Router - wel WIFI signaal maar geen internet toegang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brak zak
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03-2021
Hallo,

Ik heb zojuist mijn oude router proberen te installeren op mijn kamer, maar helaas zonder succes.
Ik heb signaal en kan verbinding maken, maar vervolgens is er "geen internettoegang". Iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken? Heb het met andere apparaten geprobeerd, maar ook die krijgen geen toegang.

Het lijkt ergens geblokkeerd te worden of iets dergelijks, maar ik ben hier niet helemaal in thuis. We hebben thuis glasvezel.

Netwerk waar ik geen toegang heb:
https://afbeelding.im/VkR7Nr2H

Netwerk waar ik wel toegang heb:
Afbeeldingslocatie: https://afbeeldinguploaden.nl/image/igm0TykF

Nu zie ik hier dat sommige adressen wel hetzelfde zijn en andere weer niet. Wellicht dat het probleem hier ergens in zit?

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!!

[ Voor 4% gewijzigd door brak zak op 28-04-2019 15:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22
Heb je de werkende route aangesloten op de wan port van je nieuwe router? Of heb je het op de lan aangesloten en heb je DHCP aan laten staan op je nieuwe router?

[ Voor 14% gewijzigd door Archie_T op 28-04-2019 15:45 . Reden: Was geen ziggo... ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-10 12:11
Gebruik sowieso de wan poort van die router niet, en zet eerst de dhcp server op die oude router uit voor je hem aan het bestaande netwerk koppelt. Dan zou je geen problemen moeten hebben ;)

Specs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dubbel DHCP. Dat werkt wel maar niet zoals je wil.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point is de oplossing, samen met de handleiding van de router die je nu in gebruik wil nemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@brak zak je openingspost is momenteel een beetje aan de karige kant. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je even willen toevoegen welke apparatuur je allemaal gebruikt en hoe dit met elkaar verbonden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:33
Je hebt 2 verschillende dns servers ingesteld staan en bovendien 2x een intern ip in andere ranges.

Probeer op je clients dns aan te passen naar primair 8.8.8.8 en secundair 8.8.4.4. Dit zijn google’s dns servers. Ik raad niet aan deze permanent te gebruiken. Middels grote zoek machines zijn genoeg open dns servers te vinden. Maak een afweging mbt veiligheid en privacy zou ik zeggen om te bepalen welke je gebruikt.

Lijkt erop dat wat je vanuit de dhcp voor dns krijgt niet helemaal goed functioneert.
Pagina: 1