Netflix technische problemen & slechte klantenservice

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1205728

Topicstarter
Dag,

Al een tijdje ervaar ik verschillende problemen met Netflix op mijn computer. In grote lijnen:

1. Afspelen op Chrome loopt regelmatig vast (op willekeurige momenten). De enige oplossing is om de pagina te verversen of om 10 seconden terug te spoelen. Soms gebeurt dit binnen 10 seconden of een aantal minuten en soms kan ik een hele aflevering kijken zonder problemen.

Beeldopname van het probleem: https://streamable.com/upq4o (negeer de blur, deze gebruikte ik om mijn IP weg te werken en ik heb totaal geen idee hoe OpenShot werkt).

2. De Windows Store app veroorzaakt verschillende grafische problemen, waaronder het compleet laten vastlopen van mijn beeldschermen bij het automatisch doorgaan naar de volgende aflevering of het compleet zwartmaken van mijn beeld bij het afsluiten van de applicatie. Na beide problemen kan ik geen gebruik meer maken van mijn PC totdat ik deze opnieuw opstart (Ctrl-Alt-Del / Ctrl-Shift-Esc doen niks, cursor kan ik visueel niet bewegen, enzovoort).

Foto's van het probleem: https://i.imgur.com/jpiTZx4.jpg https://i.imgur.com/x7IVRkd.jpg (het middelste beeldscherm werd niet zwart maar was ook niet bruikbaar. Buiten screenshot gelaten wegens persoonlijke info).

Heeft iemand vergelijkbare problemen ervaren of hiervan gehoord? Het lijkt mij sterk dat deze twee compleet verschillende problemen te maken hebben met mijn computer/ISP, maar je weet maar nooit.

Wat technische info:
Moederbord: MSI Z97 GAMING 7 (MS-7916)
CPU: i7-4790k
GPU: MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 8G
ISP: Ziggo kabel (250Mbit down 25Mbit up)
Beeldschermen:
- Acer V276HL (1080p 60hz)
- LG 27UK650 (4k 60hz)
- BenQ XL2720Z (1080 144hz)
Chrome extensies:
- uBlock Plus. Deze staat uit op Netflix.com.
- Tampermonkey. Ik heb geen UserScripts die op Netflix draaien.
- Google Keep.
- Reddit Enhancement Suite.

Klantenservice
Betreffende dit probleem heb ik meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice van Netflix via de webchat. Mij leek dit een betere oplossing dat om te bellen, zodat ik gemakkelijk stappen kon volgen op mijn computer.

De eerste keer is alweer circa een maand geleden en had alleen te maken met het eerste probleem. Uit dit gesprek was het resultaat dat er alternatieven zijn op Chrome, en ik vond het prima op de Windows Store app te gebruiken (wat tot probleem 2 leidde).

De tweede en derde keer waren beide vandaag. De reden dat dit twee losse gesprekken waren was omdat ik tussendoor mijn router en PC moest opstarten (van de stappen op de hulppagina). De klantenservice was niet bepaald behulpzaam en ze probeerde mij voornamelijk wijs te maken dat het aan mijn internetverbinding ligt. Tenzij Ziggo al bezig is om specifiek internetverkeer te remmen is dit niet het geval.

Gesprek 1: https://pastebin.com/raw/BPCZ0JKT
Uit het eerste gesprek werd ik verwezen naar de hulppagina betreffende problemen met beeldkwaliteit. Deze informatie richt zich zeer op een slechte internetverbinding. In de video van probleem 1 is te zien dat ik een stabiele verbinding van 255Mbps heb terwijl ik het probleem op Netflix ervaar. Dit probleem ervaar ik overigens niet in de Windows Store app. Hoewel ik heb aangegeven dat ik deze stappen al eerder gevolgd heb, werd mij gevraagd om de stappen alsnog opnieuw uit te voeren. Dit heb ik gedaan en vandaar de twee losse gesprekken.

