand een opmerking hierover?
Pagina: 1