Vraag

• Ferux
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-10 10:25
Ik zoek een?
Android smartphone ter vervanging van mijn Samsung S6.

Wat is je budget?
400 a 700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Belangrijk voor mij zijn camera en formaat (grootte liefst zoals S6 / S10E)

Wat heb je zelf al gevonden?
S10E, P30, Pixel 3

Als je een toptelefoon zoekt in het formaat van een gewone Samsung of Iphone, heb je blijkbaar niet veel keus meer. Enkel bovenstaande komen in aanmerking voor zulke titel, denk ik.

De S10E heeft alles wat ik wil, maar ik wil echt gewoon de beste camera. Het aanscherpen en denoizen van overdagfoto's van de S10E verprutst deze voor mij en 's nachts is Samsung ook niet meer de beste. Ik vind de foto's die ik in de reviews zie van de P30 pro verbluffend, maar deze telefoon is te groot.

Kom ik uit bij de P30, maar die mist optical image stablisation op de hoofdcamera. In de tweakers review wordt dit als minpunt getoond alsook het negatieve effect op weinig-licht situaties. Echter, de Mate 20 Pro heeft evenmin optical image stablization en over die camera is iedereen laaiend enthousiast :?

Ik vraag me dus af wat het werkelijke belang is van ois. Ik kan normaal mijn hand wel stilhouden bij het nemen van een foto. Op festivals misschien wat minder...

Alle reacties

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 17:21

Matszs

><>

Om alles te weten te komen over die P30 (en de camera daarvan) zou ik eens deze video bekijken; YouTube: Huawei P30 Pro Impressions: The Ultimate Camera?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
En wat is er mis met de gewone S10? P30 Pro is de beste, maar kost je wel tijd per foto om in te stellen en te schieten. S10 is daarin gebruiksvriendelijker, al is de kwaliteit iets minder het is nog altijd top 3 met de camera.
En dank mis ik de Nokia 9 Pureview nog in je overzicht. Die foto's zijn ook niet mis.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

swhnld schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:19:
En wat is er mis met de gewone S10? P30 Pro is de beste, maar kost je wel tijd per foto om in te stellen en te schieten. S10 is daarin gebruiksvriendelijker, al is de kwaliteit iets minder het is nog altijd top 3 met de camera.
En dank mis ik de Nokia 9 Pureview nog in je overzicht. Die foto's zijn ook niet mis.
TS wilt graag een kleine telefoon én een goed camera('s)

Review QNAP TS-230 NAS

• swhnld
Dutchredgaming schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:37:
[...]
TS wilt graag een kleine telefoon én een goed camera('s)
Ja, maar dat is er helaas niet.

• Ferux
Bedankt voor jullie reacties so far.
Matszs schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:32:
Om alles te weten te komen over die P30 (en de camera daarvan) zou ik eens deze video bekijken; YouTube: Huawei P30 Pro Impressions: The Ultimate Camera?
Dit gaat over P30 Pro, niet over P30 'gewoon'.
swhnld schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:19:
S10 biedt qua camera enkel zoomoptie meer, maar ik ben vooral geïnteresseerd in de primaire camera. Verder bevalt het formaat en het niet-afgerond scherm van S10E mij beter.

Nokia 9 Pureview en P30 Pro zijn te groot.
swhnld schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:13:
[...]

Ja, maar dat is er helaas niet.
De P30 (niet pro) is zooo close, maar heeft die ois niet. Ik vraag me dus af of dat een probleem is (volgens P30 review wel - maar Mate 20 Pro is iedereen heel positief over en deze heeft ook geen ois).

[ Voor 15% gewijzigd door Ferux op 28-04-2019 21:28 ]

• swhnld
P30 Pro heeft een nieuwe standaard gezet waardoor de Mate 20 Pro achterhaald is.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:36
swhnld schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:17:
P30 Pro heeft een nieuwe standaard gezet waardoor de Mate 20 Pro achterhaald is.
TS bedoelt de gewone pro.

@Ferux
Wat heb je al gevonden over de Pixel 3? Ik ben blij verrast met het formaat en de camera is top. Daarnaast is ook de wilde angle selfie camera een leuke toevoeging.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

Croga

The Unreasonable Man

Ferux schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:11:
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Belangrijk voor mij zijn camera en formaat (grootte liefst zoals S6 / S10E)
Dan zul je compromissen moeten sluiten.....