Gesprek 2: https://pastebin.com/raw/evqEBuXv
Uit het tweede gesprek kwam vooral hetzelfde naar voren.. gebruik geen Chrome of de Windows Store app (terwijl dit gewoon door Netflix ondersteund wordt). Voor het probleem dat niet met je internetverbinding te maken heeft, neem contact op met je internetprovider. Voor het probleem dat met de Windows Store app te maken heeft, neem contact op met je computer fabrikant (zelfgebouwde PC met up-to-date drivers).
Het gesprek eindigde plotseling terwijl ik nog een bericht aan het typen was, waarschijnlijk omdat meneertje er geen zin meer in had. De livechat laat namelijk zijn wanneer de andere persoon aan het typen is, en dat was ik zeker aan het doen.

Terms of Service gedoe...
4.2. De Netflix-dienst en de content die via de dienst beschikbaar is, zijn alleen bedoeld voor je persoonlijke, niet-commerciële gebruik en mogen niet worden gedeeld met personen buiten de huiselijke kring.

De clip laat in totaal circa 4 seconden video zien (zonder geluid) van de serie The Flash, puur om het probleem aan te duiden voor technische ondersteuning die ik van Netflix zelf niet krijg. Denk niet dat ik hiermee buiten mijn rechten val...

Beste antwoord (via Anoniem: 1205728 op 02-05-2019 18:52)

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 13:44
IMO beste om dat soort info over te nemen om toekomstige dode links te voorkomen en dus uiteindelijk geen oplossing te hebben voor andere mensen die er naar zoeken. credits gaan dus uiteindelijk naar de GeForce forums.
Mindseer schreef @ GeForce Forum
1. Close Chrome.
2. Navigate to C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\
2. Go into the folder in there with a version number, mine was called 71.0.3578.98.
3. Delete the WidevineCdm folder.
4. Open Chrome, navigate to chrome://components and click "Check for Updates" on the Widevine Content Decryption Module, which installs version 4.10.1146.0.
5. Close Chrome.
6. Navigate to the folder Euron909 mentioned %userprofile%\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\WidevineCdm
7. Rename the folder in there from 4.10.1146.0 to 4.10.1346.0
8. Open Chrome and test.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Je zou in Chrome GPU versnelling eens uit kunnen zetten om te testen of het niet aan jouw grafische kaart ligt. Het klinkt namelijk als geheugen of GPU problemen. Wonderbaarlijk dat je het alleen met Netflix hebt. Heb je met andere applicaties ook problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het eerste probleem vindt zich willekeurig plaats, soms kan ik een uur of twee kijken zonder problemen, maar ik zal het uitproberen en kijken of dit helpt. Bedankt voor de tip.
Edit: Probleem met vastlopen op Chrome was gebeurde ook voordat ik mijn grafische kaart had vervangen van een 970 naar 2080.

Het is echt alleen Netflix; YouTube en Twitch kan ik zonder problemen kijken.
Op Chrome hapert het beeld ook iedere keer dat er een nieuw fragment wordt geladen (in Network tab van dev tools).. net of Netflix niet goed buffert en vastloopt zodra een fragment niet opgehaald kan worden. Als het afspelen vastloopt gebeurt er niks: geen requests die mislukken of vastlopen.
Dit probleem heb ik in de Windows Store app niet maar ik herstart mijn computer liever niet iedere keer dat het 2e probleem plaatsvindt (2 keer in ongeveer 6-8 afleveringen die ik gekeken heb op op de app).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1205728 op 28-04-2019 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:17

Onbekend

...

Test eens de virusscanner of firewall het probleem veroorzaakt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net hetzelfde probleem gehad met hardware acceleration uit in mijn Chrome instellingen. Hierbij de laatste http requests op het moment dat de weergave blijft hangen.
https://i.imgur.com/TfMegff.png

Geen virussen gevonden. Firewall tijdelijk uitgezet en alsnog hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen virussen gevonden nee, maar hij bedoelde juist dat je je virusscanner uit moest zetten ipv moest laten scannen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alleen de ingebouwde anti-virus van Windows zelf. Uitgezet en vooralsnog hetzelfde probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het speelt alleen in Chrome, zeg je. Dan kijk je Netflix toch in Edge of Firefox?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:04

