Toon posts:

5x wisselen van bedrijfsvoorraad is dat normaal?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
5x wisselen van bedrijfsvoorraad is dat normaal?
Ik heb de eigenaar historie van een auto die ik interessant vind opgevraagd via autoweek. Wat vinden jullie hiervan? Ik kan namelijk niet bepalen of dit normaal is. Ik heb al een proefrit gehad (ook in een andere auto met van model met dezelfde kilometerstand) en deze reden beide erg fijn.

Maar 5x wisselen van bedrijfsvoorraad is dat normaal?

Afbeelding kentekenrapport

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2019 17:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Tja wat ik altijd zeg, als je het niet vertrouwt, moet je het ook niet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wat betekent dat? bedrijfsvoorraad?
Dat het voertuig geen kenteken heeft en in de garage of stalling staat?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
MrMonkE schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:33:
Wat betekent dat? bedrijfsvoorraad?
Gewoon, dat die in de bedrijfsvoorraad staat, dus autobedrijf is eigenaar en niet particulier/leasebedrijf/etc.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Oh ok, duh :)
Maar dan is het toch niet raar als het binnen een paar dagen van handelaar verwisselt?
Doe anders even een Bovag keuring als je het niet vertrouwd. Als dat niet mag van ze weet je wel hoe laat het kan zijn.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Ding heeft een rondje gedaan langs vier handelaars. Dat is hoe het gaat in de handel. Binnen een paar weken niet verkocht aan een klant, dan door naar de volgende handelaar.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Staat de auto ook op autotrack? Dan kan je zien of er nog geregistreerde km-standen in die tijd zijn.

Ik vind het voor zon jonge auto wel bijzonder dat hij sinds augustus 2018 stil gestaan heeft en er geen eigenaar is gevonden. Maar het kan dus zijn dat hij is ingezet als bijvoorbeeld leenauto; dat zou je dan aan de km-standen kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Ojjorz schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:40:
Staat de auto ook op autotrack? Dan kan je zien of er nog geregistreerde km-standen in die tijd zijn.

Ik vind het voor zon jonge auto wel bijzonder dat hij sinds augustus 2018 stil gestaan heeft en er geen eigenaar is gevonden. Maar het kan dus zijn dat hij is ingezet als bijvoorbeeld leenauto; dat zou je dan aan de km-standen kunnen zien.
Leenauto in de bedrijfsvoorraad? Dat lijkt mij niet heel verstandig, dat kan een duur geintje worden 8)7

Heeft gewoon in showrooms gestaan of bij tussenhandelaren. Zegt niets over de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

RedHat schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:42:
[...]

Leenauto in de bedrijfsvoorraad? Dat lijkt mij niet heel verstandig, dat kan een duur geintje worden 8)7

Heeft gewoon in showrooms gestaan of bij tussenhandelaren. Zegt niets over de auto zelf.
Ah ja :) je hebt gelijk.

Maar half jaar stil staan kan wel wat zeggen over de auto. Of de prijs was te hoog, of de auto was niet gewild omdat er iets mis mee was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:41

Yucon

*broem*

StevenK schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:36:
Ding heeft een rondje gedaan langs vier handelaars. Dat is hoe het gaat in de handel. Binnen een paar weken niet verkocht aan een klant, dan door naar de volgende handelaar.
Dat heb ik ook wel vaker gehoord, maar waarom doen ze dat eigenlijk? Is het realistisch te verwachten dat een andere handelaar hem wel kwijt komt zonder bijvoorbeeld iets aan de prijs te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
De auto heeft te kort bij de andere handelaren gestaan om uberhaubt in de particuliere verkoop aangeboden te zijn geweest.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auto om proefritten mee te maken? Ipv 4 auto's gewoon 1 laten rouleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 10:31
Dit is vrij normaal, de 1e heeft hem geprobeerd te verkopen. Dat ging niet, dan gaat zo'n auto altijd met een handelaar mee die hem ook weer vlot van de hand doet aan andere handelaren om zo weer een geschikte occasion dealer te vinden.
Hij is maar een kleine 2 en halve week onderweg geweest.
De reden waarom die bij de eerste niet weg ging kan je over gissen. Maar waar jij hem wil halen staat hij ook al 100+ dagen ;).

Jij ziet de auto jij kan oordelen over de auto. :)

[ Voor 23% gewijzigd door DoeEensGek op 28-04-2019 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga het de dealer sowieso vragen.
De auto krijgt hoe dan ook 6 maanden Bovag garantie. Bovag dealer.

Maar voor een leek met een hele slechte ervaring blijf je achterdochtig en wil ik het nodige beantwoord/uitgezocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:07
Dit zie je wel vaker, auto gaat van de ene handelaar door naar de andere. Dat dat zo snel achter elkaar gebeurd is hooguit merkwaardig, als je het niet vertrouwt, niet kopen.

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 29-04-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het komt wel voor als de handelaar een auto ingeruild heeft die niet bij zijn normale assortiment past, bijv. qua prijs of qua type/model.

Extreem voorbeeldje: een garage die in exclusieve auto's handelt (Aston Martin, Ferrari etc.), heeft niets aan een ingeruilde Suzuki Alto in de showroom :+

Maar zoals anderen aangeven, dat het zo vaak gebeurt in korte tijd is op z'n minst "opvallend" te noemen, zeker omdat dit een doorsnee Golfje betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
een voertuig mag "tijdelijk" opgenomen worden in de handelsvoorraad van een erkend autobedrijf met het oogmerk het te verkopen zonder dat daarvoor motorrijtuigenbelasting en verzekering hoeft te worden betaald. gedurende die tijd moet het voertuig óf verkocht, óf na afloop van "een redelijke termijn" op naam worden gezet van het bedrijf. in dit laatste geval moet het bedrijf kosten gaan maken voor motorrijtuigenbelasting en verzekering. het is dan niet meer interessant om het voertuig aan te houden: hop naar het volgende bedrijf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Laatst online: 08-10 09:43
Als mn garagehouder leuke 2ehands auto voor mij ziet, als ik erna vraagt. Dan koopt hij hem van andere garage, kijkt hem compleet na etc, en verkoopt hem dan aan mij bijvoorbeeld.

Op die manier heb je snel wat andere eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 07:03:
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga het de dealer sowieso vragen.
De auto krijgt hoe dan ook 6 maanden Bovag garantie. Bovag dealer.

Maar voor een leek met een hele slechte ervaring blijf je achterdochtig en wil ik het nodige beantwoord/uitgezocht hebben.
Je gebruikt twee keer het woord bovag, dus ik doe de aanname dat dat vertrouwen bij je wekt.

Verwacht niet te veel van de bovag.
Het is een balangenclub voor autohandelaren, geen balangenclub voor consumenten die auto's kopen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Heb ook een auto gehad die nadat ie uit de lease ging, in een week tijd van 4 verschillende bedrijven is geweest, dat zegt niks.

Dat ie in de 10 jaar daarna elke jaar particulier --> bedrijf --> particulier --> bedrijf verkocht werd zo rond de APK datum des te meer. :')
Pagina: 1