[proFTPd] elke usr aparte logfile

Pagina: 1
Acties:

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:54
Ik zit al een tijdje te klooien met de config van ProFTPd http://www.proftpd.net velen van jullie wel bekend. Echter doet hij niet wat ik wil... Ja, search en docs zijn al tig keren gebruikt ;)

Mijn config is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
.....

<Global>
Umask                  022
MaxClients              10 "Sorry, max nummer of connections reached"
MaxLoginAttempts            1
ServerIdent            Off
RequireValidShell          no
DeferWelcome              on
AllowOverwrite          yes
</Global>

<VirtualHost ftp.domein1.nl>
  ServerAdmin            webmaster@domein1.nl
  ServerName              "Domein1 FTP Server"
  DefaultRoot            ~
  Transferlog            /www/www.domein1.nl/public_html/stats/logs/ftp.log

User                user1
  Group              user1
</VirtualHost>

<VirtualHost ftp.domein2.nl>
  ServerAdmin            webmaster@domein2.nl
  ServerName              "Domein2 FTP Server"
  DefaultRoot            ~

User                user2
  Group              user2
  Transferlog            /www/www.domein2.nl/public_html/stats/logs/ftp.log
</VirtualHost>
..........

merk de verschillen bij de virtualhosts > domein1 / domein2 en user1 en user2

Nu is het mijn bedoeling dat als user1 in logt dat zijn logfile in zijn dir terecht komt. Dat gaat goed.

Daarbij is het natuurlijk ook de bedoeling dat als user2 inlogt dat zijn log in zijn dir terecht komt... en dat gaat niet goed. Alles van de tweede (en volgende) user(s) wordt gewoon in de dir aangegeven bij de eerste virtualhost gelogd. Ik wil aparte logfiles om deze bij elke user ook door webalizer heen te gooien.

- Wil ik iets wat niet kan? Of kan ik iets niet wat ik wil?
- Is het daarnaast mogelijjk dat alle ook nog in 1 algemene logfile wordt gezet?

Verwijderd

bekijk het ExtendLog directive eens
Hiermee kan je aangeven hoe je logging wilt en kan per virtualhost aangegeven worden

BTW: RTFM, dit kan je op 5 min terug vinden in de lijst van directives op de site van proftpd

• The Source
IMHO heb ik de manual al genoeg gelezen, stond ook in mijn post dus RTFM is niet echt aan de orde :)

Bedankt voor je post CaDax. Maar het veranderen in Transferlog in Extendedlog lost niets op... daar heb ik ook al eerder mee gespeeld. Het probleem is denk ik meer dat als ik met user2 inlog dat deze gebruik kan maken van de 1ste virtualhost. Dat is dan ook de reden dat alles van user2 op domein 1 gelogd wordt.

Dus maw mijn virtual hosts werken niet.

Verwijderd

/me gaat jou nou waarschijnlijk niet vrolijk maken, dus niet gaan schietten please ;)

Op hoeveel IP's draait deze ftp-server :?
Mijn gok is 1 ;)

Probleem is dat het met het huidige ftp-protocol gewoon pertinent onmogelijk is om name-based virtual hosts te maken ("meerdere name-based virtual hosts per IP", that is). Het kan dus gewoon niet. Je zal echt meerdere IP's moeten hebben of op meerdere poorten draaien!
Helaas stuurt het ftp-protocol nog geen host-header mee, zoals bijvoorbeeld HTTP1.1 dat doet. Als ik mij niet vergis, is men in de toekomst wel iets dergelijks van plan. Nu kan het helaas nog niet dus :(

• The Source
Nelkse is goed in voorspellen

/me Source is idd not happy :( maar schiet nooit...

Tja... voor zoiets was ik al bang. Je hebt idd gelijk. Het zijn virtual hosts die op 1 ip draaien. Misschien gaat het dan ooit in de toekomst lukken wat ik wil, voorlopig gooi ik dan maar alles in 1 log. Thanx voor je antwoord!

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 11:33 schreef The Source het volgende:
Nelkse is goed in voorspellen
Voodoo that is })
/me Source is idd not happy :( maar schiet nooit...
/me ook weer helemaal gerustgesteld :)
Tja... voor zoiets was ik al bang. Je hebt idd gelijk. Het zijn virtual hosts die op 1 ip draaien. Misschien gaat het dan ooit in de toekomst lukken wat ik wil, voorlopig gooi ik dan maar alles in 1 log. Thanx voor je antwoord!
ur welcome :)
Verwacht overigens zoiets niet in de nabije toekomst ;) . Het is er als ik me niet vergis wel eens over gegaan. Zoiets betekent wel dat clients etc. ook allemaal aangepast moeten worden.
Tja momenteel is het helaas nog een beetje behelpen.
Pagina: 1