Croga

The Unreasonable Man

Van de Netflix helpdesk hoef je in deze niets te verwachten. Als dit een Netflix probleem zou zijn dan zouden ze wel veel meer meldingen hier van hebben. Het feit dat jij de enige (of op zijn minst één van de weinigen) bent die dit probleem heeft is een duidelijk teken dat het probleem bij jou ligt; en Netflix kan nou eenmaal niet voor iederen mogelijk constellatie van PC hardware in combinatie met netwerk hardware en ISP weten hoe ze een probleem moeten oplossen. Vergeet dus dat Netflix je kan helpen.

Het is relatief eenvoudig om te gaan elimineren:
- Het probleem ligt niet bij Netflix aangezien andere Netflix gebruikers dit probleem niet hebben.
- Het probleem ligt niet bij Ziggo aangezien andere Ziggo klanten dit probleem niet hebben.
- Ligt het probleem in je eigen netwerk? Dat is eenvoudig te testen; heb je andere devices? Hebben die het probleem ook? dan ligt het waarschijnlijk aan je netwerk. Zo niet;
- Ligt het probleem aan je PC? Dat is eenvoudig te testen; heb je een andere browser? Heeft dit het probleem ook? Dan ligt het waarschijnlijk aan je PC. Zo niet;
- Oh, wacht, een andere browser had het probleem niet dus je kunt weer ongestoord kijken ;-)

Maar mischien moet je gewoon met die laatste stap beginnen. Wat gebeurt er als je Netflix in Edge kijkt?

Als ik overigens "Grafische problemen" en "RTX2080" hoor dan denk ik meteen aan de grafische kaart; heeft nVidia dat ding überhaupt al stabiel gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Geen oplossing maar eerder een workaround:

Heb je nog een HDD/SSD liggen waar je ff gauw een W10 installatie kan mikken en puur ff test of Netflix dan wel correct werkt?

Klinkt heel simpel maar zo heb ik m'n games op een andere schijf en ipv tot in den treuren troubleshooten waarom het dat ene niet werkt doet een herinstallatie wonderen.
Tegenwoordig kun je dan ook een vrij compleet en up-to-date installatie downloaden van W10 dus achteraf heb je daar ook geen werk aan. En de installatie zelf is in een half uurtje klaar.

Programma's erop, en jij kan weer verder met je leven.

[ Voor 6% gewijzigd door Fore! op 29-04-2019 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke Windows build draai je?
Welke driver versie van Nvidia draai je?
Gebeurt het altijd op je rechter scherm? Je linker scherm is primair denk ik?

Heb je toevallig de Killer Software Suite van je netwerkinterface gebruikt? Die staan ook bekend om een hoop ellende te veroorzaken.
Actually these problems (bluescreens, lags, bandwith limitations, connection losses, blocking entire net communication even of non Killer devices) aren't caused by the Killer NIC itself but the Killer software suite (meanwhile called Qualcomm Atheros Performance Suite) which controls the networking.
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=178064.0

Gezien het ook in de app gebeurt denk ik niet dat het aan de browser ligt:
Welke Chrome versie draai je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Wat verwacht je eigenlijk van Netflix? Dat ze bij je inloggen om te zien waar het probleem ligt? Het is namelijk overduidelijk dat het hier een lokaal probleem is en dat je het niet bij Netflix.

Als je hulp zoekt lijkt het me eerder dat je bij Chrome support moet zijn. Je sneer naar Netflix is onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Chrome al een keer geuninstalled en opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03 22:18
Nevermind.

[ Voor 106% gewijzigd door kid1988 op 30-04-2019 08:31 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucreinink
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-04 19:30
Ik heb op de Windows 10 Netflix app ook grafische problemen. Soms komen er allerlei kleine gekleurde blokjes in mijn beeld. Regelmatig loopt de app inderdaad vast, en ook voor mij werkt alleen een volledige Windows restart. Als ik alt+f4 probeer hoor ik wel een Windows geluidje, maar het doet niks.

Ik heb een Ryzen 1700x met een 1080Ti. Misschien heeft het iets met de Nvidia drivers te maken?