De algemene concensus van reviewers is dat de Samsung S10+ nogsteeds de beste camera heeft, op de voet gevolgd door de S10 en vlak daarna de S10e. De Pixel 3 is in specifieke situaties (zoals selfies en close-range groups fotos) beter. Pas een eindje daarna zit de concurrentie.

Als je persé aan een klein formaat vast wilt houden dan is de S10e volgens alle reviews je beste keuze. Vindt je de kwaliteit van de fotos belangrijker dan is de S10 of zelfs de S10+ nog beter.

In alle reviews zie ik, in camera kwaliteit tests, alleen Apple nog terug komen (voornamelijk omdat alles met Apple vergeleken moet worden, met als eind resultaat dat je voor de fotos geen Apple moet kopen). Andere merken komen alleen in de context "Oh ja, er zijn ook nog anderen maar als je een goede camera wilt moet je die niet kopen".

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:36
Croga schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:16:
[...]

Dan zul je compromissen moeten sluiten.....

De algemene concensus van reviewers is dat de Samsung S10+ nogsteeds de beste camera heeft, op de voet gevolgd door de S10 en vlak daarna de S10e. De Pixel 3 is in specifieke situaties (zoals selfies en close-range groups fotos) beter. Pas een eindje daarna zit de concurrentie.

Als je persé aan een klein formaat vast wilt houden dan is de S10e volgens alle reviews je beste keuze. Vindt je de kwaliteit van de fotos belangrijker dan is de S10 of zelfs de S10+ nog beter.

In alle reviews zie ik, in camera kwaliteit tests, alleen Apple nog terug komen (voornamelijk omdat alles met Apple vergeleken moet worden, met als eind resultaat dat je voor de fotos geen Apple moet kopen). Andere merken komen alleen in de context "Oh ja, er zijn ook nog anderen maar als je een goede camera wilt moet je die niet kopen".
In de review van Tweakers zelf komt juist naar voren dat de primaire camera juist net wat minder is dan de absolute top.
In combinatie met het vereiste formaat deel ik overigens de mening dat de S10e een goede keuze is.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Marmar schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:45:
In de review van Tweakers zelf komt juist naar voren dat de primaire camera juist net wat minder is dan de absolute top.
In combinatie met het vereiste formaat deel ik overigens de mening dat de S10e een goede keuze is.
In de review van de S10e komt inderdaad naar voren dat de primaire camera minder is dan de absolute top. De absolute top zijnde de S10 en S10+.....

• Ferux
soskes schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:03:
Wat heb je al gevonden over de Pixel 3? Ik ben blij verrast met het formaat en de camera is top. Daarnaast is ook de wilde angle selfie camera een leuke toevoeging.
Pixel 3 vind ik ook een interessante optie. Wat je over de camera leest, verschilt soms nogal. Soms maakt hij heel goede foto's, soms eerder middelmatig. Het detail dat hij bvb in deze cameravergelijkingstool haalt, vind ik bvb maar middelmatig (kijk eens naar de vis rechtsonder bij 'good light'). Een ander minpunt is de batterij.
Croga schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:16:
Dat is het eerste dat ik hier over hoor! Ik dacht dat de primaire camera's identiek waren. Volgens Tweakers review is dit toch zo. Kan je een link geven van waar het anders beweerd wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door Ferux op 30-04-2019 20:46 ]

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Ferux schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:45:
Dat is het eerste dat ik hier over hoor! Ik dacht dat de primaire camera's identiek waren. Volgens Tweakers review is dit toch zo. Kan je een link geven van waar het anders beweerd wordt?
De S10 en S10+ hebben 3 lenzen, de S10e 2 lenzen. Die kunnen dus per definitie niet hetzelfde zijn.....

Hoewel ze dezelfde sensoren en software gebruiken, komt de S10e in dezelfde setup als de S9/S9+ terwijl de S10/S10+ met betere lenzen uitgerust is.

Ik ben er van overtuigd dat je zelf in 20 seconden zoeken wel een review van de camera kan vinden waar hier op in gegaan wordt.
Pagina: 1