Ruis uit speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsyuipo
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-01-2023
Ik heb een set van creative inspire T10 desktop speakers waar ineens ruis uitkomt.

De ruis is alleen te horen wanneer er geen geluid of zacht geluid afgespeeld wordt. Wanneer ik muziek afspeel is de ruis een klein beetje te horen. Bij de speakers zit een tone knop. Wanneer ik deze gebruik veranderd de ruis een beetje.

Zelf heb ik al verschillende kabels en stopcontacten gebruikt maar geen verschillend resultaat. De ruis is ook alleen te horen bij de main speaker waar geluid en tone regeling op zit.

Nu vroeg ik me af of iemand hier een oplossing voor heeft of de reden waardoor deze ruis er is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Is de ruis weg als je de ingang kortsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsyuipo
TBTL schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:02:
Is de ruis weg als je de ingang kortsluit?
Bedoel je daarmee als ik de kabels er uittrek? Want dan stopt het wel maar goed dan zit er ook geen stroom op. Anders zou ik het niet weten hoe ik dat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik bedoel dat je de 3,5 mm jack uit de pc trekt en alle aansluitingen daarvan met elkaar verbindt.

Als dat niet lukt: hoe is de ruis als je de 3,5 mm jack uit de pc trekt? En als je een andere bron erop aansluit, zoals je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-10 15:04
Is er een storingsbron in de buurt? Ligt de kabel toevallig langs / over een brakke trafo van een halogeenlamp oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsyuipo
Sparkiee schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:02:
Is er een storingsbron in de buurt? Ligt de kabel toevallig langs / over een brakke trafo van een halogeenlamp oid?
Enige wat ik zou kunnen bedenken is mijn radio wekker. Maar de ruis begon ineens, was een paar weken geleden nog niet zo.

Heb de boxen in andere ruimtes aangesloten en andere stopcontacten geprobeerd zonder verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik gok op een gare potentiometer.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1