[ Voor 11% gewijzigd door lucreinink op 29-04-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
kid1988 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:15:
Interessant probleem.
Ik heb last van exact hetzelfde in de browser, maar dan met Edge Chromium. Dacht dat het aan playready of Edge(chromium, beta) zou liggen (heb met Classic Edge of Firefox nooit problemen gehad).

De store app heb ik geen problemen mee (of gehad) maar dat is echt een onding.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Alle extensies uitschakelen
- Alle settings resetten
- Alle cookies en andere data verwijderen
- Browser verwijderen en herinstalleren
- VGA driver opnieuw geinstalleerd (met DDU).

Het probleem is bij mij nog niet verholpen. Ik hou dit topic in de gaten.

Heb een 1070ti, laatste drivers. Ook windows 10 pro, may update.
Welke windows versie gebruik je momenteel?

Ik denk dat je twee verschillende problemen hebt.
Edge Chromium is een beta. Dat daar nog issues mee zijn lijkt mij niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vele malen dank voor jullie berichten. Ik loop ze een voor een door.
Jester-NL schreef op maandag 29 april 2019 @ 07:43:
Het speelt alleen in Chrome, zeg je. Dan kijk je Netflix toch in Edge of Firefox?
Inderdaad alleen in Chrome. Constant wisselen van browser is niet fijn, maar ik denk dat ik gewoon een Firefox snelkoppeling aanmaak en in mijn startmenu stop. De reden dat ik voor de Windows Store app koos is omdat ik deze snel en eenvoudig kan openen (net als Chrome omdat ik Chrome toch al heb openstaan).
Ik heb geen idee of meerdere klanten dit ervaren. Mensen met problemen zijn sowieso de kleinere groep, anders zou het niet door de ontwikkeling/QA zijn gekomen. Dat ze het probleem niet kunnen oplossen is prima, maar ik vind het spijtig dat ze het niet eens proberen. Zonder enige aandacht aan wat het probleem precies is en wat ik al meerdere keren heb verteld proberen ze mij wijs te maken dat het aan mijn ISP ligt. Zelfs al zijn het simpele stappen zoals je browser opnieuw installeren, kijken of het op een andere computer of apparaat ook gebeurd, iets is beter dan niets.

Voor mijn 2080 had ik een 970; zelfde probleem. Het zou met de Nvidia drivers te maken kunnen hebben maar dan zouden extreem veel mensen er last van hebben, dus ik denk niet dat dat het is.
Sinds ik een jaar of twee terug een nieuwe SSD heb met een nieuwe Windows installatie werkt mijn oude installatie niet meer. Er staat op beide teveel data om even snel een nieuwe installatie te testen. Misschien dat ik hier een keer in het weekend naar kijk, bedankt voor de tip.
- Windows Build 1809, geen updates beschikbaar.
- Nvidia Driver versie 417.35
- Chrome versie 74.0.3729.108
Normaal heb ik Netflix openstaan op mijn middelste (4k) beeldscherm. Soms ben ik op mijn primaire beeldscherm met wat anders bezig en heb ik Netflix op mijn rechtse scherm openstaan.

Toevallig dat je het over de Killer Software Suite hebt want hier heb ik inderdaad eerder problemen mee gehad. De software die op een CD stond had ik nodig om ook maar op het internet te kunnen, maar deze had een memory leak. Later ben ik overgestapt naar puur de drivers en sindsdien geen internetproblemen meer gehad (naast Ziggo die af en toe zijn dagje niet heeft).
Anoniem: 310408 schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:56:
Wat verwacht je eigenlijk van Netflix? Dat ze bij je inloggen om te zien waar het probleem ligt? Het is namelijk overduidelijk dat het hier een lokaal probleem is en dat je het niet bij Netflix.

