Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik heb een Asus Rog Rapture GT-AC5300
Behoorlijk snelle router altijd geweest en naar volle tevredenheid gebruikt, tot voor kort.

Het internetsignaal van het Ziggo modem wordt netjes doorgegeven naar de router, die het doorzet naar mijn stereo, televisie, streamer, Horizon box en vaste PC.

Sinds kort zet de router het signaal niet meer door naar de PC (wel de andere apparaten) en alle wifi apparaten in huis verliezen telkens de internetverbinding.
Mijn IPhone verbindt wel met wifi (2,4 en 5), maar er is geen internetverbinding. Als ik de lease vernieuw, dan heb ik heel even verbinding, om die vervolgens weer te verliezen. Andere apparaten idem.

Ik heb de router al 2 keer teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar het probleem blijft terugkomen.

Iemand een idee?

Beste antwoord (via Jepie op 06-05-2019 09:43)

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:55
Jepie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:01:
[...]

Dank!!
Ik had de netwerkfunctionaliteit uitgezet in de box, maar na een verhuizing had de box spontaan de standaard instellingen teruggezet.
Uitgezet en alles draait weer goed.
Box zit nog wel bedraad op de router, maar de router is nu de basis van het thuis netwerk.

Top! Nogmaals dank.

(Blijft bijzonder dat Ziggo me hier niet bij heeft kunnen helpen!)
Zoek eens even de verschillende fora langs, hoe vaak het wel niet gebeurt dat die horizonbox na een reboot/update z'n router instellingen weer aan zet.
Daarom adviseer o.a. ik (en velen met mij) om de horizonbox geheel uit het netwerk te halen, of als die er in "moet" blijven op een apart vLan te zetten o.i.d. zodat die niet de rest van je netwerk kan beïnvloeden.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
download even een appje om je wifi signaal te controleren
Op je pc is dat bv inssider , dan kan je zien of je router/zender stopt met uitzenden of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je vaste pc is ook draadloos op de Asus aangesloten, of is dit bedraad?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Klinkt als een probleem met een tweede DHCP server. Heb je nog andere netwerkapparaten (Switches, APs, routers, modems, range extenders, etc.) in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepie
True schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:22:
Je vaste pc is ook draadloos op de Asus aangesloten, of is dit bedraad?
Vaste PC is bedraad aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepie
TommyboyNL schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:34:
Klinkt als een probleem met een tweede DHCP server. Heb je nog andere netwerkapparaten (Switches, APs, routers, modems, range extenders, etc.) in gebruik?
Ik heb vóór de router een Ziggo modem, maar die staat in bridge-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepie
ijske schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:20:
download even een appje om je wifi signaal te controleren
Op je pc is dat bv inssider , dan kan je zien of je router/zender stopt met uitzenden of niet
Het gekke is wel dat mijn Dell laptop wel wifi krijgt van de router, maar daar moet ik ook evengoed een paar pogingen voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepie
TommyboyNL schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:34:
Kon nog wel eens accuraat zijn!
Ik heb net contact gehad met Ziggo over mijn modem, en zij kunnen het modem niet meer uitlezen. Ik ben 2 maanden geleden verhuisd en heb mijn Ziggo modem meegenomen en alles in dezelfde configuratie weer geïnstalleerd. Maar ik kan niet meer inloggen in mijn modem en Ziggo kan dat (remote) ook niet meer. Mogelijk staat het modem dus niet meer in bridge-mode en ik weet dat dat veel problemen geeft met mijn router.
Ik krijg deze week een nieuw modem opgestuurd.
Tbc...

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 29-04-2019 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jepie ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepie
Update:
Van Ziggo een nieuw modem gekregen (connectbox). Modem staat in Bridgemode. Probleem is ongewijzigd.
Als ik een paar keer achter elkaar de lease vernieuw op IPhone en IPad, dan heb ik een tijdje een verbinding. Maar die ben ik al snel weer kwijt.
Bedrade apparaten hebben veel moeite met het vinden en vasthouden van een verbinding. In de clients-table in de router zijn ook geen apparaten meer zichtbaar.
Ik vermoed toch echt dat de router defect is.

[ Voor 20% gewijzigd door Jepie op 05-05-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
@Jepie je hebt in je TS staan dat je je Horizonbox ook hebt verbonden aan je netwerk.

Gooi die eens geheel uit je netwerk (dat ben je niet nodig voor Videoland/Netflix etc. hoor, want de horizonbox zet evt. zelf ook een verbinding op naar buiten, aangezien deze een ingebouwd modem heeft).

Ik denk dat dat mogelijk namelijk je problemen veroorzaakt, kijk evt. eens naar wat voor IP de Asus uitdeelt (of uit hoort te delen) en wat voor IP je daadwerkelijk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepie
Annuk schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:30:
@Jepie je hebt in je TS staan dat je je Horizonbox ook hebt verbonden aan je netwerk.

Gooi die eens geheel uit je netwerk (dat ben je niet nodig voor Videoland/Netflix etc. hoor, want de horizonbox zet evt. zelf ook een verbinding op naar buiten, aangezien deze een ingebouwd modem heeft).

Ik denk dat dat mogelijk namelijk je problemen veroorzaakt, kijk evt. eens naar wat voor IP de Asus uitdeelt (of uit hoort te delen) en wat voor IP je daadwerkelijk krijgt.
De Horizonbox zit niet in het netwerk. Alleen op de Coax.
Ik weet niet wat de Asus uitdeelt, want ik krijg geen client-table meer te zien.

Aanvulling: Horizonbox zit wel op het netwerk zie ik nu, maar is nergens zichtbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Jepie op 05-05-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
Jepie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:10:
[...]

De Horizonbox zit niet in het netwerk. Alleen op de Coax.
Ik weet niet wat de Asus uitdeelt, want ik krijg geen client-table meer te zien.
Check in ieder geval even het IP wat je pc/laptop (wat je nu gebruikt) krijgt.
Als je een 192.168.192.xxx adres krijgt krijg je dus een IP van je horizon box, dan weet je ook wat je probleem is (check dit even als je internet verbinding wel werkt en wanneer niet, kijk even of er een verschil in zit).
Aanvulling: Horizonbox zit wel op het netwerk zie ik nu, maar is nergens zichtbaar.
Gooi die er aub direct uit :+
Dat is en blijft een dramabox in je netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jepie
Annuk schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:08:
[...]

Check in ieder geval even het IP wat je pc/laptop (wat je nu gebruikt) krijgt.
Als je een 192.168.192.xxx adres krijgt krijg je dus een IP van je horizon box, dan weet je ook wat je probleem is (check dit even als je internet verbinding wel werkt en wanneer niet, kijk even of er een verschil in zit).

[...]

Gooi die er aub direct uit :+
Dat is en blijft een dramabox in je netwerk...
Dank!!
Ik had de netwerkfunctionaliteit uitgezet in de box, maar na een verhuizing had de box spontaan de standaard instellingen teruggezet.
Box zit nog wel bedraad op de router, maar de router is nu de basis van het thuis netwerk.

Top! Nogmaals dank.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
Jepie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:01:
[...]

Dank!!

Top! Nogmaals dank.

Zoek eens even de verschillende fora langs, hoe vaak het wel niet gebeurt dat die horizonbox na een reboot/update z'n router instellingen weer aan zet.
Daarom adviseer o.a. ik (en velen met mij) om de horizonbox geheel uit het netwerk te halen, of als die er in "moet" blijven op een apart vLan te zetten o.i.d. zodat die niet de rest van je netwerk kan beïnvloeden.

Pagina: 1