Ik zit al een tijdje te klooien met de config van ProFTPd http://www.proftpd.net velen van jullie wel bekend. Echter doet hij niet wat ik wil... Ja, search en docs zijn al tig keren gebruikt 
Mijn config is als volgt:
merk de verschillen bij de virtualhosts > domein1 / domein2 en user1 en user2
Nu is het mijn bedoeling dat als user1 in logt dat zijn logfile in zijn dir terecht komt. Dat gaat goed.
Daarbij is het natuurlijk ook de bedoeling dat als user2 inlogt dat zijn log in zijn dir terecht komt... en dat gaat niet goed. Alles van de tweede (en volgende) user(s) wordt gewoon in de dir aangegeven bij de eerste virtualhost gelogd. Ik wil aparte logfiles om deze bij elke user ook door webalizer heen te gooien.
- Wil ik iets wat niet kan? Of kan ik iets niet wat ik wil?
- Is het daarnaast mogelijjk dat alle ook nog in 1 algemene logfile wordt gezet?
Mijn config is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| ..... <Global> Umask 022 MaxClients 10 "Sorry, max nummer of connections reached" MaxLoginAttempts 1 ServerIdent Off RequireValidShell no DeferWelcome on AllowOverwrite yes </Global> <VirtualHost ftp.domein1.nl> ServerAdmin webmaster@domein1.nl ServerName "Domein1 FTP Server" DefaultRoot ~ Transferlog /www/www.domein1.nl/public_html/stats/logs/ftp.log User user1 Group user1 </VirtualHost> <VirtualHost ftp.domein2.nl> ServerAdmin webmaster@domein2.nl ServerName "Domein2 FTP Server" DefaultRoot ~ User user2 Group user2 Transferlog /www/www.domein2.nl/public_html/stats/logs/ftp.log </VirtualHost> .......... |
merk de verschillen bij de virtualhosts > domein1 / domein2 en user1 en user2
Nu is het mijn bedoeling dat als user1 in logt dat zijn logfile in zijn dir terecht komt. Dat gaat goed.
Daarbij is het natuurlijk ook de bedoeling dat als user2 inlogt dat zijn log in zijn dir terecht komt... en dat gaat niet goed. Alles van de tweede (en volgende) user(s) wordt gewoon in de dir aangegeven bij de eerste virtualhost gelogd. Ik wil aparte logfiles om deze bij elke user ook door webalizer heen te gooien.
- Wil ik iets wat niet kan? Of kan ik iets niet wat ik wil?
- Is het daarnaast mogelijjk dat alle ook nog in 1 algemene logfile wordt gezet?