Als je hulp zoekt lijkt het me eerder dat je bij Chrome support moet zijn. Je sneer naar Netflix is onterecht.
Als Netflix een Windows Store app publiceert en aanbiedt en deze grafische problemen veroorzaakt kun je moeilijk zeggen dat het aan Windows ligt en dat je Microsoft moet opbellen. Uiteraard kunnen grafische problemen te maken hebben met je grafische kaart maar dan kom je waarschijnlijk geen maanden vooruit zonder enkel probleem te ervaren (behalve bij gebruik van Netflix dan). Dat het aan mijn Chrome ligt wil ik best geloven, maar ik ben zeker niet de enige die problemen ervaart met de Windows Store app en daarbij zeggen ze dat ik contact op moet nemen met mijn computerfabrikant. Nou Intel, Nvidia, Asus, Samsung, Corsair, leg mij eens uit waarom geen Netflix kan kijken op de Windows Store app van Netflix zelf.

Uit de gebruikersvoorwaarden (https://help.netflix.com/nl/legal/termsofuse 6.3):
In sommige gevallen kan de klantenservice je het beste helpen via een ondersteuningstool voor externe toegang, waarmee we volledig toegang tot je computer hebben. Als je niet wilt dat we dergelijke toegang hebben, moet je ondersteuning via de tool voor externe toegang weigeren. We zullen je dan op een andere manier helpen.
Ik verwacht het zeker niet, maar blijkbaar horen ze het dus wel te kunnen.
ShellGhost schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:25:
Chrome al een keer geuninstalled en opnieuw geïnstalleerd?
Ja. Ik dacht dat het misschien met mijn extensies te maken had maar zelfs zonder blijf ik er last van hebben.
Binnen de app zelf? In mijn afbeeldingen zie je dat bijna heel het scherm zwart wordt, met een paar rode artefacts.

Ik kijk nu lekker Netflix op Firefox. Het probleem is nu dus ""opgelost"". Bedankt voor de verschillende tips, jammer dat ze voor mij niet hielpen.

Edit: spelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucreinink
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-04 19:30
Anoniem: 1205728 schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:54:
Vele malen dank voor jullie berichten. Ik loop ze een voor een door.

[...]

Inderdaad alleen in Chrome. Constant wisselen van browser is niet fijn, maar ik denk dat ik gewoon een Firefox snelkoppeling aanmaak en in mijn startmenu stop. De reden dat ik voor de Windows Store app koos is omdat ik deze snel en eenvoudig kan openen (net als Chrome omdat ik Chrome toch al heb openstaan).

[...]

Ik heb geen idee of meerdere klanten dit ervaren. Mensen met problemen zijn sowieso de kleinere groep, anders zou het niet door de ontwikkeling/QA zijn gekomen. Dat ze het probleem niet kunnen oplossen is prima, maar ik vind het spijtig dat ze het niet eens proberen. Zonder enige aandacht aan wat het probleem precies is en wat ik al meerdere keren heb verteld proberen ze mij wijs te maken dat het aan mijn ISP ligt. Zelfs al zijn het simpele stappen zoals je browser opnieuw installeren, kijken of het op een andere computer of apparaat ook gebeurd, iets is beter dan niets.

Voor mijn 2080 had ik een 970; zelfde probleem. Het zou met de Nvidia drivers te maken kunnen hebben maar dan zouden extreem veel mensen er last van hebben, dus ik denk niet dat dat het is.

[...]

Sinds ik een jaar of twee terug een nieuwe SSD heb met een nieuwe Windows installatie werkt mijn oude installatie niet meer. Er staat op beide teveel data om even snel een nieuwe installatie te testen. Misschien dat ik hier een keer in het weekend naar kijk, bedankt voor de tip.

[...]

- Windows Build 1809, geen updates beschikbaar.
- Nvidia Driver versie 417.35
- Chrome versie 74.0.3729.108
Normaal heb ik Netflix openstaan op mijn middelste (4k) beeldscherm. Soms ben ik op mijn primaire beeldscherm met wat anders bezig en heb ik Netflix op mijn rechtse scherm openstaan.

Toevallig dat je het over de Killer Software Suite hebt want hier heb ik inderdaad eerder problemen mee gehad. De software die op een CD stond had ik nodig om ook maar op het internet te kunnen, maar deze had een memory leak. Later ben ik overgestapt naar puur de drivers en sindsdien geen internetproblemen meer gehad (naast Ziggo die af en toe zijn dagje niet heeft).

