Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foor44
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-08 13:32
Ik zoek een?
upgrade voor mijn huidige setup (htx-22hdx, 2.1)

Wat is je budget?
400-500€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zal enkel gebruikt worden voor TV/film

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oorspronkelijke plan was om voor een soundbar te gaan. Ziet er strak uit, zit zeker binnen het budget en draagt ook de voorkeur uit van de wederhelft. Model dat ik op het oog had is de YAS-207 van Yamaha https://tweakers.net/pric...aar een soundbar te zijn..

Echter na al heel wat topics hier te bekijken is een soundbar misschien niet de beste optie om naar up te graden. Ik ben dan iets verder gaan kijken en zou dan deze speakers overwegen:

https://tweakers.net/pric...lipsch-r-51m-(zwart).html

gecombineerd met een center speaker: pricewatch: Klipsch R-52C (Zwart)

De huidige sub met ingebouwde receiver van de htx-22hdx zou ik dan voorlopig behouden. Die is via arc aangesloten op de tv, dus de tv regelt alle hdmi ingangen.

Welke vragen heb je hier nog over?
5.1 is sowieso geen optie momenteel, en daar is het budget ook niet naar denk ik (of ik moest een goedkoop setje nemen maar dat wordt hier zwaar afgeraden blijkbaar :P )

De grote vraag is nu of ik voor mijn doeleinden met de soundbar een mooie verbetering breng (qua esthetiek zeker) maar of ik voor de geluidskwaliteit niet beter kies voor de 3.1 setup.

Kleine note: liefst koop ik alles via Coolblue.

Alvast bedankt voor de input!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foor44
Kleine update: ik zie net dat de Wharfedale Diamond 220 set voor 129€ op bol.com staat. Ook 5 sterren op whathifi dus lijkt me voor dat geld zeer interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:57
Foor44 schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:56:
Kleine update: ik zie net dat de Wharfedale Diamond 220 set voor 129€ op bol.com staat. Ook 5 sterren op whathifi dus lijkt me voor dat geld zeer interessant?
lijkt mij een uitstekende keuze, zeker voor het doel dat je voor ogen hebt tv/film zijn 2 boekenplankspeakers helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:55
De YAS-207 is qua prijs/ kwaliteit verhouding een zeer goede soundbar. Zoals je zelf ook al aangeeft is een 3.0 of 3.1 opstelling qua geluidskwaliteit niet te evenaren met een soundbar, voor dialogen voegt een middenspeaker veel toe aan de beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-08 16:37
Een paar dingen zijn wel belangrijk om in de gaten te houden.
Luidsprekers kun je het beste eerst luisteren voordat je ze koopt. Merken klinken verschillend en kunnen in de smaak vallen of juist niet.
Ik denk dat het een ongelukkige keuze is om de HTX-22hdx als versterker te gaan gebruiken. Ik zou, wanneer je van plan bent om losse luidsprekers aan te schaffen, toch gaan kijken naar een losse versterker/receiver.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foor44
@Vitamine Voorlopig zal ik die gebruiken, een aparte versterker staat als volgende upgrade gepland. :-) Kan de geluidskwaliteit blijkbaar ook wel hard beïnvloeden dus zal waarschijnlijk vrij snel volgen.

Bedankt voor de adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Foor44 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:13:
@Vitamine Voorlopig zal ik die gebruiken, een aparte versterker staat als volgende upgrade gepland. :-) Kan de geluidskwaliteit blijkbaar ook wel hard beïnvloeden dus zal waarschijnlijk vrij snel volgen.

Een versterker of receiver beïnvloedt de geluidskwaliteit totaal niet. Dat zijn audiofiele fabeltjes. Als je toch verschil hoort, komt dat onder andere door volume of equalizersettings. Betere speakers zorgen voor het verschil in geluid.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-08 16:37
Foor44 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:13:

Snap ik, alleen setjes als die van jouw HTX-22hdx zijn niet bedoeld om andere luidsprekers eraan te hangen omdat ze als complete set geleverd zijn. Het zal vast en zeker werken, alleen doe je daar je nieuwe luidsprekers te kort mee.
Een optie zou zijn om nog even door te sparen.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Pagina: 1