Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ikjuh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-11-2024
Hoi!

Ik hen al een tijd de issue dat mijn pc in windows schokt. Dit gebeurt alleen in windows en niet tijdens gamen. Nu ben ik al een 5 maand bezig om te ondervinden waar het probleem in zit. Zo heb ik de pc al 2 keer geherinstalleerd (ook naar een vorige versie) en heb ik windows op een andere schijf gezet, ook heb ik alle drivers geupdate, Bios geupdate, En heb ik mijn werkgeheugen getest. En zo ook nog van alles meer wat er maar te vinden was op google. Maar helaas niets. Misschien heeft iemand van jullie nog ideen? :)

Specs:
Mobo msi x99a gaming pro carbon
Cpu i7 6850k
Gpu msi 2070 gaming z
Werkgeheugen 4×4gb gskill trident z
Voeding g650m coolermaster (650w)
Cpu cooler thermaltake 3.0 waterkoeler
M.2 ssd nvme 250gb
860 samsung 500gb

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je eens omschrijven wat dat schokken dan precies inhoudt? Beweegt je muiscursor niet soepel, bevriest je beeld kort even, stottert het geluid?

• Ikjuh
Het beeld en geluid stottert dan. Als je gewoon in het windows bezig bent.

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Het geluid loopt ook via HDMI/DisplayPort naar je monitor? Als dat het geval is heb je het misschien gewoon over een slechte HDMI/DP kabel of een issue met je monitor.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
Kan je met behulp van de Prestatie-grafieken in Taakbeheer niet zien wat precies de bottleneck is tijdens het schokken?

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
Grafische drivers al eens bijgewerkt? Daarnaast, is het continu? Kan je het opnemen? Weinig info op deze manier.

• Ikjuh
Hdmi kabel werkt prima dan zou ik er ook last van moeten hebben tijdens gamen?

• Ikjuh
@Renault de prestaties blijven stabiel en zien er ook normaal uit.

@Exilaah alles is up to date.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Kerel,

Geef eens uitgebreid info wat je allemaal hebt uitgeprobeerd, welke processen er in de achtergrond lopen, welke programma's er zijn geinstalleerd. Wanneer je t probleem tegenkomt, is het de CPU die op 100% staat, of de HDD? Kortom,

Deze helpdesk mentaliteit gaat nergens heen, we hebben geen glazen bol en moeten met jou sumiere info maar gokken wat er aan de hand moet zijn. Zo werkt tweakers dus niet! Maak screenshots, geef zoveel mogelijk info dat je kan vinden met betrekking tot je probleem. Draai anti virus (malware-bytes!), ruim je startup up, enz enz enz..

Laatste optie is de pc buiten de case opnieuw opbouwen met minimale middelen. 1 reepje geheugen, 1 SSD, eventueel testen met andere voeding en gpu.. je zal uiteindelijk zelf dingen moeten uitsluiten.

Begin met een zero-fill van je (OS-) SSD, een USB stick gemaakt met de Microsoft media-creation tool en de laatste Windows ISO. Bouw je pc buiten de kast minimaal op, installeer windows, installeer de laatste drivers en bios van de juiste suppliers/merken
Installeer CCCT om zowel CPU, GPU en Voeding te stressen. Hou de temperatuur in de gaten, en test zeker een aantal uur op hoogste instellingen en maak screenshots die je hier kan posten.

Alles stabiel? Dan is de geïnstalleerde hardware prima en kan je stap voor stap je systeem verder opbouwen en installeren. Kom je problemen tegen, maak op dat moment een screenshot met task manager, coretemp en cpu-z open.

Dank namens de helpende community.