[...]

Als Netflix een Windows Store app publiceert en aanbiedt en deze grafische problemen veroorzaakt kun je moeilijk zeggen dat het aan Windows ligt en dat je Microsoft moet opbellen. Uiteraard kunnen grafische problemen te maken hebben met je grafische kaart maar dan kom je waarschijnlijk geen maanden vooruit zonder enkel probleem te ervaren (behalve bij gebruik van Netflix dan). Dat het aan mijn Chrome ligt wil ik best geloven, maar ik ben zeker niet de enige die problemen ervaart met de Windows Store app en daarbij zeggen ze dat ik contact op moet nemen met mijn computerfabrikant. Nou Intel, Nvidia, Asus, Samsung, Corsair, leg mij eens uit waarom geen Netflix kan kijken op de Windows Store app van Netflix zelf.

Uit de gebruikersvoorwaarden (https://help.netflix.com/nl/legal/termsofuse 6.3):

[...]

Ik verwacht het zeker niet, maar blijkbaar horen ze het dus wel te kunnen.

[...]

Ja. Ik dacht dat het misschien met mijn extensies te maken had maar zelfs zonder blijf ik er last van hebben.

[...]

Binnen de app zelf? In mijn afbeeldingen zie je dat bijna heel het scherm zwart wordt, met een paar rode artefacts.

Ik kijk nu lekker Netflix op Firefox. Het probleem is nu dus ""opgelost"". Bedankt voor de verschillende tips, jammer dat ze voor mij niet hielpen.

Edit: spelling
Die artefacts zijn niet alleen in de Netflix app, nee. Soms blijft dit gewoon over mijn scherm als een overlay in alle apps (als niet heel de PC vast is gelopen), heel bizar. Dit is me alleen nog niet vaak gebeurd (meestal loopt alles gewoon vast). Dat de netflix app blijft hangen gebeurt me soms wel een paar keer per dag. Ik dacht dat het misschien aan mijn RAM lag (instabiel op 3000MHz o.i.d.) dus dat heb ik nu op auto gezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-04 17:34
Is een bekende nvidia bug i.c.m. google chrome. Komt vrijwel altijd voor als er 2 schermen op een GTX1000 of RTX2000 serie met verschillende resoluties of refresh rates aangesloten worden én google chrome draaien.

Probeer eens 2 van je 3 monitoren af te koppelen en het probleem zal hoogstwaarschijnlijk niet meer optreden binnen Chrome. Het is geen oplossing maar meer is er tot zover ook niet over bekend. Ik ben voor Netflix zelf toendertijd ook maar overgestapt op Firefox.

(Ook een bekende bug is dat je veel stutters/freezes op een 2é of 3é scherm hebt in verschillende browsers, dat is meer in de GTX1070/GTX1080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor andere lezers met vergelijkbare problemen:

https://www.reddit.com/r/...stuttering_videos_in_the/
https://forums.geforce.co...and-amazon-stuttering/19/

De oplossing van Reddit lijkt mijn probleem in Chrome te hebben opgelost, tot nu toe nog geen problemen ervaren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Fore!
IMO beste om dat soort info over te nemen om toekomstige dode links te voorkomen en dus uiteindelijk geen oplossing te hebben voor andere mensen die er naar zoeken. credits gaan dus uiteindelijk naar de GeForce forums.
Mindseer schreef @ GeForce Forum
1. Close Chrome.
2. Navigate to C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\
2. Go into the folder in there with a version number, mine was called 71.0.3578.98.
3. Delete the WidevineCdm folder.
4. Open Chrome, navigate to chrome://components and click "Check for Updates" on the Widevine Content Decryption Module, which installs version 4.10.1146.0.
5. Close Chrome.
6. Navigate to the folder Euron909 mentioned %userprofile%\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\WidevineCdm
7. Rename the folder in there from 4.10.1146.0 to 4.10.1346.0
8. Open Chrome and test.
Pagina: 1