[ Voor 44% gewijzigd door millman op 30-04-2019 19:31 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

@Ikjuh met bovenstaande tips moet je toch een heel eind kunnen komen met betrekking tot informatie vergaren en verstrekken.
Modbreak:Niet dubbelposten aub

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 01-05-2019 01:43 ]

• Ikjuh
Het is niet in mijn bedoeling om een helpdesk mentaliteit te vormen. Zelf ben ik nog niet zo hele lang in de computer wereld, en probeer dan ook zelf alles op te zoeken en uit te proberen. En vind het dan ook lastig om zaken uit te leggen. Het zou dan wel fijn zijn als mensen dan niet gelijk je hele bericht uit kotsen. ik ben niets voor niets al 5 maanden aan het zoeken naar een oplossing. Ik ben hier tot slot om van te leren, en niet om afgekraakt te worden. Maar goed ik zal mijn probleem en acties proberen uit te leggen.

Het probleem is ontstaan na de windows update okt 2018. Daarna is het probleem gebleven. Ook na herinstallatie van zowel windows als drivers. Ik draaide windows eerst op mijn M.2 ssd en dacht dat het probleem daar eerst aan lag. Maar nadat ik het op mijn andere ssd had gezet was het een week goed. Daarna kwam het weer terug. Ook heb ik het daarna op mijn hdd gezet en blijkt het zelfde probleem te geven. Nu dit uitgesloten te hebben heb ik de ram test gedaan hier was ook niets mis mee. Tevens zijn de prestaties ook allemaal in orde en geven geen rare uitschietingen enzo. Er staan wel veel programma's op de achter grons aan, maar dan zou je het issue ook houden als je aan het gamen bent lijkt mij? maar ook alle stappen zoals hier op:
windows10repair.com/nl/windows-10-freezes-randomly-fix/ heb ik ook allemaal gedaan. Ook heb ik virusscanner uitgevoerd hier kwam ook niets schokkends uit. En voor de rest waren er nog een aantal dingen maar daar kan ik zo even niet meer opkomen. Omdat ik al heel veel heb geprobeerd. Tips zijn dan ook van harte welkom.

• Ikjuh
@millman ik zal nog wel even idd wel even die ccct installeren en uitvoeren.
Modbreak:Aub niet twee keer achter elkaar posten. Als je iets toe te voegen hebt voordat een ander gereageerd heeft, gebruik de "wijzig"-knop.

[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 01-05-2019 01:43 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Beste man, ik heb een heel stappenplan uiteengezet om een en ander uit te sluiten. Begin dus bij t begin? Met dat stappenplan kan je ons op de juiste manier van informatie voorzien, screenshots met task manager, coretemp, CCCT enz enz. Dus:
gemaakt met de Microsoft media-creation tool en de laatste Windows ISO. Bouw je pc buiten de kast minimaal op, installeer windows, installeer de laatste drivers en bios van de juiste suppliers/merken
Installeer CCCT om zowel CPU, GPU en Voeding te stressen. Hou de temperatuur in de gaten, en test zeker een aantal uur op hoogste instellingen en maak screenshots die je hier kan posten.

Alles stabiel? Dan is de geïnstalleerde hardware prima en kan je stap voor stap je systeem verder opbouwen en installeren. Kom je problemen tegen, maak op dat moment een screenshot met task manager, coretemp en cpu-z open.

[ Voor 110% gewijzigd door millman op 30-04-2019 22:40 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:05
Heb je dual monitor/game je op een tv?
En staat, als je niet gamed, die 2e monitor/tv uit?

https://wren.co/join/Devian

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als het schokken na een update begonnen is, zou ik je aanraden om de BIOS als eerste te updaten.
Daarna eventueel de firmware van je SSD's en tot slot ook je drivers te updaten. Met name van je chipset en videokaart.

Tweakers Discord

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 13:30
[b]Ikjuh in "Pc schokt in windows 10" Er staan wel veel programma's op de achter grons aan, maar dan zou je het issue ook houden als je aan het gamen bent lijkt mij?
Hangt er vanaf, als windows hogere prio aan je game geeft dan hetgeen wat de schokken veroorzaakt, kan het inderdaad zijn dat je tijdens het gamen nergens last van hebt.

Wat heb je allemaal op de achtergrond draaien?
Pagina: 1